Eos of niet?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hallo Eos liefhebbers.

      Vorig jaar een (oude) Golf cabrio voor iemand moeten verkopen, gelukkig ging dit niet heel snel en heb ik de geneugten van een cabrio mogen ontdekken! Mijn vrouw en ik vonden dit erg leuk zelfs leuker dan samen gaan motorrijden.
      Uiteindelijk besloten dat het een cabrio moet gaan worden met hardtop, 2 keuze s hebben we nog, een Eos :smt015(waarom anders hier) of een 207CC :smt017
      Aangezien het om de 2e auto gaat, dus veel korte stukjes met (kleine) kids heeft mijn vrouw een lichte voorkeur voor een kleine auto ivm inparkeren, dus de 207.
      Wat is jullie advies in deze, ik lees dat hier behoorlijk veel km vreters zitten, maar is de Eos ook geschikt voor het korte werk?
      Gezien de stukjes over daklekkage lijkt me een aanschaf van een gebruikte Eos met garantie in de herfst een goede zaak :mrgreen:

      Groet Leon
    • Re: Eos of niet?

      Hoi Leon en welkom hier op het forum!

      hmmm, niks tegen de 207 maar ga eens samen met je vrouw kijken naar de ruimte de je achterin hebt bij de 207 en dan bij de EOS.
      Ga eens achter het stuur zitten en ga een proefrit doen - ik denk ik weet al wat de keuze zal worden... :D

      Over korte afstanden: ik denk dat de korte afstanden een probleem zullen zijn voor de EOS, wij zelfs rijden afwisselend veel korte afstanden en tussendoor groooooooote afstanden - geen probleem hoor :smt023

      Groeten en veel plezier bij het proefrijden :D

      Uwe
    • Re: Eos of niet?

      Hoi Leon,

      Welkom op het forum. Wat je keuze ook wordt............veel :smt004 zonnige dagen gewenst.
      We hebben een lid op het forum die in het bezit is van zowel een VW-Eos als een Peugeot 206CC.
      Ik hoop voor je dat hij een reactie geeft op je vraag.
      Zelf ben ik het volledig eens met Uwe dat jullie ook eens een proefrit moeten maken met de Eos en de 207CC.

      Veel succes met jullie keuze.
      Grz Nico
    • Re: Eos of niet?

      Welkom op het forum.

      Ik rijd veel korte stukjes en langere afstanden. Geen idee waarom dat een probleem zou kunnen zijn. Al jaren in het bezit van :vw: en nog nooit vervelende ervaringen gehad.
      Als je twijfelt over de EOS moet je er vooral GEEN proefrit in maken. Dan ben je namelijk verkocht. :D
      Veel succes bij de keuze.

      gr Maarten
      EOS, oktober 2008, metallic grijs, 2l FSI 150 pk, zwart leder, Navi Pioneer navman f900bt
    • Re: Eos of niet?

      Hallo Leon,

      Mijn vrouw heeft een 206 CC Peugeot. Dat was onze eerste cabrio. Toen ik daar een paar keer mee gereden had was ik verkocht; ik heb toen zelf ook een cabrio aangeschaft, een EOS. De 206 is een heerlijke auto, soepel, snel en oogt ook nog leuk ik denk dat de 207 hier niet voor onder doet.
      Echter, deze auto is niet te vergelijken met de EOS. Als je echt kunt kiezen tussen de 207 CC en een EOS, maak in beide dan maar een proefrit. Ik weet dan wel zeker dat we jou/jullie het komend jaar mogen begroeten in de een of andere (EOS!!!) toertocht.

      Succes met je keuze 8) .

      grtz,
      John
    • Re: Eos of niet?

      Ok, we zijn nu nog op vakantie in een heerlijk warm land, maar bij terugkomst zal ik eens een proefrit in een eos gaan maken.
      Een proefrit met een 207 hebben we al gehad, die was trouwens goed bevallen.
      Is het jullie inziens noodzakelijk om met de proefrit ook open te rijden? want dat zal niet meer meevallen in ons regenachtige landje.
    • Re: Eos of niet?

      Hallo Leon!

      Wij hebben nog een 206cc gehad. Ik kan je zeggen dat het een betrouwbare auto was en niet duur in onderhoud.
      Je kan hier echter niet spreken van een vierzitter (tenzij de achterste passagiers ervan houden om met de knieën tegen de oren te zitten). De achterste plaatse zijn eerder "bergruimte".
      Als je gaat vergelijke met de Eos zit je qua rijcomfort veel beter, en de passagiers achteraan hebben een volwaardige, comfortabele plaats.
      Ikzelf doe niet zo'n grote afstanden met de Eos. Tijdens de week komt deze amper uit de garage. Heb hier geen enkele hinder aan ondervonden.
      Qua parkeren valt de Eos zeker mee. Ze hebben trouwens allemaal parkeersensoren (Weet niet of dit zo is bij de 207cc).

      Het is dus afwegen wat je wil investeren, en aan welke eisen de auto moet voldoen.
      Eén ding staat vast: De Peugeot 207cc en de Volkswagen Eos zijn totaal verschillende wagens. Ben benieuwd hoe de testrit afloopt!

      Groetjes,

      Joël....
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • Re: Eos of niet?

      "Joël" schrieb:

      Hallo Leon!

      Je kan hier echter niet spreken van een vierzitter (tenzij de achterste passagiers ervan houden om met de knieën tegen de oren te zitten). De achterste plaatse zijn eerder "bergruimte".

      Qua parkeren valt de Eos zeker mee. Ze hebben trouwens allemaal parkeersensoren (Weet niet of dit zo is bij de 207cc).

      Ben benieuwd hoe de testrit afloopt!

      Groetjes,

      Joël....


      Veel beenruimte achter is geen must, 1 kind voorin en die stoel naar voren en dan de andere erachter.

      Bij de 207cc hebben ze het zeker niet allemaal, maar het is wel een eis van mijn vrouw.

      Die testrit ben ik ook benieuwd naar, wat voor motor wordt er aangeraden? zeker een benzine voor mij.
      Zie dat het merendeel een 2 liter is, maar zie ook hier en daar een 1.6 liter, is dat voldoende voor zo een relatief zware auto?
      Nu moet ik wel zeggen dat in die Golf cabrio vorig jaar ook geen potente motor zat maar ik dat met het cabrio rijden totaal niet miste!

      Gr Leon
    • Re: Eos of niet?

      Hoi Leon,

      de motorkeuze is een vraag van rijstijl, smaak en uiteindelijk ook hoeveel je bereid bent om te betalen. Het hangt dan natuurlijk ook ervan af hoe oud de EOS zou zijn die je wilt kopen.

      Aanraders voor benzine zijn op dit moment de 1.4 TFSI een turbo met 122 pk of ook de 2.0 TFSI een turbo met 211 pk. Kijk gewoon eens op de VW homepage voor details over verbruik.

      groet

      Uwe
    • Re: Eos of niet?

      Nou 2 proefritten gehad de afgelopen tijd, zowel in de peugeot 207c en recentelijk in een Eos 2.0fsi.

      De uitslag is geworden zoals jullie al voorspeld hadden :smt023 :smt038
      Het moet dus een Eos gaan worden, de andere 2e auto van het weekeinde verkocht dus het zoeken is begonnen.
      Morgenochtend een eerste afspraak staan om in een 2007 TFSI te gaan rijden, :smt045 ik ben benieuwd!
    • Re: Eos of niet?

      We hebben een cabrio! :D

      Het is alleen geen EOS geworden en nee ook geen 207CC, mijn vrouw was erg gecharmeerd van de Audi A3 cabriolet en na ook in deze auto een proefrit gemaakt te hebben was voor ons de keuze bepaald :!:

      Wil niet zeggen dat de EOS proefrit niet beviel, integendeel, maar diverse factoren maakten dat we toch voor de A3 gekozen hebben.
      Met een 2.0TFSI motor :mrgreen: erin zou ik zeggen laat het mooie weer maar komen!

      Ik wens de EOS rijders nog veel plezier en veel mooie open kilometers

      :smt006 Groet Leon
    • Re: Eos of niet?

      Veel geluk met de A3 dan maar, zeker ook geen slechte keuze...
      Vooral de motor :wink:
      Maar wij hebben voor de Eos gekozen omdat het één van de weinige cabrio's was van VAG met een hard-top.
      We hebben er al twee gehad met een kap ( mazda mx5 en mini cabrio) en vonden dit een klein nadeel ivm kou in de winter en heet in de zomer (als we al eens 5 km moeten rijden gaat het dak er niet "altijd" af, en de airco heeft wel ff nodig om de ruimte af te koelen...
      Hopelijk horen we nog van je als je misschien binnen een paar jaar aan vernieuwing toe bent en toch voor de Eos gaat :D
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Re: Eos of niet?

      Die hard-top daar was ik eerst ook van overtuigd dat ik die perse wilde en geen softtop.
      Dit met name met het oog op vandalisme en naar ik dacht ook in verband met verzekeringen.
      Veel verzekeringen dekken namelijk vandalisme aan de kap niet, dat was voor mij dus echt een no-no.
      Echter met verder graven kwamen er toch een aantal boven water die het wel deden en was mijn bezwaar verdwenen.

      Omdat het voor ons echt een 2e auto is vond mijn vrouw het ook fijn dat zijn buitenmaten iets compacter zijn als de EOS.

      Een echt pluspunt t.o.v. de EOS vind ik trouwens de snelheid waarmee de kap open c.q. dicht gaat :smt023 dit gaat echt heel erg snel zodat ik nu al merk dat het dak er heel snel afgaat :smt045

      Maar nogmaals, de EOS reed ook ontzettend fijn en misschien komt die er ook nog wel eens.

      Groet :smt039