Zijraam wil niet meer omhoog

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Zijraam wil niet meer omhoog

      Hallo allemaal,

      Ik heb al een tijdje een EOS cabrio en nog nooit een probleem gehad, dit forum ontdekt en heel handige informatie te vinden.

      Ongeveer twee weken geleden nog met open dak gereden, alleen vandaag door onbekende oorzaak wil 1 zijraam niet meer omhoog waardoor het dak ook niet dicht wil.
      Iemand eerder dit probleem gehad? Zo ja, hoe is dit te verhelpen?

      Dank alvast.

      Levensgenieter

      :cscsw:
    • Welkom op het forum en ik hoop toch op veel succes met de EOS.

      Welk zijraam is het? Reageert deze helemaal niet meer op welke knop dan ook? Maakte deze vlak hiervoor ander geluid als dat ie normaal deed? Is er een zekering kapot? Heb je een smarttop module ingebouwd? Is de accu nog helemaal in orde? Lost een reset (accu loskoppelen) iets op? Zijn er foutcodes via vcds of uit te lezen?
      Soms gaat er in de raambediening wat fout/kapot/versleten, maar daar moet je eigenlijk al wat eerder van gemerkt hebben...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Batjes schrieb:

      Welkom op het forum en ik hoop toch op veel succes met de EOS.

      Welk zijraam is het? Reageert deze helemaal niet meer op welke knop dan ook? Maakte deze vlak hiervoor ander geluid als dat ie normaal deed? Is er een zekering kapot? Heb je een smarttop module ingebouwd? Is de accu nog helemaal in orde? Lost een reset (accu loskoppelen) iets op? Zijn er foutcodes via vcds of uit te lezen?
      Soms gaat er in de raambediening wat fout/kapot/versleten, maar daar moet je eigenlijk al wat eerder van gemerkt hebben...

      Paul eric schrieb:

      Hoi en welkom op dit mooie forum,Maar zoals Batjes al schrijft zijn er tal mogelijke storing oorzaken en al vele treads te lezen!.
      Batjes heeft je al wat huiswerk gegeven en daarmee moet je nu aan de slag.
      Het is even uitzoeken en misschien moet je zelfs panelen verwijderen om te kijken of iets stuk is.
      Gr Paul.
      Het is de linkerzijraam, geen reactie op enkele knop of handeling, reset heeft ook niet geholpen, geen smarttop module, accu in orde.
      Dank voor jullie reacties, ik ga verder mee aan slag en houd jullie op de hoogte.
    • Batjes schrieb:

      Welkom op het forum en ik hoop toch op veel succes met de EOS.

      Welk zijraam is het? Reageert deze helemaal niet meer op welke knop dan ook? Maakte deze vlak hiervoor ander geluid als dat ie normaal deed? Is er een zekering kapot? Heb je een smarttop module ingebouwd? Is de accu nog helemaal in orde? Lost een reset (accu loskoppelen) iets op? Zijn er foutcodes via vcds of uit te lezen?
      Soms gaat er in de raambediening wat fout/kapot/versleten, maar daar moet je eigenlijk al wat eerder van gemerkt hebben...

      Paul eric schrieb:

      Hoi en welkom op dit mooie forum,Maar zoals Batjes al schrijft zijn er tal mogelijke storing oorzaken en al vele treads te lezen!.
      Batjes heeft je al wat huiswerk gegeven en daarmee moet je nu aan de slag.
      Het is even uitzoeken en misschien moet je zelfs panelen verwijderen om te kijken of iets stuk is.
      Gr Paul.
      Het was de motor van de zijraam die het niet meer deed, toch maar niet zelf gedaan.
    • 9 van de 10 x is de kabel van het oprol mechanisme stuk.
      Ik heb er al 5 vervangen.....
      Dat de motor stuk gaat, die kans acht ik zeer klein!
      Motor slaat namelijk vanzelf af bij te hoge stroom.
      Als je knop vast houdt, hoor je klein klikje als eindpositie bereikt is.

      Uitgebreid verslag hoe dit te repareren, staat elders op 't forum ;)

      800€ reparatie kosten, mijn hemel ?(
      Groeten, Edwin