Motorstoring

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Motorstoring

      Dit weekend mijn eerste motorstoring, na 10maanden en 25.000km

      Via VCDS even uitgelezen, blijkt een storing thv de EGR klep te zijn. Dus de lange afstanden aan laag toerental eisen hun tol.

      Nu heb ik wat rondgekeken op www, en zowel de EGR als roetfilter zijn van die milieusnufjes die eigenlijk veel geld kunnen kosten aan de bestuurder. Maar die eigenlijk ook verwijderd kunnen worden...

      Hebben hier al mensen (dieselrijders) hun EGR klep of roetfilter verwijderd? Wat met onze uitgebreide diagnosesysteem?

      Bedankt
    • Re: Motorstoring

      dat "uit de software schrijven" is dat iets dat ik zelf kan met behulp van de vcds. Of moet dat "dieper" verwijderd worden?

      Kan dat door een tuningbedrijf gedaan worden, die hebben ook mijn motorprogramma aangepast?

      Volgens mij kan dat ook geen problemen geven met de keuring, want nieuwe of oudere wagens, zonder egr of roetfilter) moeten toch aan dezelfde uitstoot vereisten voldoen.

      bedankt