Vagcom kabel

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: Vagcom kabel

      Hallo Eos089

      Bedankt voor je antwoord.

      Dennis, ook ik heb interesse in een VagCom kabel en heb rondgekeken op de site's van de dealers van Ross Tech in Nederland.
      Maar om te zeggen dat daarna" het muntje is gevallen"........ :smt017

      Ik heb ook rondgekeken op het Duitse forum en daar staat veel info.

      Ik ben hier begonnen:
      eos-forum.de/index.php?thread/3668&highlight=vagcom
      In de berichten staan verwijzingen naar extra info en naar leveranciers (b.v. Kufatec die ook Ross Tech levert: kufatec.de/shop/product_info.p…noseiterface-Can-USB.html)
      Maar ook naar andere leveranciers.
      Er is dan wel wat verschil in prijs maar ik kan niet oordelen over de betrouwbaarheid van de leverancier en/of de kwaliteit van de kabels/software.

      Ik ben wel geschrokken van de prijs...... :smt010
      Voor eenmalig gebruik van de kabel, ik wil n.l. Xenon-verlichting inbouwen, denk IK er in ieder geval nog even over na.

      Succes :smt023
      Grz Nico
    • Re: Vagcom kabel

      Ik dacht ook dat ik het 1malig zou nodig hebben. Ondertussen heb ik het kabeltje wel 100 keer gebruikt denk ik. Je kan het eigenlijk voor alles gebruiken en plezier blijf je eraan hebben. Zeker als er mensen zijn in je vriendenkring die de VAG-groep trouw blijven. Er bestaan eigenlijk 2 type dongles. De can-bus versie dus de micro is geschikt voor alle Eoskes.Dit werkt dan wel niet met de oudere generatie vw golf4 kes enz..
      Ik heb het in de VS besteld bij Ross tech via internet. Binnen de week was hij hier. Ik heb er 249 dollar voor betaald + 20 dollar verzending. Software haal je automatisch via ross tech als het kabeltje eenmaal in je laptop is aangesloten. Je krijgt ook regelmatig updates en kan het kabeltje met meerdere laptops gebruiken.
      Als je in amerika gaat kopen heb je uiteraard de engelse vcds.

      succes
    • Re: Vagcom kabel

      Als je m toch maar eenmalig nodig hebt, dit is een heel goedkope:
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.obdtechscanner.com/sdp/1212006/4/pd-5495438/7625238-2224349/VAG-COM_10_6_3_VCDS_HEX_CAN_USB_DIAGNOSTIC_CABLE.html">http://www.obdtechscanner.com/sdp/12120 ... CABLE.html</a><!-- m -->
      Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een aantal personen op een ander forum zijn er tevreden over. Werkt als elke andere kabel.
      Groeten, Edwin
    • Re: Vagcom kabel

      Hoi Edwin, John en Eos089,

      DIT zien "hollanders" graag..... :smt023
      ('t mag niet teveel kosten toch?)

      Lijkt mij een goede optie om toch aan een kabel te komen.
      Heb alleen moeite met de betalingswijze van aanbieder (T/T, WU of Paypal).
      Maar dat maakt niet uit want op Kapaza wordt dezelfde kabel aangeboden voor 50,<>75 euro.
      Dat is dan de nieuwste versie 10.6.3.
      Zie b.v. nl.kapaza.be/antwerpen/vcds-ka…-hex-vag-com-56281142.htm
      Er zullen wel meer aanbieders zijn.


      Grz Nico
    • Re: Vagcom kabel

      Hoi Edwin,

      Wederom bedankt voor je reactie.
      En ook voor je bericht . (Morgen ga ik de advertentie goed bekijken)
      Stel ik erg op prijs :smt023

      "oele" schrieb:

      Wat is er mis met paypal?
      En nieuwste? 11.2 Is al gesignaleerd. :wink:
      Is je wagen van 2011?
      Dan heb je echt een zeer recente versie nodig.
      10.6.3 werkt in ieder geval wel op 2010 wagens.


      Paypal stond/staat ter discussie in Tros-Radar en Vara-Kassa. De inhoud van de uitzendingen geven mij in ieder geval een wat onbehaaglijk gevoel:
      kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina…g-niet-zo-veilig/speel/1/
      en
      forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51442

      Voor wat betreft mijn uitdrukking " nieuwste versie":..... :oops: sorry

      Mijn Eos is van September 2010. Dus 10.6.3 moet dan werken? En als dat zo is, heb ik voor mijn Eos toch ook geen update's van de software meer nodig?

      Grz Nico
    • Re: Vagcom kabel

      "Nico" schrieb:



      Paypal stond/staat ter discussie in Tros-Radar en Vara-Kassa. De inhoud van de uitzendingen geven mij in ieder geval een wat onbehaaglijk gevoel:


      Mijn Eos is van September 2010. Dus 10.6.3 moet dan werken? En als dat zo is, heb ik voor mijn Eos toch ook geen update's van de software meer nodig?

