XENON NA INBOUW

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Steven,

      ik ben bang dat Blackeos niet meer aktief is hier op het forum :( :( Hij was er maart 2010 op het laatst.

      ik heb er wel iets gevonden op het D EOS forum klik (je moet wel ingelogd zijn om te kunnen lezen). Let wel op: er staat ook een goedkope oplossing vermeld die volgens de wetten niet echt mag... :?

      ...en hier is een link naar een goede pdf van hoe je de xenon in zou moeten bouwen (in stappen met fotos) klik

      groeten

      Uwe
    • Re: XENON NA INBOUW

      Een pro set van Pilot werkt zeker zonder problemen.
      Deze zijn niet goedkoop maar kunnen je een hoop ellende besparen.
      Er zijn gevallen bekent waar door het plaatsen van am xenon de ruitenwisser motor (vraag me niet waarom, canbus elektronica is complex) en de centrale computer kapot gingen.
      Veel sets geven ook storing, ook als ze aangeven canbus geschikt te zijn.
      Blackeos geeft aan 200,- kwijt te zijn, dat is de prijs van een Pilot set.
      Als je een lamp kan wisselen kan je ook dit inbouwen.
      Je moet alleen gaten maken in de afdek doppen van de lamp.
      De rest is stekker werk, kan niet mis.
      (wel even +/- van de originele aansluiting meten.)
      Voor het mooie zou je nog in kunnen stellen dat de lampen 100% spanning krijgen mbv vagcom.
      Normaal is dat 95% om te voorkomen dat de koplampen snel doorbranden.
      Ik weet niet waar in Belgie je woont, maar in Hasselt woont iemand die deze set voor ik dacht 150,- verkoopt en voor 180,- in bouwt (hou me er niet aan vast).
      Dat is een heeeel scherpe prijs voor deze set.
      Ik kan je evt in contact brengen met deze persoon.

      Het getoonde PFD linkje is voor inbouw OEM xenon.
      Dat is uiteraard veel mooier, maar ook veel duurder en veel meer werk.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Ik heb er zelf een Pilot setje in zetten, werkt perfect. Ik meen dat voor auto's van voor 2007 er geen beperking is om zelf xenon in te bouwen.

      Daarnaast heeft de Eos standaard projector-koplampen, dus inbouw van xenon geeft niet extra strooilicht wat irritant kan zijn voor tegenliggers. 6000k is wel erg blauw, 4300k is meer de originele kleur. Deze is ook leverbaar van Pilot, en geeft een "originelere" uitstraling.
    • Re: XENON NA INBOUW

      Ik vind 6000K ook niet mooi, je ziet gelijk dat het after market is.
      Maar dat is een persoonlijke mening.
      Zelf heb ik ook 4300K.
      En idd als je lampen goed afgesteld staan is er geen probleem voor je tegenliggers door strooilicht.
      De wetgeving in België is me niet bekend, maar voor 2007 mag je het in NL plaatsen idd.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Helaas moet ik melden dat er momenteel wat problemen zijn met de sets van Pilot, althans bij Passats.
      Gezien de elektronica nogal overeen komt zou het kunnen dat bij een Eos hetzelfde zich voor doet.
      Er zijn de afgelopen weken bij 3 sets de can-bus module geploft.
      Of dat in verkeerde aansluiting of iets anders zat is nog niet bekend.
      Advies, laat het monteren door de leverancier.
      Indien er dan problemen zijn is deze zelf verantwoordelijk.

