Mijn Eos-sen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: Mijn Eos-sen (oke, die van vrouw en moeder dan...)

      Jullie hebben gelijk. Zonder Marco was er waarschijnlijk géén Nederlands EOS-forum geweest in deze opzet.

      Overigens, van Uwe hebben we beeld, maar nog geen geluid :wink: ; dat komt wel op de tulpentour.



      Degene die tweede van links zit, is Uwe.
      Uwe weet jij of van Marco ergens een foto op het forum staat (z'n Eos is te zien als Avatar)?

      grtz,
      John
    • Re: Mijn Eos-sen (oke, die van vrouw en moeder dan...)

      "John" schrieb:

      ...Uwe weet jij of van Marco ergens een foto op het forum staat (z'n Eos is te zien als Avatar)?

      grtz,
      John


      hier het plaatje van Crouze en mij :D



      toen in Kassel tijdens het 2. internationale EOS Treffen klik

      groeten

      Uwe

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von uwe ()

    • Re: Mijn Eos-sen (oke, die van vrouw en moeder dan...)

      In een ander topic heb ik al op lopen scheppen over wat dingen die ik op mijn Passat gebouwd heb deze maand.
      Hier 2 linkjes.
      Gemaakt met mijn 19-Noach telefoon dus verwacht er niet te veel van.
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=K4CVNU8oOZQ">http://www.youtube.com/watch?v=K4CVNU8oOZQ</a><!-- m --> Lampen
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=_YzxfYWbvGg">http://www.youtube.com/watch?v=_YzxfYWbvGg</a><!-- m --> Klep

      ps, de lampen werken op een Eos ook zo.
      Alleen eerste stukje van het naar beneden gaan van de lenzen staat er niet op.
      Zo snel kan ik niet uitstappen. :wink:
      Dit was wel aardig klusje, maar dat komt ook omdat het de 1e keer was.
      Ik zal het nu wel veel sneller kunnen, maar het blijft aardig wat werk.

      De klep is ook OEM, alleen bij VW zelf kan deze niet dicht met de afstand bediening.
      Bij mij dus wel. 8)

      Onze zilveren Eos heeft nu inmiddels ook de highline look van de grill.
      Voor een klein bedrag wat zilveren strips er op geplakt.
      Het valt me niet tegen, ik denk als je het niet weet, dat je het niet eens opvalt dat het niet OEM is. Mocht ik nog eens een Oem gril tegen komen voor een schappelijke prijs kan dat altijd nog.
      Groeten, Edwin
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Hoi Edwin,

      Als het waar is is het geen "opscheppen"..... :wink:

      Die op afstand bedienbare achterklep ziet er echt "cool" uit.
      De beweegbare koplampen ook maar ik ben benieuwd hoe dat werkt in het donker tijdens het rijden (vanuit de bestuurder gezien dan). Lijkt mij vreemd in het begin.

      Maar dat van die " Lego" lijkt mij een wel heeeeel eenvoudige voorstelling van zaken.....
      Van die foto's van jou op pagina 1 kan IK midden in de nacht gillend wakker worden :cry:

      Grz Nico
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Het mooie is dat je bij het rijden eigenlijk niet zo veel merkt, behalve dat waar je naartoe wilt altijd verlicht is.
      Het werkt echt heel mooi dus.
      En bij langzame bochten gaat er nog een extra lamp in de koplamp branden die echt haaks op de wagen schijnt, net als wat je veel ziet met de mistlampen tegenwoordig, maar dan wel effectief.
      Uwe zijn Eos moet dat ook hebben.

      Voor foto 1 zijn maar 6 schroeven los. De rest is klikwerk.
      Dat met die Lego is echt niet zo overdreven als het lijkt.

      En ja het is waar, ik zal nog wat foto's van het inbouwen plaatsen.
      (als ik het eerst op kan brengen die foto's te verkleinen, beetje gedoe vind ik)
      Groeten, Edwin
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Hoi Edwin,

      Heb even gezocht op Youtube en trof dit filmpje aan.
      youtube.com/watch?v=Lt_aN2hp4ck&feature=related
      Volgens mij is dit het systeem wat jij hebt. (anders corrigeer je mij maar)
      Ziet er echt geweldig uit.

      Ik heb mijn Eos natuurlijk nog niet zo lang en ben al heel tevreden met wat ik mag bezitten. Maar dat er een keer Xenon op mijn auto komt dat stond al meteen na de aankoop al vast. Is n.m.m. geen gadget maar echt een verbetering van de veiligheid en het rijcomfort. Bij die deukendokter had ik daar al over gesproken want hij levert deze systemen. Maar jouw systeem kende ik nog niet. In Duitsland beschrijft men het als: "Das dynamische Kurvenfahrlicht ist ein mitlenkendes Bi-Xenon Schwenksystem, das Volkswagen in Kombination mit dem statischen Abbiegelicht anbietet.". Heb je een Nederlandse vertaling van dit systeem waarmee ik wat kan Googelen of een webadres waar ik meer informatie kan opzoeken.? Ik vraag mij af of dit systeem (dynamisch bochtenlicht EN statisch afbuiglicht) al beschikbaar is voor de Eos en, zo ja wat de kosten zijn uiteraard. Het dynamische bestaat al wel blijkens dit filmpje:
      youtube.com/watch?v=Zwu3jTGwOJc&feature=related
      Mij is echter niet duidelijk of hier ook het statische deel in zit.

