Alarm

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Even een vraagje in de hoop dat iemand kan helpen. Sinds aanschaf van onze EOS werkt de alarmhoorn niet. Verder functioneert het alarm wel aangezien bij ingeschakeld alarm de lichten wel gaan knipperen als je bv je hand de auto in steekt terwijl deze op slot zit. Om zaken uit te sluiten heb ik een andere alarmhoorn gekocht bij een demontagebedrijf; geen verandering. Ook heb ik via Vcds laten uitlezen of het alarm niet softwaretechnisch was uitgeschakeld; was niet het geval.
      De log geeft aan:

      4 Faults Found:
      01134 - Alarm Horn (H12)
      004 - No Signal/Communication
      Freeze Frame:
      Fault Status: 01100100
      Fault Priority: 4
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 67
      Mileage: 95874 km
      Time Indication: 0
      Date: 2000.00.00
      Time: 09:46:18

      01135 - Interior Monitoring Sensors
      004 - No Signal/Communication - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100100
      Fault Priority: 4
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 195
      Mileage: 100756 km
      Time Indication: 0
      Date: 2000.00.00
      Time: 21:25:44

      00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384)
      004 - No Signal/Communication - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100100
      Fault Priority: 4
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 195
      Mileage: 100756 km
      Time Indication: 0
      Date: 2000.00.00
      Time: 21:25:44

      01135 - Interior Monitoring Sensors
      008 - Implausible Signal - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00101000
      Fault Priority: 4
      Fault Frequency: 6
      Reset counter: 209
      Time Indication: 0

      Ik heb dus het vermoeden dat er iets met de bedrading niet goed zit. Weet iemand waar ik het 'kastje' moet zoeken waar de bedrading van de alarmhoorn heen loopt om zo middels een paar nieuwe draden de hoorn opnieuw te testen?? Alvast bedankt voor jullie reacties!
    • Bedankt voor jullie reacties! Hoe test je de hoorn daar deze 3 draden heeft? Daar schiet mijn elektrotechnische kennis tekort.....

      Hier een afbeelding van de stekker, waar moet ik 1 en/of 2 en/of 3 tegenaan houden op de accu?

      Daarnaast geeft Vcds dus aan dat er geen communicatie is met de hoorn. Aan geluidssterkte lijkt het dus niet te liggen gezien deze foutmelding.... ik dacht dus vanuit de alarmmodule rechtstreeks met tijdelijke bedrading te testen of het aan de oorspronkelijke bedrading ligt. Op zich is de tip goed om rechtstreeks de hoorn te testen op de accu om uit te sluiten dat het toch aan de hoorn ligt.

      Vandaar dus mijn vraag of iemand weet waar de draden vanuit de hoorn (bij het rechter voorwiel) heen lopen richting module aangezien dit niet te volgen is. Op internet niets kunnen vinden...

      Ik wacht jullie reacties af!
      Dateien
      • IMG_3367.PNG

        (254,56 kB, 11 mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Ik herken deze foutmelding.
      Bij mij ooit deze gehad met alleen knipperende lichten zonder geluid.
      Ik heb op AliExpress voor nog geen 23 euro een nieuwe besteld( bleek een nieuw OEM Audi/Vw product uit Hongarije )en deze er zelf ingezet.
      Eea staat duidelijk omschreven op deze site....
      Bij mij was de print doorgebrand en dat was duidelijk zichtbaar...
      Succes!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: