Raam bestuurderszijde wil niet meer dicht

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Nou we zijn en goed jaar verder..en zie daar mijn andere raam faalt ook....de staal kabel voor openen en sluiten heeft het ook begeven, (idem als voorheen)...
      De oorzaak is de combinatie van het ontwerp en het feit dat er raam elke deur opening een cm op en neer beweegt...slijtage...niet te voorkomen als je het mij vraagt...mits VW een ander ontwerp toepast...

      Ik heb het vorige binnenwerk (Euro 150 incl btw) zelf vervangen en zo ook deze, als onderdelen binnen zijn...
      Het is en hele klus, dus in de garage /dealer zullen de kosten aanzienlijk verwacht ik
      Mocht iemand het zelfde probleem hebben, vraag dan gerust hoe eea vervangen kan worden....beetje handigheid is wel nodig...maar ook durf...

      Gr ex
    • Joël schrieb:



      Hopelijk kom ik het niet tegen, want met mijn handigheid.... ;(

      ....gaat ineens je voorruit naar beneden :D


      Hoi Lex,

      Balen dat je nu ook met dat andere raam problemen krijgt.
      Wel fijn dat je zelf in staat bent om de onderdelen te vervangen.
      Je zou ons een groot plezier doen als je een DIY (Do It Yourself) zou maken met een paar foto's.
      Ik weet dat dit extra werk is maar een paar foto's met korte uitleg helpt een ander natuurlijk enorm.
      Zie maar of het lukt.
      Bedankt alvast
      Grz Nico

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Heb ook problemen gehad met de ramen van mijn audi A4 en A6, is dus wel echt een VAG probleem. Bij mij was het telkens opgelost door het deurpaneel binnen eraf te nemen en alles terug op orde te zetten. Het was meestal het kabeltje dat in de war was wanneer ik de venster had willen omlaag doen als deze was bevroren...
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Mijn auto is 2006 bj, en ik ga proberen een DIY opzetje te maken...
      Was het maar alleen een kabel, het zijn ook de support die binnen in de deur zitten welke het raam geleiden.
      Het raam moet er volledig uit en opnieuw afgesteld worden...wel mooie gelegenheid om alles even goed schoon te maken.
      Het onderdeel is binnen en de planning is om eea deze week te vervangen ( ik heb tijdelijk een balk met duc tape geplaatst om te voorkomen dat het raam zakt). Dan maar hopen dat ooit nog een keer zomer wordt in dit land........