Distributie riem (ketting)

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Die monteurs vind je zeker in "golf" forums waar dezelfde motoren gebruikt zijn. Ff je echte type opzoeken in je boekwerk. Overigens weet ik dat vw er bij net verschillende versies/jaartallen van de motoren er steeds weer en ruimere km's hanteert (en inmiddels idd geen jaren meer, maar ikzelf vindt 10+ jaar wel erg veel). De schade aan je motor kan catastrofaal zijn! (Kleppen, zuigers, kop, krukas etc).
      Mijn vorige 2.0 fsi had 120.000 km en 5 jaar in het boekje staan...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Thedennman schrieb:

      180.000 km, klopt lees nergens wat over jaren.. in t boekje staat ook 180d km
      en geen 5 of 6 of 8 jaar wat ik vaak hoor/lees..!?
      zijn er hier geen vw monteurs die een beetje advies kunnen verzorgen.. ;-)

      Greetsz
      Volgens mij is het een algemene regel dat een riem niet te oud mag zijn ivm uitdrogen en mogelijk knappen van de riem... het is volgens mij meer een richtlijn dan een specifieke harde eis (uitdrogen ligt natuurlijk aan allerlei condities)...

      Ik heb helaas nog niet gekeken, de EOS staat toch even stil nu (hopelijk heb ik morgen even tijd om een goede check te doen).