Eerste probleem aan dak

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Eerste probleem aan dak

      Beste mensen,

      vanmorgen mijn eerste technische defect aan het dak meegemaakt.

      Eergisteren nog met het dak open gereden, en de wagen zo in de garage geplaatst. Deze morgen wilde ik naar mijn werk vertrekken en het dak wou niet meer toe. Volgens de boordcomputer omdat de kofferklep niet goed gesloten was, klinkt logisch. Tot ik opnieuw de koffer open en dicht deed en er goed op lette dat ze deze maal wel volledig in het slot zat (de eerste keer ook trouwens). Met goede moed hendel voor dak dicht te doen, weer melding kofferklep niet goed gesloten.... Miljaar

      Zetelverwarming en chauffage op max en vertrekken dan maar... Na enkele pogingen in de loop van de dag telkens met het uitschakelen van de motor en terug starten ging het dak wel terug dicht.

      Nu maar geparkeerd met gesloten dak, want morgenvroeg zal het wel even fris zijn als vandaag.

      Iemand een idee waarom die melding, of gewoon een of andere electronische chip die nog niet bekomen was van het verlengde weekend??
    • Re: Eerste probleem aan dak

      Hoi David,

      heb ik vaker gehoort. Het zou kunnen dat het sluitmechanisme van het kofferdeksel niet goed werkt en het deksel niet goed dichttrekt. Je weet wel, als het de deksel dicht doet trekt die even verder dicht. Bij sommigen is juist deze motor vervangen.

      Ik zelf had eens het problem dat tijdens het openen van het dak een handdoek van de bagage op het binnenslot was gegleden. Ik kreeg een foutmelding. Het dak lag wel in de kofferbak, maar omdat de deksel niet dicht was kon het dak niet meer automatisch dicht of open. Oplossing was dan om met wat druk op de deksel diezelfde dicht te forceren.

      Laat wel even horen als je weet wat het is/was en hoe het opgelost is.

      Groeten

      Uwe
    • Dit klinkt als het probleem wat nu ook hebben, al heb ik het iets anders ervaren.

      Het dak open was niet lekker gegaan (mijn zoontje mocht het doen maar hield de knop niet goed vast, maar uiteindelijk ging het dak gewoon open).
      Dicht echter toen we op de plaats van bestemming waren... dat lukte niet... en waarom..telkens springt de kofferbak open aan de achterzijde en hoor je nog van alles alsof het systeem doorgaat... maar er gebeurd niks... de melding is het lampje met het kofferbakdeksel rood (wat aangeeft dat hij open staat, wat klopt omdat de auto dat net zelf doet)...

      Wie kent deze storing?

      We hebben al eens gehad dat het kofferbakdeksel niet goed dicht ging, om die reden is het slot al vervangen... is het nu weer stuk? Als ik het aanduw klikt het wel weer in het slot overigens en volgens hoor ik de aanzuiging ook werken dan.....
    • winston schrieb:

      Staat je kofferbak niet te strak ( lees te ver dicht dus slot te laag ) afgesteld, dan staat er zo veel kracht op dat die er uit kan klikken tijdens de dakprocedure.

      Greets
      Ik denk dat Winston hier de spijker op zn kop slaat... wanneer een mechanisme op maximaal aantrekken staat en dus onder spanning en je gaat die spanning verlichten door je dak open te doen kan het natuurlijk uit zn slot springen... ik heb nog niet gekeken of er zogenaamde rubber wartels in de klep zitten maar daar zou ik eerst naar kijken en die een halve slag per keer indraaien en uiteraard niet vergeten te Meten of de ruimte tussen achterklep en bumper evenredig is. Zo niet Dan dit eerst aanpassen...
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Diazoni schrieb:

      winston schrieb:

      Staat je kofferbak niet te strak ( lees te ver dicht dus slot te laag ) afgesteld, dan staat er zo veel kracht op dat die er uit kan klikken tijdens de dakprocedure.

      Greets
      Ik denk dat Winston hier de spijker op zn kop slaat... wanneer een mechanisme op maximaal aantrekken staat en dus onder spanning en je gaat die spanning verlichten door je dak open te doen kan het natuurlijk uit zn slot springen... ik heb nog niet gekeken of er zogenaamde rubber wartels in de klep zitten maar daar zou ik eerst naar kijken en die een halve slag per keer indraaien en uiteraard niet vergeten te Meten of de ruimte tussen achterklep en bumper evenredig is. Zo niet Dan dit eerst aanpassen...
      Guys, er zat een storing in het dak, die ook weer weg is... maar helaas het dak wil weer niet open en ook niet dicht meer... het reageert helemaal niet meer... de EOS geeft continu aan dat de kofferbak los zit, echter die is niet open en niet goed dicht te krijgen... het dak staat nu halverwege en ik zie dat 1 van de achterramen (bestuurderkant) eigenlijk niet goed naar beneden gaat tijdens de procedure... als ik apart de ramen nogmaals open doe zakt het raam wel weg en kan ik alles weer doen... zowel open als dicht...

      Iemand ervaring met het herstellen hiervan?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von pband ()