MY07 VW Eos 2.0T FSI DSG

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • MY07 VW Eos 2.0T FSI DSG

      Eindelijk was het vandaag zo ver! De Eos werd opgehaald... Jammer van dit verschrikkelijke hondenweer, maar waarschijnlijk wordt het dit weekend beter.
      Alvast 1 foto als voorproefje, de Eos zielig op de oprit in de regen (genomen vanuit het huis, want het regende iets te hard vond ik :x ):



      Groet!
      Friso
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • @ Beide: Bedankt!

      Hij is gelukkig waterdicht :wink: en het viel me op hoe stil hij is. In vergelijking met de Alfa, is de Alfa veel rumoeriger!
      Ook viel het me op hoe makkelijk je te snel rijdt met deze wagen (ik heb er nog niet in gereden, want ik ben nog bezig met m'n rijbewijs... alleen eventjes op de oprit geparkeerd :wink: ), cruise control is geen overbodige luxe... dit komt denk ik ook vanwege de DSG bak. Hij schakelt zo soepel dat je helemaal niet door hebt dat je al zo snel rijdt.

      Fingers crossed voor mooi weer, maar ik heb alweer vernomen dat het volgende week weer een herhaling zal worden van deze week :x

      Friso
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • Hoi Friso,

      Gefeliciteerd !!!! Echt een geweldige wagen !!! Ziet er gelikt uit. Ik hoop dat je het weekend "even" kan genieten (misschien als bijrijder...) maar het wordt heel even iets beter weer. De rest van de week wordt weer minder.

      Heel erg veel geluk met jullie aanwinst en na 14 dagen ben ik steeds enthousiaster over mijn EOS, een geweldige wagen. Morgen heb ik al bijna 3000 km. gereden, en enkele gegevens van de boord computer:

      Gereden : 2781 km. / Gemiddelde snelheid 89 km. p/u, verbruik 1:18,2 liter diesel !!!!! En dat valt me op, de wagen rijdt ontzettend zuinig. Het is wel zo dat ik erg veel op de snelweg rijd, dus recht toe recht aan, maar als het kan toch "goed" aan de snelheid.

      En ..... na al die regen : ABSOLUUT WATERDICHT !!! (Ik hield mijn hart vast na het lezen van al die problemen...)
      Veel geluk, veel zon en genot,

      Fred.
      EOS-TDI|Silver|Nappa Red|DVD Nav|MF stuur|Opberglades|Pack Ambiente Alu|IPod|Wintermodule|Windscherm|Licht en Zicht
    • Goed om te horen Fred, dat de Eos nogsteeds bevalt! :wink:
      We hebben vandaag (je zou het niet zeggen) voor het eerst met open dak gereden en het was super!
      Het was maar voor een klein stukje, maar 'iets' is meer dan 'niets' :)

      Friso
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • Leuk te horen Friso... Het blijft raar, de maanden april en mei reed ik bijna elke dag open in mijn Beetle Cabrio, vanaf het moment dat ik de EOS heb slechts 3x open gereden en voor de rest regen en nog eens regen !!!

      Gisteren kwam ik thuis en zei tegen Georgette (mijn vrouw) : "Ik ga de garage bellen, ik baal als een stekker !" Geschrokken zei zij, "Wat is er dan aan de hand ???"

      Mijn antwoord was : "Ik laat dat ding verder dicht lassen, ik heb blijkbaar een duikboot gekocht !"

      Normaal gesproken blijf ik het weekend altijd thuis, wij wonen in een boswachters woning en er is hier erg veel te genieten met onze dieren etc. Maar zondag wordt het erg mooi weer en ga ik met een vriend van mij er eens uit. Die kerel heeft kortgeleden gehoord dat hij heel ernstig ziek is, altijd op en top sportman geweest en kan nu geen 100 mtr. meer lopen.

      Toen ik hem voorstelde om zondag dan maar eens een mooie tocht in de buitenlucht te gaan maken richting de Voerstreek, mooie binnen wegen etc. wilde hij dat heel erg graag. Dus dat wordt dan zondag het buitengevoel !

      Hopelijk voor jullie ook zo'n rit, maar dan met minder rottige gevoelens. GENIET Friso, soms is het allemaal korter dan een mens kan beseffen !!!

      Groeten, Fred.
      EOS-TDI|Silver|Nappa Red|DVD Nav|MF stuur|Opberglades|Pack Ambiente Alu|IPod|Wintermodule|Windscherm|Licht en Zicht
    • Open rijden

      Fred,

      Je hebt helemaal gelijk, pluk de dag en geniet van wat je hebt. Wat de Eos betreft, ik heb "haar" nu bijna 3 weken en geniet van elke kilometer. Ik rijd tussen de buien door toch regelmatig "open". Even in de gaten houden dat je de auto 25 seconden voor dat het gaat regenen, aan de kant zet. Het verbruik wat jij voor de diesel noemt haal ik met mijn (getunede) diesel nog niet. Momenteel 1: 15,6 (6.4l/100km) Ik rijdt gemiddeld de helft op de autoweg en de andere helft "binnendoor", dat laatste overigens vaker dan nodig is, maar het stuurt zo lekker over die B-wegen. Nu ca. 1600 km gereden. Kan haar nu af en toe op haar staart trappen en dat gaat als de brandweer.

      Tot nu toe heel tevreden. Ik hoop dat het zo blijft.

      Groet,

      p.s. Mooie wagen Friso, zal je moeder blij mee zijn :wink:

      Paul
    • Mijn moeder is er inderdaad heel erg blij mee :wink:
      Hopelijk wordt het morgen (zaterdag) lekker cabrio-weer, want dan zullen we voor het eerst de Eos gaan ervaren op de snelweg (in open conditie). Nu is alleen wel de A2 afgesloten, dus ik ben benieuwd of ons sneleweg-avontuurtje van korte duur zal zijn (we moeten morgenavond namelijk in Veldhoven zijn).

      Marco, weet jij toevallig of de afslag naar Best (vanaf de A58) bereikbaar is vanuit de richting Tilburg? Of moeten we er bij Oirschot al af gaan, want dan rijden we gewoon binnendoor vanaf Oirschot.

      @ Fred: Ik wens je alvast heel veel plezier voor zondag!

      Groet,
      Friso
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • Hoi Friso,

      Dat wordt feest, open rijden !!! Maar waarom op de snelweg ??? Dagelijks kom ik langs Tilburg en vaak ga ik er dan bij de splitsing Den Bosch/Eindhoven bij Tilburg/Hilvarenbeek af.

      Dan bij Hilvarenbeek richting Middelbeers/Vessel/Bergeijk, deze rit is 12 km. korter dan over Eindhoven, leuk binnendoor en duurt slechts 4 min. langer. De DVD nav. doet het zo erg goed, geen probleem hoor, dus niet dat gezeur van "Indien mogelijk omkeren "etc.

      Een geweldige dag toegewenst, groeten,

      Fred.
      EOS-TDI|Silver|Nappa Red|DVD Nav|MF stuur|Opberglades|Pack Ambiente Alu|IPod|Wintermodule|Windscherm|Licht en Zicht
    • "FredGrb" schrieb:

      Hoi Friso,

      Dat wordt feest, open rijden !!! Maar waarom op de snelweg ??? Dagelijks kom ik langs Tilburg en vaak ga ik er dan bij de splitsing Den Bosch/Eindhoven bij Tilburg/Hilvarenbeek af.


      Dit komt omdat wij aan de kant van Eindhoven (Oisterwijk/Moergestel) zitten. Als we binnendoor rijden is dat voor ons om :wink:
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • Hoi Friso,


      "Friso89" schrieb:

      Marco, weet jij toevallig of de afslag naar Best (vanaf de A58) bereikbaar is vanuit de richting Tilburg? Of moeten we er bij Oirschot al af gaan, want dan rijden we gewoon binnendoor vanaf Oirschot.

      Een beetje (te) laat dit antwoord hoogstwaarschijnlijk, maar ja: de afrit Best is gewoon open. Desondanks kan ik mij voorstellen dat je niet de enige bent die daar af wil/moet, dus beter om er wat eerder af te gaan. Ik zou ook lekker binnendoor rijden, zeker met dít weer!


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Ik heb het inderdaad niet meer gelezen, maar we hebben ook niet met open dak gereden (mijn moeder vond het te hard waaien :? ). We hebben uiteindelijk toch afslag Best genomen en moesten best lang wachten voor het stoplicht bij de legerbasis, maar het reed verder goed door.

      Toch bedankt!

      Groet,
      Friso
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • De zon scheen op het moment van de foto's niet, maar toch:






      Oja, het leer lijkt trouwens lichter dan het is... in werkelijkheid is het leer iets donkerder van kleur (maar het scheelt niet veel)

      Friso
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • Schitterend!!!

      Kan niet anders zeggen. Het wordt tijd dat mijn EOS geleverd wordt. Was net op scheveningen. Allemaal sjonnnies met BMW Cabrio's en niet één EOS. Wel een Audi Cabrio (ook mooi).
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • "Ferrarist" schrieb:

      Schitterend!!!

      Kan niet anders zeggen. Het wordt tijd dat mijn EOS geleverd wordt. Was net op scheveningen. Allemaal sjonnnies met BMW Cabrio's en niet één EOS. Wel een Audi Cabrio (ook mooi).


      Wij zijn vandaag 3 Bentley GT(C)'s tegengekomen en niet één Eos... over schaars gesproken :wink:
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop
    • "mark" schrieb:

      Allen jou leer is wat donkerder ( had ik eerst ook , maar bij de nieuwe inbouwer niet leverbaar )

      Mark


      Ik zou niet weten waar ons leer is ingebouwd... Dit is allemaal via de dealer gegaan :wink:
      07MY VW Eos 2.0T FSI DSG
      Deep Black Pearl | Brown Leather | 17" Le Mans | Ambiente Package | ACC | Navi DVD | PDC | Windstop