Verlengde garantie

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Verlengde garantie

      Hallo,

      Ik wil mijn EOS in de verlengde garantie houden. Nu blijken de voorwaarden van de verlengde garantie door volkswagen aangepast te zijn, waardoor het recht op verlenging volgens VW is vervallen.

      Ik ben hier natuurlijk niet akkoord en naar ik verneem is men bij Pon met een overgangsregeling bezig.

      Zijn er hier meer mensen die met dit probleem zitten?

      Groet, Monique
    • Re: Verlengde garantie

      Hallo Monique,

      Ik heb vorig jaar een Eos uit 2006 ingevoerd uit Duitsland en heb dus geen ervaring met (verlengde) garantie.
      Misschien kun je wat preciezer zijn in wat er exact aan de hand is? In ieder geval zorgen dat je "on speaking terms" blijft met de garage; zij - en jij neem ik aan evenmin - zitten vast niet te wachten op een procedure.

      grtz,
      John
    • Re: Verlengde garantie

      Gezien het topic over garantieverzekering gaat wil ik dit toch even meegeven.
      Ik heb op m'n vorige wagen de "autotrust" garantieverzekering genomen omdat ik de wagen (3 jaar oud) van een particulier had gekocht zonder garantie. Na wat zoekwerk heb ik deze verzekering ontdekt die ook kan genomen worden door particulieren. Ik heb ze gelukkig niet nodig gehad dus ik weet ook niet hoe makkelijk alles verloopt, maar ik denk dat het wel interresant is voor sommigen die toch nog graag een extra jaartje garantie op hun wagen willen.
      mvg, Johan

      ps: ze bestaan in nederland (autotrust.nl) en in België
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Offerte Verlengde Garantie

      Ik heb vandaag een offerte ontvangen voor een :vw: -Zekerheidspolis (de z.g. Verlengde Fabrieksgarantie).

      Men stelt in de offerte dat het een 1 of 2 jarige voortzetting is van de gebruikelijke fabrieksgarantie.
      Na bestudering van de polisvoorwaarden :search: (dekking en uitsluitingen) heb ik daar toch wel mijn twijfels over.

      Veel defecten zijn uitgesloten van de vergoeding en daar zitten toch wel kostbare onderdelen/reparatie's bij.
      Deze waren in de fabrieksgarantie de eerste 2 jaar wel gedekt en nu niet meer.
      Ook is de bewijsvoering in de polis meer bij de gebruiker komen te liggen en kan dus aanleiding zijn tot discussie :grumble:

      Ofschoon ik het wel een prettig idee vind om nog een paar jaar een extra zekerheid te hebben krijg ik het idee dat de hoogte van de premie
      (1 jaar 215 euro en voor 2 jaar 469 euro) niet helemaal in verhouding staat met het te verwachten voordeel.
      Ik zal er nog een paar dagen over nadenken maar IK ben nog niet overtuigd.....


      Zijn er al ervaringen bij jullie met de verlengde garantie (het aanspraak moeten maken en de wijze waarop dit is afgehandeld)?
      Ik zou het op prijs stellen om die ervaringen van jullie te horen. Ook voor andere toekomstige gebruikers uiteraard.


      Alvast bedankt
      Grz Nico.
      Dateien

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Hey Nico,

      Dit zijn echt wel heel veel beperkingen :fie:. Ze hadden beter opgeschreven wat er wel onder garantie valt dan kregen ze het waarschijnlijk wel op 1 blaadje :D :D .
      Ik lees o.a. dat het dak ook niet onder garantie valt, iets waar ik nu net wel de garantie-uitbreiding voor genomen heb.
      Hier in Belgie kan je die ook uit breiden van 2 naar 4 jaar, de zogenaamde Wecare garantie +2 van de Belgische invoerder D'Ieteren. Er zijn ook wel beperkingen maar dan enkel voor de zaken die echt onderhevig zijn aan slijtage.
      Ter info, voor eventuele Belgische geïnteresseerden, bijgesloten het contract dat in België wordt toegepast (sorry voor de wat lage kwaliteit, fotootje genomen met mobieltje en ik moest de file kleiner krijgen dan 250k... :wacko: ).

      Grtjs,

      Vincent
      Dateien
      • garantie2.jpg

        (238,15 kB, 10 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      :eosbraun: :vw: EOS 2.0 TDI BMT -140PK - 05/2012 - black oak brown - zwart leder - RNS315
    • Goeiemorgen Vincent,

      Bedank voor je snelle reactie en het fotograferen van jouw contract.
      Er is inderdaad een duidelijk verschil in de voorwaarden.
      Maar niet in alle gevallen is de Belgische versie beter dan de Nederlandse maar over het algemeen lijkt de jouwe meer dekking te bieden.

      Het cabriodak is niet verzekert bij de onze maar dan weer wel de mechanische en elektronische onderdelen.
      En zoals je al opmerkte is dat voor mij een van de (belangrijkste)redenen voor een aanvullende verzekering.
      Onze Eos is op dat gebied natuurlijk aanzienlijk kwetsbaarder dan een "gewone" gesloten auto.

      Het viel mij op dat bij jullie de verlichting is uitgesloten. Bij gewone lampjes is dat geen enkel probleem maar met onze Led-verlichting
      is dat toch wel weer jammer omdat dit volledig vervangen moet worden en er ook arbeidskosten bijkomen.

      Het probleem van het 2-massa vliegwiel, zoals recent op het forum besproken, maakt deel uit van de koppeling en valt ook niet onder beide verzekeringen.
      En juist dat zijn redenen voor een aanvullende verzekering. Dat zijn kostbare reparatie's waarmee je de premie in 1 keer er uit haalt.

      Ik kan mij goed voorstellen dat aan slijtage onderhevige onderdelen niet onder de verzekering vallen. Als voorbeeld het uitlaatsysteem.
      Maar het spruitstuk dan uitzonderen (en dus wel dekken) is eigenlijk flauwekul. Die valt er in de eerste vier jaar echt niet af hoor.
      En zo vallen mij wel meer onderdelen op die wel gedekt zijn maar waarvan de kans dat je daar de eerste jaren problemen aan krijgt erg klein is.

      Maar wat ik ook lastig vindt om te voorspellen is de houding van de verzekering/dealer bij een probleem. De polisvoorwaarden geven veel meer aanleiding
      to discussie en onenigheid :grumble: . En daar ben ik ook benieuwd naar.

      Nogmaals bedankt voor je bijdrage

      Grz Nico
    • Een extra garantie biedt dan wel enige (beperkte) zekerheid, maar de kans dat je de eerste jaren iets voor hebt, is sowieso wel klein. Als je rekent dat er zoveel uitzonderingen zijn in het contract, wordt het nut ervan wel erg klein.

      Ikzelf zou opteren voor zoveel mogelijk garantie, maar dan zou dit toch onder dezelfde voorwaarden moeten kunnen vallen als de wettelijke....



      Gr!

      Joël....
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • Hangt ervan af hoe je de dingen bekijkt. Zoals Nico al aangaf is onze eos een vernuftigd staaltje techniek dat ook gevoeliger is dan een gewone wagen. Daarnaast vind ik persoonlijk dat als je een nieuwe wagen zoals de eos aankoopt, de meerprijs van 500 euro niet opweegt tegen de extra zekerheid die je er voor krijgt, ook al zijn er een aantal beperkingen. Je zou maar eens die ene wagen uit de 100.000 moeten hebben die een ernstig defect heeft dat pas na 2 jaar opduikt.... Daarnaast is de extra verzekering overdraagbaar (toch de Belgische). Dit is ook een extra troef in het geval je je wagen om één of andere reden toch binnen de 4 jaar zou verkopen.... Bon, dit is mijn subjectieve persoonlijke mening, ik wil die zeker niet aan iemand opdringen ;) Grtjs, Vincent
      :eosbraun: :vw: EOS 2.0 TDI BMT -140PK - 05/2012 - black oak brown - zwart leder - RNS315
    • Hoi Joël en Vincent,

      Jullie hebben ALLEBEI gelijk. Er zijn argumenten voor- en tegen een dergelijke verzekering.
      Maar als een rode draad lopen de kosten en de baten door het verhaal. Ik blijf het een forse premie vinden voor een (zeer) beperkte dekking.
      Hoe groot is de kans dat je in die 2 jaar een vergoeding krijgt die even groot of groter is dan de betaalde premie?

      Dat die kans bestaat is mij wel duidelijk.
      Maar iedere verzekering blijft een soort "Russisch roulette"........ :pillepalle:

      Als ik op het forum kijk naar het aantal voorkomende defecten en storingen dan vallen mij die eigenlijk heel erg mee.
      Natuurlijk vallen er achterlichten uit, raken vliegwielen uit balans, sluiten kleppen af en toe niet, zijn er lekkage's aan het dak of gaan ramen ineens niet op en neer.
      Maar om nou te zeggen dat de Eos een " buggy"-auto is....nee, die indruk heb ik niet.
      En een aantal van die defecten vallen sowieso niet onder de verzekering.

      Gaat het enkel om het gevoel van (schijn?)zekerheid te krijgen zeg ik......DOEN.
      Maar of het me zal brengen wat ik verwacht, dezelfde service als in de fabrieksgarantie, daar heb ik mijn sterke twijfels over.
      En als ik de voorwaarden zie dan kun je wachten op forse discussie's over termen als nalatigheid, onoordeelkundig gebruik etc.
      Als ze hun "gatje" er onder uit kunnen draaien zullen ze dat vrijwel zeker doen.

      En als de :vw:-bank mij hier zelf over benaderd dan lijkt mij een dergelijke polis afsluiten voor hen wel lucratief.
      Daarnaast binden zij je aan de :vw:-dealers door je te verplichten door hen, en alleen door hen, het onderhoud en de reparatie's te laten doen en de originele materialen (en zelfs refurbished, dus 2e hands, te laten leveren.

