XENON NA INBOUW

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: XENON NA INBOUW

      "Nico" schrieb:

      Hoi Edwin,

      Mijn Eos heeft inderdaad mistlicht dus ik ga uit van een high-end boardnet apparaat.
      We zouden het dus kunnen gokken.
      Maar dat doe ik niet..... We zijn hier immers om te leren he?

      (Waar kan ik het boardnet vinden :oops: ........)

      Grz Nico

      Die zit boven de pedalen links tegen verlengde a-steil , maar het nummer ontdekken/lezen is een crime.
      Je kunt naar je dealer gaan om het nummer via je kenteken op te vragen.
      Of wachten op je Rosstech kabel en je wagen uitlezen.
      Ik gok dat dat het gaat worden. :wink:

      Boardnet is eigenlijk centrale regelapparaat waarin je de configuratie van je auto in kan stellen.
      De afzonderlijke regelapparaten van bv de xenon of parkeersensoren meld je hierin aan.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Edwin,

      Ja, goeie gok. Dan bestel ik de kabel eerst en lees het zelf uit.
      Die kabel moet er toch komen en dan is het een beetje "zonde" om naar de dealer te gaan.
      Mooie reden om te beginnen met het leren werken met VCDS.

      Ik ga intussen proberen om de software van Ross Tech alvast te downloaden en te installeren op mijn netboek. Ik denk niet dat dit gaat werken want de kabel is ook een z.g. "dongle" waarin de licensie voor deze software zit. Ook heb ik begrepen dat de software alleen "online" (dus met een Micro-CAN kabelverbinding met de auto) functioneert. Maar proberen kan natuurlijk altijd.

      Je gaat het van mij horen.

      Grz Nico
    • Re: XENON NA INBOUW

      "Nico" schrieb:

      Hoi Edwin,

      Die kabel moet er toch komen en dan is het een beetje "zonde" om naar de dealer te gaan.

      Je kunt ook gewoon een mailtje sturen of bellen.
      Op basis van je kenteken kunnen ze het zo opzoeken voor je.
      Misschien wel handig, mocht je boardnet niet geschikt zijn heb je misschien de kabel voor niets.
      Ook al acht ik die kans klein.

      "Nico" schrieb:

      Ook heb ik begrepen dat de software alleen "online" (dus met een Micro-CAN kabelverbinding met de auto) functioneert. Je gaat het van mij horen.

      Grz Nico

      Klopt, helaas kan je niet met het programma spelen als de dongle niet in je auto zit.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Haha, daar hou ik je aan!

      Nog even terug komend op de voorbumper, ik denk dat je bij een Eos geen nieuwe bumper hoeft omdat er een strip in de bumper zit op de plek waar de sproeiers komen.
      Die kan er uit en daarvoor een kortere met sproeiers er naast denk ik.
      Kan dat thuis nazien.
      Dat is dan weer een meevaller, ik moest hele voorbumper vervangen op de passat.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Edwin,

      Je tip over het inbouwen van een sproei installatie is een goeie. De strips in de bumper (ik ga er van uit dat deze uitneembaar zijn) lijken mij een goede optie. Ik ga morgen eens voelen hoeveel ruimte daarachter zit. Ik zag dat zo'n sproei-installatie voor de koplampen normaal tegelijk werkt met de sproei-installatie van de ruitenwissers. Ik zag op het Duitse forum dat je met behulp van de VagCom-kabel een vertraging kunt instellen (via code's) waardoor die van de koplampen b.v. pas na 2 seconden gaan meespuiten met die van de ruitenwissers. Nog een excuus voor de aanschaf van de kabel....(ik wordt al beter he..... :smt023 )

      "Uwe" schrieb:


      ...en hier is een link naar een goede pdf van hoe je de xenon in zou moeten bouwen (in stappen met fotos) klik

      groeten
      Uwe


      Heb je deze PDF al een keer gezien? Is eerder gepost in dit onderwerp door Uwe (Uwe, bedankt daarvoor :smt023)