      Tot nu toe waren dit de enige sets die gegarandeerd zonder problemen werkten.
      Daarom vermoed ik toch aansluit fouten.
      Men is bezig contact te krijgen met Pilot, wordt vervolgd.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Ha Edwin,

      Swalmen - Hasselt is zo'n 80 kilometer. In een EOS met mooi weer een uitstapje 8) .
      ik zou eigenlijk wel eens eerst willen zien hoe zoiets uitziet (misschien iemand tijdens de Tulpen-tour) en wil eigenlijk ook wel eens bij de vrienden van het Duitse forum tijdens een Stammtisch- bijeenkomst gaan kijken. Als ik het goed begrijp worden daar nogal wat ervaringen en nieuwtjes uitgewisseld.
      Xenon-verlichting vind ik eigenlijk niet zo "spannend"; zaken als een per afstandsbediending bestuurbaar schuifdak of, zoals je eerder aangaf, een automatische achterklep daarentegen wel. Wacht je ervaringen daarover af.

      grtz,
      John
    • Re: XENON NA INBOUW

      "John" schrieb:


      Xenon-verlichting vind ik eigenlijk niet zo "spannend";
      John

      Geeft een bak meer licht hoor.
      En mits goed afgesteld geen hinder voor tegenliggers.
      Heb zo'n hekel aan die lui die het inbouwen in-niet projectie lampen, zonder lens dus.
      Bakken strooilicht en verblinding heb je dan.

      Dat opstarten van zo'n lamp is zo 8)

      Als je interesse hebt zal ik zijn email geven.
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      "oele" schrieb:

      Helaas moet ik melden dat er momenteel wat problemen zijn met de sets van Pilot, althans bij Passats.
      Gezien de elektronica nogal overeen komt zou het kunnen dat bij een Eos hetzelfde zich voor doet.
      Er zijn de afgelopen weken bij 3 sets de can-bus module geploft.
      Of dat in verkeerde aansluiting of iets anders zat is nog niet bekend.
      Advies, laat het monteren door de leverancier.
      Indien er dan problemen zijn is deze zelf verantwoordelijk.

      Tot nu toe waren dit de enige sets die gegarandeerd zonder problemen werkten.
      Daarom vermoed ik toch aansluit fouten.
      Men is bezig contact te krijgen met Pilot, wordt vervolgd.

      Update
      Het blijkt te zitten in het verwisselen van de + en -, opletten dus!!
      Hier even een ingeplakt commentaar uit een ander forum.
      oke ik heb telefonish contact gehad met pilot
      die weerstanden ploffen nadat ze ook maar 10 seconden verkeerd aangesloten worden
      dus zover het plof probleem
      nu zijn er wagens die gewoon hardnekkig weerstand blijven geven tegen de xenon aftermarket
      daar bestaan nu speciale kabels voor
      als je alles al geprobeert hebt en je krijgt het gewoon niet aan het werken , zijn die kabels de oplossing
      het is een soort van apparte relais die je bedient die zijn stroom rechtstreeks van de accu aftapt , en daardoor genoeg stroom levert aan de xenons
      [/quote]
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Nico en ik hebben via pm een discussie die voor anderen wellicht ook interessant is om te volgen. We gaan in dit topic verder zodat anderen ook wat op kunnen steken of info/commentaar kunnen geven.
      Het gaat over het plaatsen van OEM xenon met statische en dynamische bochtverlichting met hoogte regeling.

      Nico,

      Nog even terug komend op het boardnet apparaat en de mogelijkheid om OEM xenon te plaatsen;
      Ik heb gelezen (van iemand die er heeeel veel van weet) dat je een high-end boardnet apparaat nodig hebt en als je mistlicht hebt dat je er dan zo een hebt.
      Volgens mij heeft elke Eos mistlicht, dus dat moet dan geen probleem zijn.
      Geef voor de zekerheid het nummer van je boardnet door, dan check ik welke versie je hebt.
      Of check het zelf hier:http://www.motor-talk.de/blogs/-neo-s-blog/uebersicht-bordnetzsteuergeraete-t2913538.html
      Groeten, Edwin
    • Re: XENON NA INBOUW

      Hoi Edwin,

      Mijn Eos heeft inderdaad mistlicht dus ik ga uit van een high-end boardnet apparaat.
      We zouden het dus kunnen gokken.
      Maar dat doe ik niet..... We zijn hier immers om te leren he?

      (Waar kan ik het boardnet vinden :oops: ........)

      Grz Nico