      Dubbele winst zou ik zeggen.

      Nogmaals, jullie hebben allebei gelijk. Maar overtuigd ben ik nog niet..... :-k

      Grz Nico

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Leuke discussie over voor en tegen een aansluitende verzekering :thumbup:

      Het blijft uiteraard zo als je zegt Nico, het is een loterij. Maar om even op jou vraag terug te komen, of je veel discussies moet verwachten vanwege beperkende voorwaarden:
      Ik denk als je met een redelijke vraag na je dealer gaat, dat die wel goed gaat luisteren en mogelijk maken wat wel kan. Overdreven vragen vallen uiteraard op en dan zou je ook discussie kunnen krijgen.
      Ik had bij de eerste EOS een aansluitende verzekering, en die was wel het geld waard. Toen met nieuwe dichtingrubbers en met niet door coulance gedekte kosten voor reparatie van de schakelbak. En ik had geen moeilijke discussies met VW tot nu toe.

      Inmiddels zijn de kinderziektes bij de EOS allang verholpen, maar toch heb ik ook bij de nieuwe een aansluitende verzekering afgesloten. :rolleyes:

      Bij de beperking op de verlichting in België zou ik wel de discussie durven ingaan, zouden de LEDs stuk gaan. Normaal verlichting valt volgens mij inderdaad onder slijtage, maar de normale leeftijd van LED's is dan toch wel duidelijk hoger. Zouden die stuk gaan heeft VW blijkbaar een probleem met de kwaliteit van dit onderdeel, en dan zou een verzekering wel in moeten springen. (het LED probleem moet trouwens een kwaliteitsprobleem zijn met een bepaalde partij, de eersten EOS'n hadden dit niet).

      Groeten

      Uwe
    • Hallo Uwe,

      Bedankt voor je reactie. Neem ik zeker mee in mijn beslissing :smt023

      Ik ben het met je eens dat de dealer er alle belang bij heeft om bij problemen, samen met de klant, naar een oplossing te zoeken.
      We hebben beide dezelfde dealer en ik verwacht van Avenu wel een coöperatieve houding.
      Maar degene die uiteindelijk besluit tot de vergoeding is niet de dealer maar de Verzekeringsmaatschappij (De :vw:-bank).
      En zoals alle verzekeringsmaatschappijen is het uitbetalen niet hun eerste belang.
      Ik sluit dus niet uit dat zelfs tussen de dealer en de verzekering een onenigheid kan ontstaan over het al dan niet vergoeden van een reparatie :grumble:
      Maar OK, misschien zijn mijn ervaringen in de toekomst (hopelijk niet natuurlijk) wel heel positief.
      Op internet kan ik weinig vinden over slechte ervaringen (ook niet van goede trouwens) dus misschien is mijn achterdocht wel onterecht.

      Ik denk er nog 1 dagje over na en beslis dan wat ik doe. Maar waarschijnlijk sluit ik de verzekering toch maar af.
      Want stel dat ik hem toch nodig zou hebben..... :dash:

      Grz Nico
    • Ik vraag me trouwens af of er wel leds in m'n wagen zitten, in de koplampen alleszins niet want deze heb je enkel als je de Xenon optie hebt genomen (ik niet dus). Tja, over de zin of onzin van die garantie uitbreiding kunnen we het nog lang hebben. Zoals Uwe aanhaalt zijn de kinderziektes inmiddels weg en kan je je afvragen of het überhaupt nog zin heeft. Anderzijds, zoals Nico ook vermeldt, koop je wat zekerheid. Ik hou van zekerheid en laat me daarom nogal snel verleiden aan dergelijke garantie-uitbreidingen. Onlangs hebben we thuis de droogtrommel en wasmachine moeten vervangen en ook voor die toestellen heb in de garantie laten verlengen ;) Soit, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij belangrijk vindt en waar hij of zij zich het best bij voelt!
      :eosbraun: :vw: EOS 2.0 TDI BMT -140PK - 05/2012 - black oak brown - zwart leder - RNS315
    • Ik heb toch maar gekozen voor "het gevoel van zekerheid"....... :rolleyes:

      Ondanks mijn twijfels over de kosten/baten en mijn vrees voor gezeur met de verzekeringsmaatschappij en de dealer.

      Doorslaggevend voor mij is het feit dat het cabriodak weliswaar buiten de dekking valt maar de mechanische/electronische onderdelen daarvan WEL.
      En ook al komen storingen weinig voor het CSC-dak blijft, ook v.w.b. eventuele reparatiekosten, een kwetsbaar deel van onze auto.
      Ik had b.v. een jaar geleden een afdekklepje dat niet meer dicht wilde en de auto heeft daarvoor 3 dagen bij de dealer gestaan.
      Op zich geen groot probleem (bleek een gebroken veertje) maar ik wil niet weten wat dat aan arbeidskosten had gekost en ik het zelf had moeten betalen :smt022

      Bedankt allemaal voor de discussie :smt023

      Grz Nico

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Nico ()