EOS??

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hoi, ik ben Jos en maar weer eens op zoek naar een leuke wagen, maar dan eens wat anders dan de doorsnee auto.
      Een beetje Googlen op schuifdak/cabrio etc. en kwam zo uit bij de EOS :vw: , wow, dat ziet er gaaf uit en zowel hardtop, zonnedak als cabrio in 1 auto.
      Heb al wat grotere kinderen, zullen niet heel vaak meer meegaan maar zou lekker zijn als ze in ieder geval redelijk beenruimte achterin hebben en oh ja, ik ben zelf 1.93...gaat dat passen? ;) .
      Wat verder zoeken geeft veel rijplezier verhalen maar ook heel veel klachten, vooral over dak en lekkage; tsja, als ik dat technische hoogstandje zie openen en sluiten dan kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
      Kortom, ik ga even spitten op dit forum, genoeg te vinden en uiteraard maar eens een dealer opzoeken die een EOS heeft staan (zijn er niet zo heel veel zag ik al :D )
      Oh ja, heeft de gewijzigde 2011 versie inderdaad minder last van lekkage en is de beenruimte/hoogte daar achterin wat beter? Wat zijn verder de verschillen?
      Ik laat binnenkort wel even weten wat de voorlopige zoektocht oplevert :smt024
    • Jos,

      Ik ben zelf ook 1,93 en indien je de stoel goedzet zal je zien dat de ruimte daarachter minimaal is voor grotere kinderen.
      Heb zelf ook de nieuwere versie (2011) maar de inhoud is daarvan hetzelfde.
      In elke cabrio/coupe zal dit zo zijn, daarbij heeft de Eos wel meer beenruimte achterin dan de magane cc welke ik hiervoor had, dat is een feit, daar was achter de stoel geheel geen ruimte meer met mijn lengte.

      Betreffende lekkages dit valt en staat min of meer met het onderhoud van rubbers en afvoerkanaaltjes.
      Dit is zelf goed te doen en het forum heeft af en toe een meeting waar dit ook plaatsvind (afgelopen jaar in de Meern wat mij persoonlijk zeer leerzaam was)
      Indien je gaat kijken voor een eos kijk dan onder de mat van de kofferbak aan de binnenkant of hier vochtschade is, ook de dakpomp er onder checken voor vochtschade, en kijk of de rubbers soepel zijn.
      Een vochtlucht in de auto zegt ook wel wat.
    • Hoi.
      Ik heb een Eos 2.0fsi uit 2006 en heb deze nu bijna twee jaar.
      Toen ik op zoek was heb ik er wel op gelet dat er niet al te veel vorige eigenaren waren!.
      Persoonlijk denk ik als iets goed is,je het ook niet meteen weer van de hand doet.
      Op het internet is inderdaat al veel geschreven over deze auto, zodat je wel een idee krijgt waar je op moet letten.
      Gelukkig is dit forum ook een aanvulling geweest zodat ik vooraf al wist wat de pijltjes kunnen zijn.

      Mijn eerste ervaring met de Eos.
      Bij mijn eerste particuliere bezichtiging bleek het een import te zijn die wel goed in de opties zat maar bij het openen van het dat kreeg ik allerlijk foutmeldingen op het display.
      Na wat te hebben gespeeld met de ramen uiteindelijk toch mijn eerste km open gereden en dat voelde meteen goed.(na een grondige inspectie veel vochtschade aangetroffen in de kofferbak en onder de matten)deze maar fijn laten staan.

      Uiteindelijk een gevonden van eerste eigenaar en deze na grondig geïnspecteerd te hebben ook gekocht.
      De standaard lekkage aan de slang tulle van de A stijl (druppels)meteen verholpen als het derde remlicht opnieuw afgekit,verder het veelbesproken kritox gekocht en alle rubbers gereinigd en behandel.
      Daarna iedere regenbui die ook maar in de buurt was doorkruist en tot op heden rij ik droog!.

      Ik zelf ben 1.72 en mijn partner 168 dus blijft er genoeg beenruimte over om twee kinderen van 175/160 comfortabel mee te nemen.

      Verder een zeer fijne auto om mee te rijden,je kunt er makkelijk 50 in de zes mee rijden.

      Dus ik wens je al veel leesplezier op dit forum,en na aankoop veel veilige open/zonnige KM.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • De EOS is een prachtige machine. Een 2.0tsi helemaal, laat staan een 3.2 of 3.6...
      Zoals anderen al zeiden, onderhoud van de rubbers met krytox is essentieel maar prima te doen, zo'n 2 keer per jaar. Dan hoeft de auto echt niet te lekken.
      In 2009 zijn de rubbers echt iets veranderd (ook wel eens eerder). Na de facelift eigenlijk niet meer. De facelift is echt een facelift, verder is er eigenlijk niets veranderd.
      Overigens is het ook een vw, met hier en daar motor ketting problemen, niet bij een diesel. Let daar ook op, kan een hoop gaan kosten (alle merken hebben wel problemen, japanse wat minder).
      Succes met de aanschaf!
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG