RNS510 diefstal beveiliging, navilock

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • RNS510 diefstal beveiliging, navilock

      Omdat het bij de RNS510 niet de vraag,- of maar wanneer deze gestolen wordt heeft een Passat rijder ism met PON hier een afdek kap met slot voor ontwikkeld.
      Er komen 4 kleine 'paddenstoelen' naast de radio waar de kap op komt.
      In 1e instantie was het alleen voor de Passat 3C leverbaar, maar vanaf heden ook voor de Eos en meer.
      Ik zal ook nog foto's plaatsen, lukt nu even niet en laptop kan niet zo goed vliegen :smt013 , dus ik stop er even mee.
      De bedenker heeft een en ander prachtig verwoord, hier zijn post op een ander forum:
      Beste mensen,

      Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.
      Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

      Hoe is de beschermer tot stand gekomen?
      Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.
      Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

      Waarom heeft het zo lang geduurd?
      Dat had drie belangrijke oorzaken:
      - Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.
      - De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.
      - Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

      Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?
      Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.
      PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.
      Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

      Hoe kom ik aan een beschermer?
      Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

      Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?
      PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

      Hoe werkt de beschermer?
      De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.
      Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.
      Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

      Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?
      Volmondig: JA.
      De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.
      Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.
      Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.
      Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

      Is er al praktijkervaring opgedaan?
      Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.
      Het werkt perfect.

      Zijn er foto's?
      Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

      Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

      Met vriendelijke groet,

      Jeroen 'Passat-Fanaat'
      Uitvinder
      Groeten, Edwin
    • Re: RNS510 diefstal beveiliging, navilock

      De prijs is stevig, maar hier zit weinig tot geen winst op!
      Ik heb de inkoop prijs gezien namelijk.
      Ding is echt heel degelijk.
      Productie aantallen zijn niet gek hoog, dus dat helpt niet voor de productiekosten per stuk.

      Hier even snel een linkje voor foto's.
      Let wel, deze prijs is zonder montage, bij VW ook voor die prijs te krijgen!!!
      Dit is een precies klusje ik zou het voor die 50 tientjes niet zelf doen.
      Je hebt er een speciale mal voor nodig en die zit er niet bij.
      Als je 1X verkeert boort heb je er niks aan.
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/navigatie-systemen-en-cd-roms/navilock-navigatie-diefstalbeveiliging-voor-uw-vw-passat-81387345.html">http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 87345.html</a><!-- m -->

      Google:
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.google.nl/images?hl=nl&safe=off&client=firefox-a&hs=VGV&rls=org.mozilla:nl:official&q=navilock&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1024&bih=578">http://www.google.nl/images?hl=nl&safe= ... 24&bih=578</a><!-- m -->
      Groeten, Edwin
    • Re: RNS510 diefstal beveiliging, navilock

      Dank je Uwe, ik kon het geduld niet meer opbrengen.
      Eerst foto's opgeslagen, toen ge-resized uploaden en dan was de extensie weer niet goed (was toch jpeg.)
      Kreeg er de zenuwen van. :smt017

      Het ding is niet ideaal, toch extra handelingen en paddo's op je dash die je liever niet had.
      Maar ik ken meerdere gevallen waarbij er tot 3X toe een 510 gestolen is.
      Zelfs gaten knippen in de deur om bij de bedrading te komen is niet te gek. :shock:
      Ook kan de schade bij poging tot het weghalen van dat ding groot zijn.
      Maar ik geloof wel in de preventieve werking er van.
      Bij overbuurman is in 6 mnd tijd al 3X ingebroken voor zijn 510.
      Ze blijven maar komen voor zo'n ding, dus of een lock, of een andere radio.
      Groeten, Edwin
    • Joël schrieb:

      Het zou een beetje "gewrongen" staan....

      Dat is mij bij de dealer ook vertelt.
      Maar dan ben ik 'googelend' ook weer bedrijven tegen gekomen die de installatie wel doen. Niet gechecked, maar het zou zelfs kunnen zijn dat er variaties zijn op de Navilok, passend op verschillenen autos. Zo zijden ze bij de dealer dat de nieuwe versie Navilok er niet goed past in de EOS.
      Groeten

      Uwe
      Bij Golf en Passat lijkt ook de nieuwe versie Navilok te passen qua ruimte.
    • Ik heb een Zenec radio ingebouwd met een NaviLock.

      Navilock is gekocht voor 149 euro bij CarCareWoensel
      carcarewoensel.nl/magento/navilock-volkswagen-eos.html

      Tijdens installatie is gebleken dat het toch geen plu n play is, dwz dat de metalen vergrendelingsplaten moeten worden bijgezaagd.
      Tevens bleken de nokken, waar de navilock op schuift, er voor zorgen dat hij langs de twee knoppen van de radio schuurt.

      Door een beetje locktite op het schroefdraad te doen en ze niet helemaal aan te draaien gaat het prima.

      Toch beter als op een ochtend bij je Eos te komen en alles is er uit + schade
      Ik ben van na de oorlog, dat wil ik graag zo houden! Volkswagen Eos 20FSi 2008
    • Haddock schrieb:

      Tevens bleken de nokken, waar de navilock op schuift, er voor zorgen dat hij langs de twee knoppen van de radio schuurt.

      Ik ken die Zenec verder niet, maar komt dat niet omdat de knoppen op een iets andere plek/positie zitten dan op een RNS510?
      Dat past perfect namelijk.
      Ik heb 'slechts' een MFD2 in mijn Passat, daar moest ik ook eea weg slijpen om bovengenoemde redenen.
      Erge is dat ik navilock amper gebruik, omdat dat het idee zou kunnen geven dat er een RNS is zit :hmm: . Ze slopen werkelijk je hele wagen voor zo'n ding :dash:
      Groeten, Edwin