Enkele vragen over de RNS315/Joying

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • - De USB aansluitingen heb ik vastgebonden met een kabelbinder aan de airbagschakelaar in kastje. Er is een grote opening bovenaan links dus geen gaten boren
      - Je moet inderdaad de orange draad doorknippen indien je geen achteruitrij camera hebt
      - Ik heb de bijgevoegde antenne adapter gebruikt
      - GPS software is standaard geïnstalleerd (zoals Google Maps en iGO). Je installeert nu GPS software ( Waze, Sygic,...) via Google Play en je koopt geen kaarten meer zoals voor de RNS315. Ik gebruik TomTom Go software en je kan die gratis proberen.
      - Gewoon je mp3 op het SD kaartje en hij kan ze spelen

      Meer info over de radio installatie vind in hier ==> Aansluiting radio
    • Jizkid schrieb:


      • Hoe zoek ik uit welke stekker in de antenne aansluiting moet?

      Gewoon even beide kabels aansluiten en proberen. Ik had ze in 1e instantie verkeerd om een de ontvangst was toen echt héél slecht. Vervolgens omgezet en perfecte ontvangs.
      • Er zitten twee klepsjes aan de voorkant. Links voor de kaarten? Als ik daar kaarten in zou willen hebben, dan moet ik ze kopen zeker?

      Links is inderdaad voor kaarten. Ik heb het klepje nog niet eens open gehad omdat ik de kaarten van de geïnstalleerde TomTom op de harde schijf van de radio heb gezet. TomTom kun je gratis een paar dagen proberen voor de meest uitgebreide versie. Ik heb uiteindelijk een abbo gekocht, werkt perfect!
      • Rechts kan een sd kaartje in. Kan ik daar al direct wat directories met muziek op zetten en kan hij ze dan vinden?
      Ja, directories pakt het systeem gewoon en zo hou je mooi overzicht. Ik open het met het (reeds aanwezige) programma "Music Player".


      En het aansluiten is inderdaad een stukje cake (plug en play mits de originele aansluitingen er nog liggen), zo klaar en smaakt heerlijk ! :D
    • Nou, hij zit erin.
      Het was toch nog wel een beetje puzzelen hoor. Ik werd door het apparaat zelf op het verkeerde been gezet met de plaatsing van de gps. Ik had hem boven de unit gedaan, vastgemaakt aan het kabelboompje wat daar zit. Testen, leek goed te gaan, dus ik zet weer even muziek aan, zegt ie na een minuutje, “GPS contact verloren” (in het Duitsch).
      Dus ik die gps module helemaal door het kastje heengehaald, zit inderdaad een grote opening in, en gewoon op het dashboard onder het raam gelegd. Doet het prima, maar zegt nog steeds dat het contact verliest. Blijkt dat dus in die app te zitten...de iGo app.

      Ik heb de Sygic app gedownload. Niet verkeerd. Mooie kaarten, maar Premium, wat het ook voorstelt is maar 7 dagen werkzaam. En het gekke is... hij leest niets voor, ondanks dat het geluid wel aangezet is in de app. Google Maps doet het daarentegen weer prima, moet je alleen je hotspot aanzetten.
      Dus ik ga ook Tom Tom nog proberen en kijken of Garmin er nog iets voor heeft.

      Ik ben niet zo erg thuis in Android, maar met een beetje puzzelen zal ik het meeste wel weten te vinden.

      De oude hap:



      Dat gekke dingetje aan de rechterkant zal wel iets historisch zijn.
      Ik klemde altijd mijn telefoon tussen de elastiekjes... :whistle:

      Bijna eruit.



      Hier zie je die antennes zitten, alleen de witte deed in mijn geval wat. Getest met rijden en blijvend goede ontvangst.



      Beetje puzzelen met de antennes, de iets donker gekleurde antenne deed niets, de witte deed het wel, maar slechts op één van beide aansluitingen. Ik heb uit eindelijk de antennestekker die er standaard aan zat eraf gehaald en de andere gepakt, die in een apart zakje zat. Bij die stekker kon je alléén maar de witte stekker eraan zetten, de andere kon er niet eens aan.




      En hij zit erin en doet het. :happy:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Paul eric schrieb:

      Ziet er strak uit,het geluid op de NAVI in mijn gevan Google Maps werkt ook nog niet heb wel laatst in de instellingen iets geweizigd maar nog niet getest.
      Mijn gps zit achter het klepje zijkant dashbord bijrijderskant en werkt tot op heden prima.

      De dame van Google Maps zegt keurig waar je naartoe moet. Werkt ook als je een andere app, b.v. Spotify hebt draaien. Komt dan ook nog met een aanwijzingebalk in beeld.
      Eh. Het klepje zijkant bijrijderskant.... ??? Haha, waar moet ik dat zoeken?
      Frontje zit er intussen weer in natuurlijk, het ziet er inderdaad strak uit.

      Patbis schrieb:

      Heel mooi, je zal je RNS315 niet missen :nono:

      Geluid werkt zowel bij iGO als TomTom maar zet dit altijd uit.

      GPS signaal sterkte kan je bekijken in Car Settings en het GPS icoon onderaan

      Enjoy your Joying !!!

      Ik ga binnenkort de Tom tweeling proberen. Inderdaad zet ik zelf ook graag het geluid uit. Echter voor mijn vrouw is het prettig als het wel aan kan.
      Ik heb nog even naar Navigon (Garmin) gekeken, maar dat werkt alleen voor iOS.
      GPS signaal sterkte had ik gevonden bij de Car Setttings, maar het GPS icoon moet ik dan nog even naar zoeken.

      Vraagje over de Tom tweeling app, kun je daar ook spraak besturing gebruiken? Bijvoorbeeld tegen de app zeggen: "Apple Store, Leidseplein, Amsterdam.", zoals je dat bij Siri kunt doen?

      Thanks !!
    • Super, ziet er goed uit!! Ik heb er in ieder geval veel plezier van.
      Mbt het geluid van de TomTom... in het begin werkte het bij mij wel, nu alleen nog even gekraak. Rare is dat, toen ik de TomTom in Frankrijk gebruikte ik wél gewoon geluid kreeg... Mijn beide schoonzonen hebben ook een Joying-radio en geven aan hetzelfde probleem te hebben met het geluid van de TomTom. Blijkbaar een flinke bugg in het systeem!!
      @Patbis bij jou werkt het geluid van de TomTom wel goed, toch? Dit in combinatie met de radio van Joying of in combinatie met de DAB+??
    • Heren,

      Alle bovenstaande gelezen, heb destijds op een Nokia n95 (nostalgie) sygic gehad, stem deed het ook niet bleek later dat ik stemmen kon kiezen en had er 1 welke het ook niet deed.
      Mogelijk kunt u ook een andere stem kiezen en doet ie het dan ineens wel ?
      @Jizkid strak zo stuk beter als de oude.
      Ben voorlopig nog gehecht aan standaard rns tot een kwade geest mij er van verlost , wat niet te hopen is.
    • Heren,

      Bij de megane cc destijds ook aftermarket unit geïnstalleerd , gps antenne zo vermogelijk naar voren onder het dashboard geplaatst in het gat van de unit, of zo ver mogelijk naar rechts , het gecoate voorraam is een stoorzender , dus hoe verder naar voren des te beter de ontvangstbevestiging maar richting grille

      Greets
    • @Chicco_Himself68 het geluid op mijn TomTom GO Mobile (versie 1.17.1 release/1.17 (2121)) werkt op mijn Joying radio DE-JY-VM131N2D. De combinatie met de DAB+ zou geen impact mogen hebben.

      @Jizkid het GPS icoon is het tweede van links onderaan op de foto.
      Er is geen "spraak besturing" op TomTom Go maar je kan wel een adres via de MyDrive app op je mobiel of via de MyDrive website naar je radio sturen ==> mydrive.tomtom.com/nl_be
      Voor je het aankoopt zou ik het eerst gratis 75 km proberen
      Dateien

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Patbis ()

    • Patbis schrieb:

      Alle "Mijn Routes" die je aanmaakt op je mobiel of via het internet zijn beschikbaar op je radio maar via de functie "Verzend naar Systeem" wordt de geplande route verstuurd naar je radio.
      Heel handig !!
      Bij mij gaat het even fout met Tom Tom. Ik heb hem ( Tom Tom Go Mobile) gedownload en vervolgens zegt hij, kan geen verbinding leggen met de server. Dus ik kan geen kaarten downloaden. Hetzelfde uitgevoerd op mijn smartphone geeft wel goede resultaten.

      Ik ben even in de instellingen gedoken, en daar zie ik dat ik versie 5.1.1 heb van Android. Ik zie niet zo direct een mogelijkheid om die te updaten, maar kan mij voorstellen dat de update naar 6.0 zou kunnen uitmaken in relatie tot Tom Tom.
      Waar zou ik dat updaten kunnen doen?
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Stuur even een bericht met verzoek tot update naar Joying via Ali en je krijgt de update (link cq bestand). Toen ik mijn radio kocht kreeg ik een bericht dat ik, als 6.0 er nog niet op zou staan, ik even met hun contact moest opnemen.
      Mogelijk gaat het trouwens ook via Joying.de...
      Gedaan en inderdaad een link ontvangen, met zelfs een instructie filmpje erbij. Vrij vlot dus.
      Heeft iemand dit al eens gedaan? En zo ja, hoe verliep dit? (ik vind een OS-update een beetje scary namelijk)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • "geen verbinding leggen met de server" is een internet connectie probleem. Even in de settings nakijken of je een goede WiFi connectie hebt. TomTom GO Mobile heeft minstens Android 4.0.3 nodig dus zou ook op versie 5.1.1 moeten werken.

      Ik zou toch een upgrade naar Android 6.0.1 uitvoeren nu je de juiste link van Joying hebt ontvangen. Ik ben zelf aan het wachten op wanneer Android 7.1.1 beschikbaar is

      De helpdesk van Joying zal je helpen om het minder "scary" te maken
      carjoying.com/blog/joying-head…fter-sale-support/59.html
    • Ok. Zal ik zeker gaan doen. Even wachten op iets beter weer, want ik neem aan dat je toch een tijdje in de auto moet wachten.

      Een ander verschijnsel wat momenteel optreedt is dat smorgens als ik wegrij het nu wat kouder is. De radio gaat wel aan, maar het scherm niet. Zodra de auto wat warmer is, na een minuut of 5, dan springt ineens het scherm aan. Heeft een van de Joying eigenaars dit ook?
    • Het scherm springt bij mij altijd onmiddellijk op. Aangezien de radio wel aangaat ga ik ervan uit dat Android niet aan het opstarten is en je ook geen Android logo te zien krijgt.
      Ik zou hierover zeker de helpdesk van Joying contacteren .

      De Android 6.0 upgrade blijkt maar ongeveer 15 min te duren. Ik zou de auto starten zodat je zeker geen batterij problemen hebt tijdens de upgrade en je lekker warm zit.