      Grz Nico
    • Re: XENON NA INBOUW

      Nico, ik heb even gekeken.
      Je hoeft niet te voelen.
      Origineel zit het zoals ik beschreef, dus stripje er uit, korter OEM stripje er in en OEM sproeiers er naast.
      Zal als ik wat meer tijd heb wat plaatjes posten.
      Maar mijn laptop is normaal al niet snel en nu is het helemaal drama.
      Die PFD ken ik, dat is een mooie how-to.
      Over het instellen, je kan de tijd dat ze sproeien instellen.
      Vreemde is dat bij mijn Passat de sproeiers 1x sproeit per 5x op de voorruit en bij de Eos van mijn ma elke x tegelijk met de voorruit.
      Niet echt boeiend, maar het viel me op.
      Heb daar verder geen instelling voor gevonden behalve de sproeitijd.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      En het wordt alsmaar beter, zoals ik het nu zie hoef je ook geen andere ruitensproeier tank te plaatsen. Er blijkt op de originele tank een extra aansluitpunt te zitten voor een extra pomp.
      Ook daar heb ik op de Passat een hoop werk aan gehad om de tank te wisselen en extra steunen te plaatsen.
      Houdt dus in; pomp er bij, bedraden, slangen aansluiten en sproeiers plaatsen.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Goeiemorgen Edwin,

      Bedankt alvast voor de informatie. Zijn goeie berichten dat de montage van de sproeiers mogelijk wat eenvoudiger is dan verwacht. (vergeleken met je ervaringen met je Passat dan)
      Heb je ook een link naar een voorbeeld of naar een leverancier van zo'n OEM-sproei-installatie?
      Dan heb ik er alvast een plaatje bij. En ook wat de kosten zullen zijn.

      Je hebt het over het vervangen van de strip in de bumper door een verkorte OEM-strip. Daarnaast komt dan de sproeier. Is mij duidelijk. Lijkt mij ook optisch het mooist. En je hoeft niet te boren in de bumper. Gevolg is wel dat die OEM-strip (en misschien wel de sproeikop) in de kleur van de auto moet worden gespoten. Nou ja, dat zien we later dan wel.

      "oele" schrieb:

      Houdt dus in; pomp er bij, bedraden, slangen aansluiten en sproeiers plaatsen.

      Haha..... :smt005 moet in 5 minuten te doen zijn....

      Grz Nico
    • Re: XENON NA INBOUW

      Nico,

      Hier wat plaatjes waaruit je wat onderdeel nummers kunt aflezen.
      Ik raad je echt aan om op mp of zo etka aan te schaffen, is eigenlijk onmisbaar.
      Je kunt op die plaatjes alle onderdeel nummers vinden van alle benodigde onderdelen.
      De sproeiers, of hefcilinders zijn gemonteerd, dus je hebt niet alle losse delen nodig.
      (Etka is onderdelen programma, neem dan gelijk elsawin er bij, is werkplaats handboek. Dan zie je hoe alles los moet.)
      Je zal inderdaad de strips en de kapjes van de hefcilinders moeten laten spuiten.

      Ik ben de sproeier pomp en een hefcilinder tegen gekomen voor ca 20,- p/st.
      Maar nog geen complete set, dat zou het handigst zijn gelijk met de slangen er bij.
      Ik hou het wel in gedachten.
      Dateien
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Edwin,

      Bedankt voor de info!
      Ik heb ETKA al. Het is versie 7.3 maar ik weet niet of die voldoende recent is.
      Volgens mij heb ik ook nog een Elsa-Win (uit de tijd van mijn Golf Cabrio). Maar die moet ik nog opzoeken. Volgens mij is deze ong. 3 jaar oud. In die tijd is er aan de Eos niet zoveel gewijzigd (de binnenspiegel zat toen ook in het midden...... :wink: ) dus die moet ook nog wel te gebruiken zijn. Klusje voor vanmiddag... Anders schaf ik deze nog wel een keer aan.

      Ik ga straks een mail sturen naar die leverancier van jouw tip. Vragen naar de toestand van de set en de vraag stellen over de 2wd- assensor. Op de foto zie ik iets wat lijkt op krasjes op het glas maar dat kan ook komen door de belichting. Voor dat bedrag wil ik wel enige zekerheid hebben.

      Je gaat het weer horen :smt023

      Grz Nico
    • Re: XENON NA INBOUW

      7.3 is nieuwer dan de mijne. :wink:
      Op die plaatjes kan je al heel veel info halen over wat je nodig hebt.
      Elsa kan je zeker gebruiken, alleen zijn er soms wat kleine wijzigingen in zekering posities of aansluitingen in de elektrische schema's.

