verdorie

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • verdorie ja. De EOS is mijn 10e auto en de tweede waarmee ik langs de kant kom te staan, de eerste keer was met een 8 jaar oude 2cv6!

      Vorige week dinsdag, op de A31 in duitsland, bij zo'n 220 km/hr plotseling dashboard lampje met motorstoring aan en een snel vermogensverlies.
      Kon nog op parkeerplaats Olle Rheen geraken. Motor schudde hevig en een raar geluid uit de knalpijpen :roll: . VW service gebeld, waren snel ter plekke, en constateerden 2 kapotte ontstekingsspoelen op cylinder 1 en 2, en constateerde dat hij ter plekke niets kon doen, dus afgesleept naar garage Zuechner in Weener. Daar onmiddellijk een Golf ruilwagen gekregen, en een uitstekende uitleg van de volgende stappen, in het Nederlands! :wink:
      De dag erna gebeld door Zuechner, in cylinder 1 was de bougie gesmolten :?: , hij had nog nooit zoiets gezien, en nu bllek ook cylinder 1 geen compressie meer te hebben.
      Vandaag cylinderkop gedemonteerd voor nadere inspectie.

      Meer nieuws volgt

      Chris
      EOS 2.0T ABT Is/240PK, Samoa Rood/zwart DSG/PDC/Bixenon/Dynaudio
    • Oei Chris,


      Dat is inderdaad zwaar balen :smt103 Ik denk dat we allemaal hier reuze nieuwsgierig zijn hoe dit af gaat lopen. In ieder geval is het al wel fijn om te horen dat de service tot nu toe prima is, dus hopelijk de reparatie ook. En het is te hopen dat je er geen vervelende financiele gevolgen van hebt...


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • "Crouze" schrieb:

      Oei Chris,


      Dat is inderdaad zwaar balen :smt103 Ik denk dat we allemaal hier reuze nieuwsgierig zijn hoe dit af gaat lopen. In ieder geval is het al wel fijn om te horen dat de service tot nu toe prima is, dus hopelijk de reparatie ook. En het is te hopen dat je er geen vervelende financiele gevolgen van hebt...


      Groeten,x
      Marco


      Bedankt Marco. De Duitse dealer heeft me verzekerd dat dit allemaal 100% garantiewerk is.

      groet chris
      EOS 2.0T ABT Is/240PK, Samoa Rood/zwart DSG/PDC/Bixenon/Dynaudio
    • Hoi Chris,

      Misschien een hele stomme vraag... maar daar komt die dan !!! Vanaf het begin dat ik jouw verdorie las dacht ik dat het misschien wel eens aan de chip tuning kon liggen. Misschien toch teveel power voor de 2.0 motor.

      Zelf overweeg ik ook dit te laten doen voor mijn (toekomstige) TDI maar jouw verhaal maakt mij wel huiverig. Graag jouw mening, groeten,

      Fred.
      EOS-TDI|Silver|Nappa Red|DVD Nav|MF stuur|Opberglades|Pack Ambiente Alu|IPod|Wintermodule|Windscherm|Licht en Zicht
    • Fred,



      Ik heb geen ervaring met de TDI, je zou eens op de Duitse EOS site moeten kijken. In ieder geval moet je het niet doen als je een DSG hebt, omdat deze niet meer dan 350 Nm koppel aan kan en de diesel al een hoog koppel heeft, zodat na tunen over deze specificatie heen zou worden gegaan.

      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.eos-forum.de/index.php">http://www.eos-forum.de/index.php</a><!-- m -->

      Ik heb zojuist eindelijk mijn auto opgehaald uit duitsland. Cylinderkop vervangen, auto van boven tot onder gewassen! perfecte service en thumbs up voor Zuechner in Weener!

      Hij zegt dat het niets met de tuning te maken heeft....in ieder geval is hij weer terug!

      chris
      EOS 2.0T ABT Is/240PK, Samoa Rood/zwart DSG/PDC/Bixenon/Dynaudio
    • Fred, Chris,


      "chris2.0tdsg" schrieb:

      Ik heb geen ervaring met de TDI, je zou eens op de Duitse EOS site moeten kijken. In ieder geval moet je het niet doen als je een DSG hebt, omdat deze niet meer dan 350 Nm koppel aan kan en de diesel al een hoog koppel heeft, zodat na tunen over deze specificatie heen zou worden gegaan.

      Mijn TDI is dus wel getuned, naar (bij benadering) 170Pk en 400Nm, en ik ben daar echt heel erg tevreden mee, de auto rijdt gewoon nóg fijner. Ik heb geen DSG, en Chris heeft inderdaad gelijk dat de standaard DSG het hoge koppel niet aan kan. Mechanisch wel, maar qua software niet. Dus, als je met DSG je TDI gaat tunen, zorg er dan voor dat die tuner óók de DSG aanpast. Vraag dat vantevoren eerst goed na!

      "chris2.0tdsg" schrieb:

      Ik heb zojuist eindelijk mijn auto opgehaald uit duitsland. Cylinderkop vervangen, auto van boven tot onder gewassen! perfecte service en thumbs up voor Zuechner in Weener!

      Hij zegt dat het niets met de tuning te maken heeft....in ieder geval is hij weer terug!

      Een hele geruststelling, óók de mededeling dat het niets met het tunen te maken heeft gehad. Nu gewoon weer héél veel rijplezier!


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Chris & Marco,

      Bedankt voor jullie antwoorden. Fijn te horen dat bij Chris alles weer oke is en dat het (vooral voor Marco) niets met de tuning te maken heeft !!!

      Heel veel rijplezier en graag tot de volgende keer. Binnen 2 weken is mijn EOS ook op de baan en ik zal de eerste foto's hier dan plaatsen. Fijne Pinksterdagen, groeten,

      Fred.
      EOS-TDI|Silver|Nappa Red|DVD Nav|MF stuur|Opberglades|Pack Ambiente Alu|IPod|Wintermodule|Windscherm|Licht en Zicht
    • Tunen TDI met DSG

      Dat bij het tunen van een TDI ook de software van de DSG moet worden aangepast had ik al eens gelezen. Zelf heb ik een TDI met DSG besteld (nog niet binnen) en die wordt meteen getuned maar dan wel via de dealer en met garantie... dat leek met toch iets veiliger. Tunen van de TDI met DSG kan dus gewoon onder garantie door de dealer.

      Kijk eens hier <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=24858&CAT_ID=2&FORUM_ID=4&Forum_Title=Motorisch+tunen&Topic_Title=Ervaringen+DSG+en+chippen">http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_I ... en+chippen</a><!-- m -->

      Groet,

      Paul