      Bij voorbaat dank voor de moeite.

      Grz Nico
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Ik kan hier op t werk de linkjes niet openen en dus daarop reageren.
      Hier heb ik ze gekocht;
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.nnp.be/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_nnp&product_id=790&category_id=291&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=4">http://www.nnp.be/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=4</a><!-- m --> (onder aan de pagina)
      Deze set is van de laatste generatie, met dagrijlicht dus.
      Het is niet nieuw, maar echt niet van nieuw te onderschijden (mijn set dan).
      De as sensoren die onder de auto zitten waren zelfs smetteloos.

      Je kan ook op Ebay zoeken voor een paar lampen en het resterende spul hier kopen;
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1716_c123_aLWR-Set-VW-EOS---ohne-Xenon-Adapter.html">http://www.kufatec.de/shop/product_info ... apter.html</a><!-- m -->
      Ik zou wel gaan voor een set van 2 en niet l en r appart aan schaffen.
      Een xenon lamp gaat verkleuren in de loop van de tijd, een set heeft gelijke verkleuring.
      En er zijn soms ook kleine verschillen in lampen in de loop van de tijd.

      Of alles bij elkaar sprokkelen op Ebay
      Ik heb gekozen om alles in 1 koop te doen.
      De set komt van 1 auto af en is werkelijk nieuw.
      Je moet alleen even vragen of de set niet voor een 4wd auto is.
      Dat had ik, dan past de achter as sensor niet.
      Evt heb ik nog een benodigde stuurdoos te koop, had er 3 namelijk.

      Al met al best een kostbare optie.
      Een after market set van Pilot werkt ook goed en kost ca 200,-
      Geeft net zoveel licht, alleen met een wat minder egaal licht beeld.
      En natuurlijk zonder de bochtverlichting.

      Het was een hoop werk en door een paar kleine tegenslagen best frustrerend af en toe, maar ik zou het zo weer doen. (voor mezelf dan :wink: )
      Groeten, Edwin
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Edwin, bedankt voor je snelle en uitvoerige reactie(en je aanvulling zie ik net) :smt023

      Ik ga het e.e.a. een rustig nalezen want het is nogal wat aan informatie. Ik zal ook eens internet afstruinen voor informatie. Maar ik ben wel onder de indruk van het systeem hoor.

      Werk ze en je hoort nog of het iets voor mijn Eos is.

      Grz Nico
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Graag gedaan, ik zou het alleen maar leuk vinden als ik iemand hier zo 'gek' krijg om het te installeren.
      Nadeel van een Pilot set is dat het wettelijk niet mag op na auto na 2006.
      Overigens heb ik op mijn wagen ook koplamp sproeiers gemonteerd, die zijn ook verplicht.
      Ik ben inmiddels aardig op de hoogte en kan alle raad en daad geven mocht je ergens niet uit komen.
      Zoals ik zei, niet goedkoop, maar elke euro dubbel en dwars waard!
      Mocht je besluiten dit te doen is een Vagcom stekker onmisbaar en Elsawin erg handig.
      1e is programmeer kabel/software, 2e is werkplaats handboek software.
      De kabel weet ik voor ca 25 $ (dat is echt heel goedkoop, heb zelf 3-voudige betaald).
      Elsa vind je voor 10-15 €.
      Laat je niet tegen houden door het feit dat je auto nieuw is, ik heb de mijne ook nieuw gekocht.
      En met gezond verstand, info inwinning en de juiste software gaat er echt niets stuk tijdens de inbouw.

      Heb de filmpjes nu gezien.
      1e filmpje is van de Passat CC, die heeft volgens mij bi-xenon.
      maw, een extra lamp voor groot licht.
      Een gewone Passat en een Eos hebben enkele xenon, bij groot licht gaat er een spiegel kapje omhoog of zo. Hoe dan ook een hele bak licht!
      Bij het 2e filmpje van de Eos zie je de reflector van de statische bocht verlichting zitten achter het stadslicht, naast de xenon lens.
      Overigens vind ik dat de linker lamp op het filmpje niet goed werkt als ze naar buiten draaien in die garage. Daar mankeert iets aan.

      Heb inmiddels nieuwe telefoon en zal wat betere filmpjes uploaden binnenkort.
      Groeten, Edwin
    • Re: Mijn Eos-sen + leuke mods aan mijn Passat gedaan

      Hoi Edwin,

      OK, ik ga het eens rustig bestuderen. Maar op voorhand ga IK niet onder mijn auto liggen (ik zit er alleen in.... :wink: ) Ik mis het "uitdagingen-Gen" dat jij hebt kennelijk en zie enorm op tegen de montage door mijzelf. Misschien onterecht maar toch.

      Maar dat maakt niet uit voor het einddoel. Ik zou deze verlichting op mijn Eos echt super vinden. Wat ik nodig heb is mij nu duidelijk. Is een kwestie van bestellen. En iemand vinden die mij kan helpen met de installatie lukt mij waarschijnlijk ook wel. Ik ga straks nog een mail sturen naar de deukendokter en vragen of hij wat voor mij kan betekenen.

      En in die tussentijd heb ik een nieuwe uitdaging voor jou:
      KLIK hier
      De " moeder" van alle gadgets...... :-D

      Grz Nico