      Voor de sproeier onderdelen zou ik bm-onderdelenshop eens een mail sturen of ze het compleet kunnen leveren. Alleen zijn die lui vaak niet goedkoop en ze zij niet echt scheutig met info mocht je ergens tegenaan lopen met installeren. Maar als ze hebben wat je zoekt, zou ik het toch kopen.
      Kijk ook eens hier <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.riedel-autorecycling.de/">http://www.riedel-autorecycling.de/</a><!-- m --> daar heb ik goede ervaringen mee.
      (Echt bizar, ze slopen daar VW's met vaak maar een paar duizend of zelfs maar enkele honderden km's. Zijn testauto's of afkeur of zo)
      Behulpzaam en goede after sales service. Had eens een probleempje met een geleverd deel en ze hebben toen veel moeite gedaan om het op te lossen.
      Je kan op die site op de onderdeel nummers zoeken uit de plaatjes of zoeken via vw-->eos-->enz
      Of mail ze gewoon. De slangen voor de sproeiers zag ik er niet op staan, maar die moeten ze hebben.

      edit, zoek op deze auto <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.riedel-autorecycling.de/cgi-bin-riedel-auto/ersatzteile/lager.pl?w=1307360883&action=7&SID=&warengruppe=121&hst=VW&fztyp=EOS%20%281F7%29%20%2805%2F06-%29&Annahme=6634&Position=2&schnellsuche=&s=30&et=82505147&feld=&richtung=ASC&sp=">http://www.riedel-autorecycling.de/cgi- ... ng=ASC&sp=</a><!-- m -->
      Pomp en 2 sproeiers voor 20,-/st en slechts 7132km gebruikt.
      Slangen set zullen ze vast ook wel hebben.
      (ik heb natuurlijk zelf weer veel meer dan dat betaald bij bm-onderdelen, maar had het snel nodig)
      Slangen zullen ze vast ook wel hebben.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Edwin,
      Is dit de set die ik nodig heb voor in de strips in de voorbumper? Zoals op onderstaand plaatje?
      koplampsproeier.jpg
      Ik herken het afdekplaatje (het korte stukje van de strip) namelijk niet op de eBay foto.
      Dat betekent dat ik 2 nieuwe (2-delige) strips moet kopen waarvan het korte deel op de uitschuifbare sproeikop vastgemaakt moet worden?
      En deze HUBZYLINDERS( :shock: ) lijken geheel niet op de HUBZYLINDERS van Riedel.
      Terwijl beide van de Eos afkomen. Lijken mij 2 verschillende systemen.

      Sorry dat ik nog zoveel moet vragen hoor... :oops:
      Ik ga ook eerst ETKA installeren op mijn PC en dan kan ik zelf ook meer opzoeken (en minder vragen)
      Grz Nico
    • Re: XENON NA INBOUW

      Die foto is wat je nodig hebt.
      Je zal inderdaad 2 nieuwe moeten bestellen, of vragen of Riedel ze mee kan sturen.
      Nieuwe kan je misschien in kleur bestellen, van Riedel zal je ze moeten spuiten.

      Ik had vanmiddag weinig tijd heb eigenlijk niet goed naar de Ebay sproeiers gekeken, kwam ze toevalig tegen.
      En kan er op t werk nu niet naar kijken.
      Misschien zijn ze voor een Eos mj 2011 met de rechthoekige lampen.
      Die van Riedel hebben het juiste nummer volgens etka.
      Zijn de onderdeel nummers gelijk van Riedel en Ebay?

      Handigst is gewoon Riedel te mailen of ze het compleet kunnen leveren.
      Mail dan de linkjes naar de delen die je al gevonden hebt er bij.
      Sproeierpomp van die wagen staat er ook op bij het hoofdtstuk koplampen.

      Ik denk dat je inderdaad Etka aan de praat moet krijgen.
      Vind het geen probleem om dingen op te zoeken, maar als ik per ongeluk een fout maar of een verkeerd nummer door geef zou dat lullig zijn.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Edwin,

      OK, duidelijk. Ik zal de onderdeelnummers van de 2 sets eens vergelijken.

      Ik ga ETKA installeren want je hebt gelijk. Je voelt je vervelend als je een ander een onjuist onderdeelnummer geeft. Zou ik ook hebben.

      Ik heb bevestiging van Ross Tech dat de kabel inmiddels onderweg is :smt023 .

      Van dat bedrijf van die koplampen nog geen antwoord gehad. Vandaag nog een mail verzonden via hun contactformulier. Als ze maar niet gehecht zijn geraakt aan de set..... :wink:

      Grz Nico