Wax

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hoi iedereen!

      even een vraagje inzake autowax.
      Welke gebruiken jullie?
      Zelf heb ik de Turtle Wax Color Magic (Autowas verrijkt met kleur - zwart).
      Voor m'n (gepolijste) wintervelgen gebruik ik Commandant Cream Wax.

      Zijn deze een goede keuze of hebben jullie andere aanbevelingen?

      Laat maar horen!

      :smt006

      Joël
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • Hello Joel, gebruik niet te veel color waxen, speciale produkten etc...
      Doe het zoals vroeger, gewone autoshampoo en koud water.

      Heb een wagen gehad die er zo na 10 jaar nog als nieuw uitzag.

      Vergeet niet alvorens te beginnen met eerst wat de auto af te spoelen met proper water, zeker in de winter om al het strooizout en alle zandkorrels... eraf te spoelen.

      Grtz
    • Ben geen wax/poets expert, maar turtle/commandant is echt zooooo 1900....
      Helaas kan ik je niet adviseren wat wel te gebruiken, maar van wat ik tegen kon zijn genoemde producten echt zwaar achterhaald.
      Zelf heb ik rim-wax voor de wielen, heb ik ooit eens meegestuurd gekregen bij een bestelling bij Leko.
      Die lui geven naar mijn meing zeer degelijk advies als je vragen hebt.
      Groeten, Edwin
    • De naam Turtle Wax bestaan idd al een eeuwigheid, maar ik denk nu wel dat zij ook meegaan met hun tijd hoor (hebben heel wat verschillende soorten wax). Qua up-to-date zijn heb ik dus zeker geen bedenkingen.
      Regelmatig poetsen doe ik ook, maar een extra beschermlaagje kan zeker geen kwaad he.

      Alvast bedankt voor jullie reacties!

      Gr

      Joël
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • "Joël" schrieb:

      De naam Turtle Wax bestaan idd al een eeuwigheid, maar ik denk nu wel dat zij ook meegaan met hun tijd hoor

      Ja, dat zal wel waar zijn idd, maar bij mij blijft (misschien onterecht) dat oude imago hangen

      Zelf gebruik ik ook veel Maguire, maar ik kwam er onlangs achter dat mijn wax/zeep combinatie eigenlijk niet goed op elkaar aansloot.
      Maw, mijn zeep was niet zo goed voor mijn wax.
      Je hebt wax op petrolium basis en op canubadinges (of zo iets) basis.
      En dan weer zeep op syntetische basis en andere.
      Heet een past minder bij het ander en andersom.
      Er zijn heel veel producten, ook van eenzelfde merk, zelf zie ik door de bomen het bos niet.
      Laat je dus eens informeren door bv <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.leko.nl">www.leko.nl</a><!-- w -->
      Die geven naar mijn mening een duidelijk en begrijpelijk advies.
      Groeten, Edwin
    • Hey Joël,
      Ik gebruik zelf shampoo van meguaiers en heb ook nog een busje staan van chemical guys. Ben er tevreden van auto blinkt toch altijd mooi als die gepoetst is. Zit ook wax in velgen was ik ook gewoon met dezelfde shampoo. Maarja zullen ook wel ontzettend veel merken zijn in autoshampoo
      :vw: Eos 07/2011, 2.0 TDI , Deep Black Pearl , Brown interior

      :eosschwarz:
    • Ik ben nogal een pietlut met wax, deze EOS is zwart en heeft - helaas - extra aandacht nodig. Zwart is van alle kleuren het gevoeligst voor zichtbare haarkrasjes als deze in de zon staat, ik begrijp dan ook je keuze om kleurwax te gebruiken. Ik ben echter voor het verwijderen van krasjes in plaats van vullen. Ik heb daarom speciaal voor de EOS (zwarte) een concetrische polijstmachine gekocht, op advies van TS24 in Enschede (tip voor wax liefhebbers!). Met mijn oude gewone poetsmachine kreeg ik de auto niet 'swirl - vrij- er bleef telkens een poest zweem in zitten. Met een concentrische machine is het een fluitje van een cent. Ik hou de auto's doorlopend in nieuwstaat, ondanks de soms vele km's en wel:

      1 - wassen, 2 kleien, 3 krassen behandelen met scratch remover (voorzichtig, handmatig), 4-haarkrasjes (wasstraat, gebruik, etc) door de delen met haarkrassen op de auto te behandelen met 3M 'fine compound' op de machine met de zachtste pad (rood) en aansluitend 5- de hele auto met de machine poetsen met 3M 'machine glaze'. Deze laatste bevat geen schurende middelen, maar laat elke poetszweem als sneeuw voor de zon verdwijnen, de auto is na deze stappen vollledig in nieuwstaat ..... Maar nog geen beschermende wax(!). Autowax is een persoonlijke keuze, ik heb een goede combi wax gekocht bij TS24, niet te duur, een mix van synthetische wax met carnauba (?) natuurwax. Houdt erg lang en geeft de auto een waanzinnig hoge glans. Dat is dus stap 6 - inpoetsen met een zachte pad, handmatig en na drogen uitpoetsen met micro-doeken. Voila: auto weer nieuw.
    • Ik denk dat de wijze die jij omschrijft een juiste is, voor kort wist ik niet wat Kleien was maar nu weet ik beter mijn auto is er 100% beter van uit gaan zien te zien op eerdere geplaatste foto's "ik ben jarig"
      Ik gebruik wax van AutoGlym maar ook Iron-X voor mijn velgen, dan worden ze echt schoon.
      veel tips voor onderhoud kun je ook vinden op CarClean.nl geven een goede voorlichting over de Do's and Dont's
    • Als jullie een dag de tijd hebben :-)). Het voor mij maar hobby en maak geen reclame voor producten, toch sta ik er bij vrienden om bekend dat ik vele auto's weer in nieuwstaat krijg. Maar: schade = schade, ik kan niet toveren..... Van het kleien staan veel demo's op you-tube, de rest is een kwestie van veel oefenen, geduld en de juiste hulpmiddelen. Maar: ben je in de buurt en heb je een dubieuze plek op de auto die je graag weg wilt hebben, dan meld je het maar, kijken wat we kunnen doen :-)
    • @vincent: krasjes rondom de deur handles zie ik bij alle auto's, ook bij mij ondanks dat ik er voorzichtig mee ben. Met Scratch Remover (bijvoorbeeld van Turtle Wax), een stevige wijsvinger :this: en een doekje, krijg je deze krassen in no-time weg. Wees niet bang voor de lak, die is zo dik, zelfs met water-proof schuurpapier kom je nauwelijks door de lak. Succes!

      :thumbup: