Pinned "" Tips en trucs" en "wist je al dat..."

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• "" Tips en trucs" en "wist je al dat..."

Hallo,

Als ik tijd heb surf ik wat rond op het Duitse EOS-forum. Daar kwam ik op een gegeven moment een onderwerp met tips tegen van ervaren EOS bezitters voor "nieuwe" gebruikers.

De volgende tip vond ik wel aardig:

Bij het wassen van je auto en het verwisselen van de ruitenwisser lijkt de diepe ligging van de ruitenwissers lastig. Je kunt ze niet omhoogklappen zonder de ruitenwissers handmatig naar het midden van de ruit te schuiven (dacht ik).

Als je echter de auto op contact zet en vervolgens van contact af en aansluitend de hendel van de ruitenwissers één keer naar beneden drukt, dan schuiven de ruitenwissers helemaal naar boven en blijven daar staan totdat je de auto weer op contact zet.

Ook een handige tip natuurlijk voor de eigenaren van de arme EOSSEN die de nacht in de buitenlucht moeten doorbrengen :wink: . Je kunt dan een bescherming (deken, krant o.d.) vastklemmen onder de ruitenwissers bij sneeuw of tegen bevriezing 8) .

Hebben jullie TIPS en TRUCS: laat je horen.

met groet,
      John

p.s. Uwe, mocht je van mening zijn dat dit bericht ergens anders thuishoort of dat er een apart forumpje bij moet, dan zie/hoor ik dat wel.
    • Re: "" Tips en trucs"

Hoi John,

dank je voor het initiatief :smt023

een trukje waar ik lang naar heb gezocht:

- voor het schoonmaken van de rubbers van het schuif en kanteldak kan je dit verder openen dan alleen maar met de kleine knop.

Als je het eerst zo ver mogelijk open zet en daarnaar het grote knopje voor het dakmechanisme raakt gaat het schuifdak helemaal open. Je moet wel het grote knopje weer loslaten voordat het achteruitraamgedeelte opent !

wij hadden ook eens een vraag hierover: klik

groeten

Uwe

The post was edited 1 time, last by uwe ().

Volgende "Tip":

Als je uitgestapt bent en je constateert dat je vergeten bent om (enkel) het schuifdak te sluiten :( , dan hoef je niet opnieuw de auto in. Als je dan de sleutel in het rechterportier steekt en deze naar rechts draait en vasthoudt, dan sluit het schuifdak. Wel de sleutel naar rechts gedraaid houden totdat het schuifdak geheel gesloten is :) .

met groet,
      John

Schakel de remlicht als achterlicht functie uit met vagcom zodat alleen je buitenring brand.
      Hier een (hele slechte) foto als voorbeeld van mijn Passat, van de Eos heb ik geen foto gemaakt met deze mod.
      Alleen de Eos heeft dan 1 ring uiteraard.
      Voegt helemaal niks toe, maar (tot nu toe ) heeft bijna niemand dit, is eens wat anders.

Edit, foto gemaakt op Eos
      Files
      • rück1.jpg

(130.24 kB, downloaded 30 times, last: )
      • Rück2.jpg

(154.26 kB, downloaded 24 times, last: )
      Groeten, Edwin

Nog een truckje/tip:

Als je een DVD afspeelt (uiteraard alleen voor de bijrijder) in je RNS 510 en je begint te rijden, dan stopt de film.
      Als je vervolgens op de knop om de laatste gesproken navigatie-instructie te herhalen drukt en vervolgens op de "Tone"-knop, dan loopt de film verder tijdens het rijden.

Let wel, alléén voor de bijrijder :!:

grtz,
      John
    • Om ff jarige topic wakker te schudden...
      De meeste onder jullie weten het misschien al, maar als je de afstandsbediening blijft in drukken als je de wagen opent gaan de vensters na een paar seconden open, idem bij het sluiten.
      Is soms wel handig bij het sluiten wanneer je de venster bent vergeten omhoog te doen.
      Ik denk dat alle VAG wagens dit hebben want mijn Audi's hadden dat ook. :-k
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Hey Mac

Wist je dat....de regeleenheid (van de climatronic) via de CAN-bus een signaal ontvangt van de achteruitrijdschakelaar in de versnellingsbak.
      Dit signaal wordt gebruikt om de recirculatieklep te activeren. (Wordt van buitenlucht-IN naar binnenlucht-CIRCULEER omgezet.)
      Op deze wijze wordt voorkomen dat uitlaatgassen in het interieur van de auto terechtkomen.
      Dat lijkt het brommen van de recirculatieklep voor een deel te verklaren.

Ik nu wel :D

Grz Nico

The post was edited 4 times, last by Nico ().

• Broncky wrote:

De meeste onder jullie weten het misschien al, maar als je de afstandsbediening blijft in drukken als je de wagen opent gaan de vensters na een paar seconden open, idem bij het sluiten.
      Is soms wel handig bij het sluiten wanneer je de venster bent vergeten omhoog te doen.
      Ik denk dat alle VAG wagens dit hebben want mijn Audi's hadden dat ook. :-k
      Gek genoeg moest ik dat bij onze Eos,- en bij die van mijn ma programmeren.
      Je kan dit ook voor het schuifdak instellen overigens.
      Groeten, Edwin