Service interval resetten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Service interval resetten

      Hallo,

      Even een vraag, ik ben op zoek naar een tool waarbij ik de services interval melding kan resetten. Nu doet de garage dat bij een service beurt maar ik wil dat zelf gaan doen.
      Voor mijn BMW motor heb ik een services tool gekocht en daarmee kan ik de gehele motor monitoren en foutcodes uitlezen, en resetten incl de services interval.

      Is er voor de EOS ook zoiets te verkrijgen??

      Grt, Ruud.
      :vw: :cscsw: EOS 2.0 FSI 2008. Leder, Navi, GPS Garmin.
    • Dat ziet er mooi uit.
      Mijn Eos gaf vorige week aan, nog 2000 km te gaan tot service, ik heb sinds die tijd misschien 300 km gereden en nu zegt hij plotseling: "service now".

      Op teller staat op 129.225 of zoiets en onderhoudsblaadje zegt terugkomen bij 134.000, dus ik heb nog een stuk te gaan.
      Heeft iemand vaker deze fout geconstateerd ?
      Is het in dit geval opportuun om het service interval te resetten om die melding te voorkomen?
    • Dat is zeer waarschijnlijk niet echt een fout, maar staat je auto ingesteld op zg longlife onderhoud. Daarbij houdt de boordcomputer een aantal zaken in de gaten en beslist zelf wanneer er weer onderhoud nodig is. En nu heeft de computer geconcludeerd dat de EOS service nodig heeft. Er is best veel te vinden over voor en tegenstanders van de longlife service, het kan ook omgezetbworden naar vaste service intervallen.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Batjes schrieb:

      Dat is zeer waarschijnlijk niet echt een fout, maar staat je auto ingesteld op zg longlife onderhoud. Daarbij houdt de boordcomputer een aantal zaken in de gaten en beslist zelf wanneer er weer onderhoud nodig is. En nu heeft de computer geconcludeerd dat de EOS service nodig heeft. Er is best veel te vinden over voor en tegenstanders van de longlife service, het kan ook omgezetbworden naar vaste service intervallen.
      Ok, Dank voor de uitleg. Het klinkt dus alsof ik even bij een VW dealer langs moet om te laten uitlezen wat er eventueel aan de hand kan zijn.
      Lijkt me dat vaste service intervallen toch iets presttiger zijn. Maar ik kan me de discussies van voor en tegenstanders voorstellen.