Slot achterklap

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Slot achterklap

      Hi allemaal,

      Een paar dagen geleden merkte ik dat mijn achterklep niet meer dicht ging, Dwz, ik hoorde hem zichzelf niet meer dicht trekken en hij ging ook niet op slot.
      Vandaag bij de garage geweest. Het is opgelost maar toch heb ik nog een vraag.
      Op het plaatje hieronder zie je ongeveer het sluitmechanisme.Aan de linkerkant zie je een plastic stukje gemonteerd.
      Bij mij zat dat stukje op een andere plek en zat daardoor het sluitmechanisme in de weg. Dat komt omdat twee maanden gelden de bekleding van de binnenkant van de achterklap eraf is geweest om de GPS antenne te vervangen.
      Waarschijnlijk was dat zwarte plastic stukje eraf gevallen en wist de garage niet precies waar het gemonteerd moest worden.
      Het is nu weer op de juiste plek gemonteerd en de achterbak sluit weer keurig.

      Nu mijn vraag: Als je aan dat zwarte plastic handeltje trekt, ontgrendelt de het slot. Maar het zit verborgen achter de bekleding van de achterbak. WAT IS HET NUT van dit plastic handeltje.
      Hopelijk hebben jullie een antwoord. Bedankt.
      Erik.

    • Zit dat niet vast aan de noodontgrendeling in het ski-luik?
      Dat is tenminste het eerste wat ik ervan denk... Maar zou echt moeten gaan kijken (is een beetje koud :vain:
      Uit mijn hoofd loopt er van beneden uit ook stuk plastic van de auto achterzijde vlak naast het slot, die bij die noodontgrendeling dan naar boven duwt en via dat stuk plastic wat jij noemt dan het slot kan ontgrendelen.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Hi Bart, dank voor je antwoord. Nee het is niet het Ski luik. "Even kijken" is nog niet zo makkelijk want om het slot te zien (Zoals in mijn plaatje boven) moet de binnenbekleding van de achterbak los. (13 schroeven met geen normale inbus maat..)
      Wat jij zegt over een stukje plastic dat van beneden naar boven loopt, die dan bij noodontgrendeling dat stukje plastic omhoog drukt, klinkt logisch. Ik moet even kijken of ik dat ook heb.
      Ik hoorde gisteren dat het stukje plastic wat ik beschrijf inderdaad best de noodontgrendenling kan zijn. Dat is verplicht in auto's met een kofferbak. Hoe je daar bij moet komen is mij een raadsel, want het zicht verborgen achter de bekleding van de achterklep. (Maar wellicht zit het bij mij niet goed)
      Dank, groet, Erik.