trekhaak en caravan

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • trekhaak en caravan

      Alvorens ik een eos aanschaf leg ik graag de volgende vraag voor.
      Hoe kijken de forumleden aan om een trekhaak aan te brengen t.b.v. caravan.
      Wij hebben een t@b max 600 kg.
      Zijn er ervaringen met caravans en kan het trekken van een caravan het subtiele mechaniek van de cabrio negatief beinvloeden?
      groet, Simon
    • Re: trekhaak en caravan

      Hoi Simon,

      Heb zelf net een EOS 2.0 TDi(model 2008) aangeschaft en er een trekhaak op laten monteren.
      Deze zomer gaan we met de caravan(KIP Shuttle van 1350 kilo) naar de Dordogne in Frankrijk.

      Ben hier helemaal niet bang voor, heb er alle vertrouwen in dat ik er veilig aan zal komen.
      Let er wel op dat je de originele "stekkerdoos set"( i.v.m. can-bus etc.) door de dealer laat monteren.
      Heb zelf een oplossing gevonden voor het grote gat dat er in je achterbumper gemaakt wordt, als je niet de speciale "trekhaak bumper" onder je auto hebt.
      Kan je hierover wel in PM verder uitleg geven.

      Succes,

      Bertil
      Eos 2.0 TDi, 125 Kw., 170 Pk. Abt-tuning, Magic Black, Bordeaux rood leer, R-line 18 inch, RNS 510, L-C-T dakmodule

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von benjdevos ()

    • Re: trekhaak en caravan

      Hoi Paul,

      Als de caravan aangekoppeld is kun je het dak(gelukkig) niet openen.
      De achterklep zou tegen je neuswiel aankomen.
      Wat je wel kunt doen is, eerst dak openen en dan aankoppelen.
      Je moet , als je hem weer dicht wilt hebben, weer eerst afkoppelen om je dak te kunnen sluiten.
      De uitzwaai van de achterklep is het probleem en de reden van deze blokkade.

      Groet,

      Bertil
      Eos 2.0 TDi, 125 Kw., 170 Pk. Abt-tuning, Magic Black, Bordeaux rood leer, R-line 18 inch, RNS 510, L-C-T dakmodule
    • Re: trekhaak en caravan

      Hoi Paul,

      Ik heb mijn EOS net 21/2 week en de caravan staat nog in de stalling.
      Dit weekend haal ik de caravan op om hem klaar te maken voor de vakantie.

      Heb dus nog niet met de caravan gereden achter de EOS.
      Open rijden met de caravan er achter lijkt mij ook een leuke ervaring.
      Wie weet gaan we het proberen.
      (wel veel werk, steeds aan en afkoppelen.)

      Groet,

      Bertil
      Eos 2.0 TDi, 125 Kw., 170 Pk. Abt-tuning, Magic Black, Bordeaux rood leer, R-line 18 inch, RNS 510, L-C-T dakmodule
    • Re: trekhaak en caravan

      inmiddels is de eos er, en dit weekend de eerste rit gemaakt.
      Nu, dit bevalt prima, ik had ook niet verwacht dat met het lichte t@bje dit problemen zou geven, wel viel het brandstofverbruik mij tegen met deze lichte aanhang, namelijk 10-11 l/100 km, zonder caravan ca 6,5 l/100 km. Onze eos heeft de 122pk 1,4 TSI motor. Met onze Polo blue motion komt de combinatie ook voldoende vooruit, het verbruik is dan ca 8-9 l/100 km, en zonder caravan ca 4,5 l/100 km.
      Het eos comfort (rust, zicht, ruimte) ervaren we als geweldig.