      Grz Nico

      Die uitzending van Radar heb ik nog niet gezien.
      Ga ik zeker kijken, gebruik het vaak.

      Als een kabel werkt op een wagen heb je inderdaad geen updates nodig.
      Ik ben niet de beroerdste in het aanschaffen van originele spullen.
      Maar de prijs van Rosstech is me 'net' wat te veel.
      Maar daartegen staat wel full support.
      Ik zal morgen nog eens kijken of ik nog kan vinden waar ik mijn kabel gekocht heb.
      Ik had problemen met installeren (lag aan mij natuurlijk) en die gasten waren echt ontzettend behulpzaam.

      En van de nieuwste versie, ik wist het zelf ook net 2 minuten. :lol:

      Over de lampen, de prijs is oké. Ik ben ze nog niet goedkoper (als set) tegen gekomen.
      Let op de aangegeven punten en op alle steunen heel zijn.
      (voor kapotte steunen zijn wel originele reparatie sets).
      Kleine krassen zijn te polijsten.
      Maar weg is weg, ik heb ook al vaak mis gegrepen.
      Uit ervaring weet ik ook dat geduld beloont kan worden in goedkopere aanschaf.
      Ligt er maar aan hoe graag of snel je het wilt.
      Groeten, Edwin
    • Re: Vagcom kabel

      Hallo mensen,

      Bedankt voor de overweldigende reacties.
      Inmiddels heb ik ook contact gehad met een verkoper in limburg.
      Misschien voor een aantal van jullie wel interessant.
      Deze man vraagt ook 50 euro inclusief de software.
      Onderstaand het linkje van zijn advertentie:
      zoekertjes.net/auto-onderdelen…rface-software-nieuw.html
      Ik zal eens kijken waar ik hem ga bestellen.
      Het liefst haal ik hem op maar om nou helemaal naar limburg, belgie of zoetermeer te rijden, vind ik wel een beetje te gek. Ik kijk dus nog even verder en anders wordt het toch laten opsturen. :shock:

      Groeten,

      Dennis
    • Re: Vagcom kabel

      Hoi Dennis,

      Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de betaling en levering. Maar vooral of de set goed werkt natuurlijk. Ik weet niet of je de kabel al snel gaat gebruiken of uittesten maar wil je dit met ons delen op het forum?

      Zelf weet ik nu nog niet of ik de kabel nu al ga bestellen. Dat heeft te maken met het feit dat ik hem eigenlijk alleen nodig heb voor de montage van xenon-verlichting op mijn Eos. En welke verlichting het gaat worden weet ik ook nog niet. Dynamisch- of statische bi-xenon verlichting en ik ben aan het zoeken naar 2e hands sets voor een "Hollandse prijs"...... En dat kan nog even duren.

      Bedankt alvast en grz
      Nico
    • Re: Vagcom kabel

      "Nico" schrieb:

      Dynamisch- of statische bi-xenon verlichting en ik ben aan het zoeken naar 2e hands sets voor een "Hollandse prijs"...... En dat kan nog even duren.

      Bedankt alvast en grz
      Nico

      Zoals je via pm al weet, maar de meelezers misschien niet, alle xenon lampen hebben statische en dynamische bochtverlichting. Het is dus niet of-of.

      En voor die paar tientjes voor die kabel moet je m gewoon kopen.
      Kan je ook zelf storingen uitlezen enz.
      Ik moest eens mijn auto uit laten lezen a 55,- (of zo).
      Dan heb je de kabel er al uit!!!!
      Je hebt er veel gemak van als je zelf uit kan lezen.
      Groeten, Edwin
    • Re: Vagcom kabel

      Heb identiek kabeltje ooit gekocht (afgebeeld). Het is wel zo dat dit kabeltje toch niet alles aankan zoals een orgineel kabeltje. Als je een autoscan doet gaat het steeds halverwege blokkeren en begint je pc scherm te bevriezen. Ook bepaalde coderingen in bvb klima en dergelijke zal hij een foutmelding geven dat kabeltje zogezegd niet geregistreerd is. Als je dan op registratie drukt wordt het kabeltje voor eens en altijd onklaar gemaakt door vagcom. Het cd'tje dat je bijkrijgt is een verouderde vcds versie. De verkoper heeft niet graag dat je de software bvb de laatste via ross tech download want dan gaat je kabeltje gedetecteerd worden als gecloonde versie. Toen ik merkte dat mijn kabeltje telkens opnieuw blokkeerde bij het uitlezen van foutjes heb ik contact gehad met verkoper en had mij een andere gestuurd op voorwaarde dat ik het oude kabeltje terug stuurde. En lap weer hetzelfde probleem. Uit onderzoek via diverse forums heb ik dan ontdekt dat deze kastjes in china worden gemaakt. Kosten geen 30 euro als je ze op internet gaat bestellen. Probleem is dat ze een gecloonde chip bevatten die eigenlijk na een ongewenste update van vagcom onklaar worden gemaakt door ross tech zelf.Ik zou allessinds niet meer durven zo een troep te gebruiken als diagnosekabel.
      Wat wel is om 1 per 1 de modules zelf af te gaan en de fouten op te sporen kan het kabeltje dienen. Maar zeker niet om met bytes bvb xenon of coming home functies aan te passen zou ik opteren voor een orgineel ross tech kabeltje.
    • Re: Vagcom kabel

      Mee eens dat een rosstech kabel het beste is, maar ook >10x zo duur. :shock:
      Zij zitten met de ontwikkel kosten en support enz.
      Ik ervaar geen problemen met mijn 'China' kabel tijdens het scannen.
      Behalve dat ik niet kan updaten inderdaad.
      Maar dat wist ik van tevoren.
      Het is mij de gok waard zo'n chinees ding.
      Ik ben niet met je eens dat het een veroudere versie is.
      De versie's komen overeen met de opgegeven aanduiding.
      En een bite veranderen durf ik er ook wel mee.
      Het lukt of het lukt niet, zo simpel is het.
      Ik wil wel benadrukken dat het 'rommelen' in de software een risico vormt.
      Daarom altijd de originele longcodes van de stuurapparaten ergens opslaan!

      Maar nogmaals een originele is altijd het beste, maar ik vind de voordelen niet genoeg opwegen tegenover de meerkosten.

      edit
      Hier koop je een originele voor 399,- nog steeds een hoop geld, maar minder dan ik dacht.
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://randstadcarsolutions.nl/catalog/product_info.php?products_id=64&osCsid=fc7c38989edf0fba6c174a622fe9158e">http://randstadcarsolutions.nl/catalog/ ... 622fe9158e</a><!-- m -->
      Groeten, Edwin
    • Re: Vagcom kabel

      Hoi allemaal,

      Ik heb inmiddels besloten welke kabel ik ga aanschaffen.
      En de winnaar is..............................store.ross-tech.com/shop/VCuCAN.html

      Het is de Micro-CAN versie van Ross Tech welke ook geschikt is voor mijn/onze (1F) Eos.
      Compatibility: ross-tech.com/vag-com/Micro-CAN.html

      Na aanschaf (249 dollar) en verzending (51 dollar) komt deze op 300 dollar= 208 euro.
      Is nog wel veel geld maar dan gaat de kabel ook een autoleven (en die van mijn volgende Eos... :wink: ) lang mee. Maar dan heb ik wel update's nodig dus ga ik toch maar voor origineel. Ook is eventuele technische ondersteuning van Ross Tech een overweging voor mij geweest.

      Bij de 2 dealers van Ross Tech in Nederland (Priemus en RandstadCarsolutions) zijn ze aanzienlijk duurder, respectievelijk 330 en 265 euro. En bij de Belgische- en Duitse dealers van Ross Tech zijn ze ook aardig aan de prijs.

      Ik sluit niet uit dat ik de kabel vaker zal (en misschien moet) gaan gebruiken dus dat rechtvaardigt de extra kosten t.o.v. een Chinese kopie (van ong. 75 euro). Ik heb een Asus Eee-PC netbook (kleine laptop) en die voldoet aan de minimum systeemeisen. Die kan ik perfect hiervoor inzetten.

      Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben er echt veel wijzer van geworden. :smt023
      (Maar nu komt het werken met de software en de basiskennis van code's. Daar heb ik b.v. deze site voor gevonden: gerritspeek.nl/vag-com.html. Maar ik hoop nog een keer een beroep op jullie te mogen doen als het echt op het coderen aan komt. B.v. bij het installeren van Xenon verlichting.)

      Grz. Nico
    • Re: Vagcom kabel

      Dat wilde ik ook nog noemen, wist daarvan.
      Dacht echter dat veel functies dan niet beschikbaar waren.
      Vandaar dat ik het niet vermeld heb.
      Maar blijkbaar heb ik het verward met de lite versie, die is voor auto's zonder can.
      <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ross-tech.com/vcds-lite/index.html">http://www.ross-tech.com/vcds-lite/index.html</a><!-- m -->

      Goeie keus!
      En zoals je zelf aangeeft, als je de kabel eenmaal hebt ga je het vaker gebruiken dan je denkt.
      Misschien dat ik ook nog eens voor een echte ga.
      Dacht echt dat die micro can niet kon, niet goed gelezen.
      Die prijs is wel te verdedigen vind ik.

      En met de site van Speek ben je wel even zoek de komende tijd :lol:
      Groeten, Edwin
    • Re: Vagcom kabel

      Goeiemorgen John,

      Bedankt voor de link :smt023
      Ik heb me vorige week ook aangemeld op het Duitse forum dus ik ga vandaag zeker even kijken.
      Ik zal m.n. alvast kijken wat ik al kan vinden over de code's van Xenon-verlichting. En daar beperk ik mij voorlopig even toe want het is allemaal ingewikkelde materie....... :? .

      Grz Nico