Windgeruis en gerammel

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: Windgeruis en gerammel

      "Mikey" schrieb:



      2) gerammel op slechte wegen ter hoogte van het handschoenklepje en ventilatierooster


      Ik heb een touran gehad met een rammel op ongeveer dezelfde plaats. Dit bleek na veel gezoek en verschillende garage bezoeken het dashboard te zijn. Het dashboard raakte de ruit en zorgde voor een irritant gerammel. Er is toen een strook vilt tussen ruit en dashboard aangebracht, waarna probleem was verholpen
    • "loenieman" schrieb:

      Ik heb van allebei geen last.
      Ik heb er ok nog een stuk minder mee gereden.

      Wat ik wel irritant vind als je een hobbelige weg over gaat dat je dak watpiept en kraakt. (zal wel komen omdat het ee cabrio is)
      hebben jullie dat ook?

      Gr Leon


      Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Dit is opgelost door de rubbers in te smeren met de speciale vloeistof. Eea werd onder garantie uitgevoerd omdat in een rubber een deukje bleef zitten, na openen en sluiten van het dak.
    • Hoi,


      "maarten@dubai" schrieb:

      Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Dit is opgelost door de rubbers in te smeren met de speciale vloeistof. Eea werd onder garantie uitgevoerd omdat in een rubber een deukje bleef zitten, na openen en sluiten van het dak.

      Die "speciale vloeistof" is het hier inmiddels al vaak besproken Krytox, oftewel de :vw: variant van hetzelfde spul. Behalve dat het voor waterdichte rubbers zorgt helpt het ook enorm tegen het kraken van het dak.


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Ondertussen is mijn EOS 9 maand oud met 27.000 km op de teller:
      - het dak kraakt verschrikkelijk op slechtere wegen
      - het handschoenkatje rammelt continu
      - rechts achter ter hoogte van het wiel kraakt het verschrikkelijk, elke keer wanneer de weg slecht is of ik een bocht neem, of 1 wiel hoger staat dan het ander, waarschijnlijk torsie gekraak ...
      - als ik mijn kofferklep open aan het knopje in het portier en dan uitstap en mijn deur iets te hard dichtslaag, gaat de kofferklep terug opslot.
      - ik heb in mijn rechterdeur ook last van water dat blijft staan
      - ruiten die serieus rammelen/kletteren bij het dichtslaan van de deur
      - sinds 2 dagen ook plots een soort vet aan de binnenzijde van het glas aan rechterdeur wanneer ik de ruit volledig open en sluit
      - remmen die piepen bij zeer zacht remmen
      - ...

      Alle problemen die ik nu opnoem zijn een 10.000 km geleden begonnen en worden alleen maar erger en erger

      Ik vind dit niet normaal voor een wagen van deze prijsklasse, en dit is mijn 3de cabrio dus ik weet wel wat het vershil is tussen cabrio en een niet cabrio.

      Ben ik nu de enigste die deze problemen heeft, of vinden jullie dit normaal voor een VW?

      Graag jullie reacties meningen en ook even zeggen hoe oud jullie wagen is en hoeveel km's jullie wagen heeft dit om een vgl te kunnen maken

      Mijn wagen krijgt op 30.000 km zijn eerste onderhoud en ik heb al een lijst klaar liggen met de mankementen
    • yo heb deze problemen helemaal niet een beetje water en beetje gekraak lijkt me wel normaal
      voor deze prijsklasse mag dit idd niet

      kvind wel raar da je voor je eerste onderhoud opas op 30000 binne komt
      ik ben al op 15000 geweest maar dat was klein onderhoud mss bedoel jij wel groot onderhoud

      maar dit is zeker niet normaal hoor

      grtz
    • "ali" schrieb:

      yo heb deze problemen helemaal niet een beetje water en beetje gekraak lijkt me wel normaal
      voor deze prijsklasse mag dit idd niet

      kvind wel raar da je voor je eerste onderhoud opas op 30000 binne komt
      ik ben al op 15000 geweest maar dat was klein onderhoud mss bedoel jij wel groot onderhoud

      maar dit is zeker niet normaal hoor

      grtz


      Allereerste onderhoud op 30.000 km, is wel een TDI.
      Opgelegd door de garage
    • "Mikey" schrieb:

      Ondertussen is mijn EOS 9 maand oud met 27.000 km op de teller:
      - het dak kraakt verschrikkelijk op slechtere wegen
      - ik heb in mijn rechterdeur ook last van water dat blijft staan
      - ruiten die serieus rammelen/kletteren bij het dichtslaan van de deur
      - ...

      Ben ik nu de enigste die deze problemen heeft, of vinden jullie dit normaal voor een VW?



      Je bent zeker niet de enige met deze problemen. Een aantal van deze problemen worden veroorzaakt door de rubbers. Deze hebben onderhoud nodig (Krytox). Wanneer je dit aanbrengt/laat aanbrengen zullen deze als sneeuw voor de zon verdwijnen.

      Ik heb nog geen 10k km met mijn auto gereden en deze is inmiddels 2 keer terug geweest hier voor. Beide keren is eea onder garantie verholpen. Maar de Werkplaats manager vertelde me dat het onderhoud betrof, maar de service manager heeft het onder garantie laten verhelpen.

      Succes, Maarten
    • "Mikey" schrieb:


      - het dak kraakt verschrikkelijk op slechtere wegen
      - ruiten die serieus rammelen/kletteren bij het dichtslaan van de deur
      - remmen die piepen bij zeer zacht remmen




      Van deze problemen heb ik ook last.
      En dit bij een kilometer van onder de 10000 km.

      Wat ik ook HEEL ERG JAMMER vind is, dat er in de bestuurderstoel een aantal scheuren zitten (Rood leer)

      Vind het ook niet kunnen voor een auto van deze prijsklasse.

      Als iemand een oorzaak van deze problemen weet hoor ik ze graag.
      Van die rubbers bij het dak met dat inspuiten weet ik.

      Gr
    • Re: Windgeruis en gerammel

      die onze is inmiddels meer dan 1 jaar oud en heeft 20000 op de teller. Tot nu toe geen grote problemen op wat water tussen de rubbers bij de deuren na. Dat kon wel worden verholpen.
      Wat gerammel in het dak is juist te verwachten als het wat kouder is - als het maar niet te erg wordt.
      Wat windruis rechts achter moet verder nog uitgezocht, vinden wij zeker wel ook een oplosing voor.

      Dus al in al lijken wij meer geluk te hebben gehad??? :wink:

      groeten

      Uwe
    • Re: Windgeruis en gerammel

      "Mikey" schrieb:

      He Uwe

      Moet ik uit uw berichtje de conclusie trekken dat " als je een VW koopt je geluk moet hebben" :smt005


      Hi Mikey

      het is meer: wat is het een geluk een EOS te mogen hebben, toch...? :wink:

      Uwe
    • Re: Windgeruis en gerammel

      "Uwe" schrieb:

      "Mikey" schrieb:

      He Uwe

      Moet ik uit uw berichtje de conclusie trekken dat " als je een VW koopt je geluk moet hebben" :smt005


      Hi Mikey

      het is meer: wat is het een geluk een EOS te mogen hebben, toch...? :wink:

      Uwe


      Mee eens :)
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor