In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Hallo Eos-rijders/liefhebbers,

      Ik ben momenteel in het bezit van een Golf 5 en wil deze graag inruilen voor een occassion Eos.

      Nu heb ik op internet rondgezocht en heb ik al enkele prachtige wagens gezien, op verschillende fora kom ik ook de waterlekkages tegen, dit baart me best wel zorgen.

      Deze middag ben ik bij de VW-dealer geweest en informatie gevraagd over de Eos, ze geven toe dat er modellen zijn met de lekkages en dat ze er alles aan zullen doen om dit te verhelpen.
      Mij werdt wel geadviseerd als ik op safe wou gaan spelen om een Golf 6 te gaan rijden, helaas voor mij betekend dit dat hierbij het dak er niet af kan.

      Daarom vraag ik aan jullie hoe jullie hier tegenover staan, en of jullie ook bij de aanschaf van de Eos al van de waterlekkages afwisten?

      Het model wat ik zoek is uit het jaar 2008 - 2009.

      Hoe zijn jullie ervaringen met de Eos de lekkages, cq. deuren niet open kunnen krijgen met vorst of is dit een beetje bangmakerij.

      Alvast bedankt.

      Hopelijk een toekomstige Eos rijder..
      VW EOS 2.0 FSI, 10-2007
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Hallo Roeslee :smt006

      Welkom op het :vw: Eos-forum en ik weet zeker dat alle antwoorden op je vragen hier al te vinden zijn.
      Maar ik zal je alvast een beetje op weg helpen.

      Bij de Eos hebben zich in de beginjaren inderdaad wat problemen voorgedaan met lekkage's van het CSC-dak. Voornamelijk lekkage's op de z.g. A-stijl. Sinds 2008 zijn deze problemen opgelost en komen nog maar zelden voor. Voorwaarde is wel dat er voldoende onderhoud wordt gepleegd aan de dakrubbers (schoonhouden en invetten) en de afwateringskanalen goed doorlatend zijn (doorblazen).
      Bij de aanschaf zul je hier dus op moeten letten. Maar dat geldt voor ALLE onderdelen.
      En mocht er toch een lekkage optreden dan zijn de dealers inmiddels veel beter in staat om de oorzaak op te sporen en te verhelpen.

      Het vastvriezen van de zijramen komt voor maar is geen probleem van de Eos alleen. Veel cabriolets zijn daar gevoelig voor omdat de zijruiten in de portieren eerst een centimeter naar beneden zakken voordat het portier geopend kan worden. Ook hier kun je voldoende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De afgelopen weken waren erg koud en vochtig maar geen enkele keer heb ik problemen gehad met vastvriezen. Ik heb wel op tijd sneeuw en ijs verwijderd voordat het een korst kon vormen. Vooral daar waar de ruit in het portier zakt. De rubbers om de ruiten kun je droog houden met een doekje en deze eventueel licht (!) invetten.

      En het advies van je dealer, om beter een Golf 6 (met vast dak) te kopen om op "safe" te gaan, is naar mijn mening belachelijk. Als je ECHT op safe wilt gaan kun je n.l. beter een fiets kopen...... :mrgreen:

      Veel succes met je keuze. En dat kan er n.m.m. maar 1 zijn :smt023
      We horen graag de afloop van je.
      Grz Nico
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Welkom op het forum.
      Ik herken je twijfel wel. Als je alle topics leest, krijg je het beeld dat er veel problemen zijn.
      Dat komt omdat we alles willen delen, met de bedoeling om elkaar te helpen. Als er dan iets voorkomt, kan je dat makkelijker oplossen.
      Kijk eens op een ander forum en je krijgt het zelfde beeld. Lees bijvoorbeeld alle topics over problemen met diesels en je "durft" er nooit meer één te kopen.
      Ik heb in mei een Eos gekocht. In het begin had ik wat last van lekkage. Nadat ik zelf de rubbers had onderhouden, met de aanwijzingen van de forumleden was het opgelost. Daarna geen druppel meer binnen gehad. In de afgelopen vorst periode zijn mijn ramen ook niet één keer vastgevroren.
      Wel de genoemde voorzorg maatregelen genomen.
      Conclusie: Als je een Eos wilt, moet je er wat voor over hebben en iets meer aandacht aan het onderhoud besteden dan bij een dichte auto.
      Je hebt echter zo veel plezier van de cabrio dat je dat er graag voor over zal hebben.


      gr Maarten
      EOS, oktober 2008, metallic grijs, 2l FSI 150 pk, zwart leder, Navi Pioneer navman f900bt
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Hallo Roeslee!

      Ik kan de berichten van Maarten en Nico enkel bevestigen.
      Als je een Eos zou kopen van na 2008 zou je geen enkel probleem mogen ondervinden. Ik vermoed zelfs dat een Eos van voor dit bouwjaar ook geen probleem mag opleveren. Indien er toen een lekkage was (kinderziekte) zal dit nu zeker al opgelost zijn.
      Op een forum worden immers alle zaken verteld, en zeker als men met een vraag of probleem zit.
      Als er van elk voertuig en type een apart forum zou bestaan, zouden er niet veel wagens meer verkocht worden denk ik :)
      Weet dat de Eos enkele maanden geleden als meest betrouwbare cabrio werd aangeduid!

      De redenering om een nieuwe Golf 6 te kopen, als zekerheid, heb ik wel m'n bedenkingen bij. De enige zekerheid die er zal zijn, is dat de garage dan een commissie kan opstrijken :D
      Stel je even voor: over enkele maanden, zonnetje, lekker warm en dan dakje er af.... Zaaalig! En dan rij je daar met een dak boven je hoofd..... :?

      Gr,

      Joël....
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Wauw, super zo snel reactie van jullie kant!

      Onderhoud aan m'n auto's heb ik altijd zelf hoog in het vaandel staan m.t.b. rubbers en schoonhouden etcetera.
      Tijdens de aanschaf van mijn Golf V zat ik ookal te denken aan een cabrio, niet gedaan toen en achteraf best wel een hoop spijt van gehad.

      Dus zo ik begrijp is er in de wintermaanden echt wel goed mee te rijden etcetera, en moet ik kijken naar een Eos van 2008 of jonger?
      VW EOS 2.0 FSI, 10-2007
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Ik heb vandaag nog eens rond gekeken op internet en ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn budget nog even iets op moet hogen, in mei/juni wil ik er één aan gaan schaffen rond de 30.000km en een donkerblauwe uitvoering.

      De kogel is bij deze dus door de kerk dat ik wel voor de Eos ga.. ;)

      Jullie horen nog over mijn bevindingen en koop-avonturen, ik blijf hier zeker terug komen.

      Prachtig forum!
      VW EOS 2.0 FSI, 10-2007
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      "Roeslee" schrieb:


      De kogel is bij deze dus door de kerk dat ik wel voor de Eos ga.. ;)
      Prachtig forum!


      Je hebt gelijk, we hebben een prachtig forum :smt023

      Veel succes met het zoeken naar een EOS.
      En we horen graag welke het geworden is.

      Grz Nico
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Hoi Roeslee,

      welkom hier op het forum. :D Goede keus, weet ik wel te zeggen, heb inmiddels nummer 2 :!: .

      De eerste was van 2006 en ook toen al door hulp middels het forum hebben wij kleine mankementen makkelijk kunnen verhelpen.
      De huidige is van 2010 en nog steeds is er iets nieuws wat je kan leren over dingen rondom de EOS.

      Maar dit is het niet alleen, zoals je al voor een klein deel hebt gezien.
      Het forum draait op z'n leden, die niet alleen enthousiast zijn over de EOS zelfs, maar bereid zijn om kennis en kunde te delen en durven te vragen. En het zijn gezellige mensen, die het de moeite waard is om zelfs eens te leren kennen.
      Zo zijn er af en toe wat toertjes of ook "stamtafels" waar zeker niet alleen de EOS thema van de gesprekken zijn.
      Verder zijn er ook leuke contacten met ons "zuster-site" :lol: het Duitse EOS forum die alleen door het aantal leden veel meer kennis bij elkaar dragen.

      Ga eens met rust door de verschillenden threads kijken, en je zult al veel over je toekomstige EOS kunnen leren. En ja, graag, als de zoekfunctie je niet naar de juiste antwoord brengt, durf te vragen. Er zijn leden die je best wel willen helpen.

      Klopt, het forum (en dan de leden dus) is top! :smt023

      groeten

      Uwe
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Goedemiddag,

      Ben druk bezig met het aanschaffen van een Eos, heb een mooie gezien in een donkerbruine kleur, met wit lederen bekleding uit 11-2007 met +/- 50.000 op de teller.

      Hopelijk heeft hij de "lekkage" update al gehad, dus dat is even afwachten.

      Zit te denken aan 17" Scirocco velgen eronder.

      Weten jullie trouwens of de Eos een Ipod aansluiting bevat?

      Martijn
      VW EOS 2.0 FSI, 10-2007
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Welkom op het forum en veel geluk met de zoektocht, ik ben ook aan het wachten op mijn eos 2009 tdi die binnenkort moet geleverd worden.
      Ik denk dat die velgen waar je het over hebt wel zullen passen, maar met wat zoekwerk op het forum hiet vind je zeker een antwoord.
      :eosweiss: VW Eos Wit 2009 2.0Tdi :eosweiss:

      18"zwarte tomason velgen+zwarte GT grill
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Hoi Martijn,

      er zijn verschillende mogelijkheden wat de ipod betreft. Als je een RNS510 hebt is die zelfs helemaal niet nodig omdat die een eigen harde schijf heeft.

      Anders tik eens "ipod" (zonder de " dan wel :wink: ) boven in het zoek vakje.

      groeten

      Uwe
    • Re: In dubio, aanschaffen EOS of Golf 6

      Hey Martijn,

      ik heb mijn auto zelf ingevoerd, wat me "amper" iets heeft gekost. Omdat m'n auto nog maar 9 maanden oud was, had ik sowieso nog fabrieksgarantie.
      Ik ben gaan informeren bij een garage in de buurt. Die vroeg 1750 Euro!! om "haar" in te voeren....
      Door alles zelf te doen, was ik nog geen 500 euro kwijt (inclusief hotelovernachting en vervoer!)

      Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar gezien het binnen de EU is heb ik geen invoerrechten moeten betalen.

      In Duitsland heb je ook veeeeeeeeeeeel meer keuze. De kans dat je een Eos vindt die aan al jouw verwachtingen (kleur - brandstof - opties) voldoet is heel groot.
      Alleen maar voordeel dus!

      kijk eens: mobile.de autoscout24.de ....

      Gr,

      Joël....
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von uwe ()