TDi Turbo-druk verlies !

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • TDi Turbo-druk verlies !

      Hallo,

      Mijn Eos van 6 maanden begon minder en minder goed te accelereren. Ik maakte een afspraak bij mijn dealer voor een check-up maar, ondertussen kwam er de melding op het dash-bord dat ik dringend naar de garage moest. Ook de lichtjes van het voorgloeisysteem en uitlaat catalysator brandden. Mijn auto had totaal geen power meer. Ben direct naar mijn dealer gereden om dit te laten nakijken. Vaststelling: turbo-druk verlies. De tube van de turbo-druk was volledig gescheurd. :evil:
      Volgens de mechanieker was ik de tweede met dit probleem. Het stuk moest van Duitsland komen. Dus... 2 dagen wachten :(

      Heeft er iemand van jullie dit probleem ook al gehad ?

      Ondertussen is mijn auto gemaakt en heeft hij opnieuw full-power. :lol:

      Groeten,
      Patick
    • Hoi Patrick,


      In ieder geval goed te horen dat het probleem verholpen is, ook al heeft het even moeten duren. Ik heb in ieder geval nog niet eerder van dit specifiek probleem gehoord. Een aantal jaren geleden had ik ook turbo-problemen met mijn Passat, dit bleek na twee dagen zoeken door de dealer, en na het vervangen van allerlei (goed werkende) onderdelen waaronder de MMU (Motor Management Unit), te worden veroorzaakt door een rubberen slang die week was geworden en bij warme motor en en het aanslaan van de turbo zichzelf vacuum trok... #-o Dát was indertijd een lease auto dus al met al persoonlijk niet zo'n enorm probleem, alleen maar erg irritant.


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025