Chiptuning 2.0T-FSI

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Chiptuning 2.0T-FSI

      Hallo,

      Heeft er iemand ervaring met het laten chiptunen van de 2.0T motor? Via ZIPTUNING (ziptuning.nl) kan het en daar kan je garantie bij kopen, maar ik begreep van mijn zwager die bij de AUDI werkt dat ook van volkswagen zelf uit getuned kan worden met garantie. Ik vroeg mij af of iemand dat al heeft laten doen? En wat de specs dan zijn van de motor nadat de tuning is uitgevoerd.

      Groetjes,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Hoi Rob,


      Inderdaad kun je ook door :vw: zelf laten tunen, dit gebeurd dan door ABT. Let wel dat deze weg duurder is dan bij andere (evenzeer professionele) tuners zoals Ziptuning, de garantie is dan echter wel zonder zorgen geregeld.

      Sommige :vw: dealers nemen een andere weg en hebben afspraken gemaakt bij een lokale tuner. Je zou eens bij jouw delaer informeel na moeten vragen of er mogelijkheden zijn, echter voor hetzelfde geld zijn ze fel anti-tuning... [-X

      Ziptuning claimt dat eenmaal getuned de 2.0TFSI van 200pk naar 245pg gaat, koppel van 280Nm naar 375Nm. De waarden zullen bij andere tuners niet veel anders zijn.


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Hoi Marco,

      Mijn vraag over de tuning komt voort uit het feit dat de wagen die ik ga rijden een lease-bak is (die ik overigens na de lease termijn voor een zeer gunstig tarief over neem). Een lease bedrijf ziet natuurlijk liever niet dat er aan hun auto's getuned wordt. Ik moet dus met een heel goed verhaal naar mijn leasebedrijf om ze te overtuigen dat tunen verantwoord kan. Ik heb namelijk in het verleden een Subaru Impreza GTT laten tunen door EMS tuning en daardoor is 2 keer de motor opgeblazen (zuiger 4 kreeg te weinig smering en liep vast). Uiteraard geen garantie. Je begrijpt, dat vond de leasemaatschappij niet prettig en ik heb zelf 2x voor de kosten op moeten draaien (2x 5000 euro). Nu vraag je natuurlijk, "waarom wil je dan de EOS laten tunen, het ding heeft al 200pk".

      Tegenwoordig kan het tunen met garantie en via Pon zelfs met behoud van VW garantie. En die 45pk en met name die extra 95Nm zijn zooooooo lekker :wink:

      Ik ga het zodra de auto zijn eerste beurt krijgt (ik heb hem nog niet eens :oops:) na vragen bij de dealer bij mij in de buurt (Wittebrug). Eerst maar even een tijdje "behelpen" met 200PK :D

      Groetjes,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Ik heb mijn 2.0 TFSI door de dealer laten tunen, naar het schijnt gaat dat gewoon over internet en gebeurd dit in Oostenrijk. Auto een dag kwijt geweest maar wist daarna niet wat me overkwam. Vermogen is echt belachelijk het houdt niet op hij blijft willen. Bij 200 gewoon vol op het gaspedaal blijven reageren, ik heb echt versteld gestaan. Maar ja alles went ben er inmiddels aan gewend maar blijft heerlijk. Echter mijn benzine verbruik is niet naar beneden gegaan maar eerder toegenomen.

      Auto zit nog gewoon in de fabrieksgarantie en heb tot op heden nog geen problemen gehad. Raad je wel aan het bij je eigen dealer te laten doen. Kreeg laatst een software update en toen hebben ze de tuning opnieuw terug kunnen zetten want de update had hem gewoon overschreven.
    • Dank je Robocop.

      Als ik het doe dan doe ik dat zeker bij de dealer. Dat je benzine verbruik is toegenomen, zal wel komen door het feit dat het nu nog leuker is die rechtervoer snel naar beneden te duwen. =D>
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Chiptuning 2.0T-FSI

      Jouw lease maatschappij gaat alleen VW tuning toestaan en niks anders wat voor verhaal je ook brengt...

      Ziptuning doet het heel netjes door oorspronkelijke settings uit te lezen en deze aan te passen. Er gaat dus geen algemeen pakketje overheen wat alles omhoog krikt.

      Moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste poging wel wat problemen had... Auto meette te hoge waarden bij de uitlaat sensoren. Hierdoor ging mijn Megane in nood-programma. Oftewel, niet meer dan 3k toeren. Dat zat bij ongeveer 130-140 km/u maar toch... Trap je het gas in op de snelweg en vervolgens 0 pk meer als je flink door rijdt.

      Renault dealer heeft toen niewe software in m'n auto gezet (zij waren uiteraard niet op de hoogte van tuning en ze kunnen het ook niet zien...). Daarna merkte ik duidelijk dat ik m'n extra pks kwijt was. Ziptuning heeft het toen gratis wederom gemodificeerd en toen was het perfect.

      Die schreeuwende turbofluit mis ik wel van de Megane, maar aan de andere kant heb ik nu een huilende V6 in de Eos... En een iets milder onderstel. De Megane RS Trophy was echt een go-kart.