Eindelijk...MIJN Eos!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Eindelijk...MIJN Eos!

      Tsja...


      Begin 2006 zat ik bij mijn ouders in een krantje te lezen...de autokatern...aankondiging van een nieuw type Volkswagen. Met veel interesse het artikeltje over de "Eos" gelezen, en toen wist ik het al: dit wordt mijn nieuwe auto!!! Als er zoiets bestaat als liefde op het eerste gezicht, dan was dit het wel :wink:

      Een aantal jaren geleden al de trotse rijder van een (lease) Passat geweest, dat was tot dan toe de fijnste auto die ik had gereden. Het VW-gevoel was daarmee geboren: het strakke design zowel binnen als buiten, de blauw/rode verlichting, noem maar op. Des te pijnlijker indertijd toen ik de lease-Passat na anderhalf jaar weer moest inleveren...

      Mijn lease-tijdperk is inmiddels al weer een paar jaartjes voorbij, en ik was na de "interim" Alfa 146 wel toe aan een echt eigen auto, en niet de eerste de beste natuurlijk, het moest wel iets speciaals worden. En daarmee kwam de Eos dus in beeld, want iets speciaals is het zeker! Gezien het aantal kilometers wat ik jaarlijks maak moest het wel een Diesel uitvoering worden, die kwam pas eind 2006 / begin 2007 beschikbaar, dus mijn Alfa'tje moest het nog even volhouden. Niets ten nadele van de Alfa trouwens: die heeft mij elke dag trouw verplaatst zonder morren.

      "Begin maart 2007" was de afspraak met de dealer, maar eind december belde de enthousiaste verkoper al op dat mijn Eos leverbaar was. Nou...dat zou dan begin januari worden, een gek die in december nog een nieuwe auto laat afleveren: is 'ie de volgende maand al meteen een vol jaar oud! Sinds 11 januari staat de Eos, MIJN Eos, beneden in de garage. Met alvast 2000 kilometers op de teller, maar dat zal snel oplopen. Fijne auto? Zeker! En dan is het nu nog winter (nouja, voor zoverre we van winter kunnen spreken), stel je voor als straks de temperaturen oplopen en het dak naar beneden kan... 8)

      Mijn Eos kort beschreven:
      2.0TDI 140pk
      Silver Essence
      Napa Rood leder
      Ambiente-pakket & alu-decor
      Climatronic
      Licht & Zicht











      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Hoi Mark,


      Ten eerste: welkom op dit forum!

      Ten tweede: dank je voor het compliment. Ik vind 'm zelf ook erg mooi, maar dat zal je niks verbazen waarschijnlijk :D

      De alu radio omlijsting was/is een beetje een wazig verhaal, ik zat namelijk vóór de aflevering met dezelfde vraag. Tijdens het bestellen was het me niet eens opgevallen dat er en zwarte en een alu omlijsting is. Het vreemde van het verhaal is dat mijn dealer het ook niet 100% zeker wist: ja waarschijnlijk hoort dit bij het ambiente pakket...maar misschien alleen in combinatie met leren bekleding...of alleen als de auto qua interieur donker is. Kortom niet echt een sluitend antwoord. Het is wel zo dat VW zelf de kleur van de bekleding van de A-zuilen (de stijlen van de voorruit dus) kiest: in mijn geval is deze zwart maar ik heb ook al Eos'en gezien waar deze grijs is. Misschien dat jouw dealer daar wat meer wijsheid over in huis heeft?

      In ieder geval is het sowieso geen groot probleem, ook al wil je graag de alu omlijsting maar krijg je de zwarte. De omlijsting is binnen 3 seconden verwisseld namelijk. Kijk je dealer eens vriendelijk aan, en anders besteld je die ter plekke zelf, ik kan me niet voorstellen dat het enorm in de kosten loopt.

      Een antwoord waar je misschien niet al te veel aan hebt, maar beter weet ik even niet. Wel typisch dat je met dezelfde vraag aankomt als ik had. Ben je van plan te bestellen, ben je in blijde verwachting, of rij je al Eos???


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Nee ik heb nog geen EOS in bestelling , maar maak maandag een proefrit. Als deze bevalt dan wordt er 1 besteld.
      Het wordt dan een zwarte 2.0 met bruin leer (achteraf ingebouwd ) en ambiente pakket. Ik wil ook meteen vragen of ze de bekerhouders aanpassen
      want jou oplossing is inderdaad veel mooier. Alvast bedankt voor de tip.

      m.vr gr.
      Mark
    • Hoi Mark,


      In dat geval hoop ik voor je dat de proefrit maandag goed gaat bevallen :wink:

      Ik heb onlangs een paar foto's gezien van een Eos met custom bruin leren interieur, zag er inderdaad heel chique uit! In Duitsland o.a. is inmiddels een interieur met 2-kleurige leren stoelen bestelbaar (zwart/beige en sinds heel kort zwart/kaneel-bruin). Kijk maar eens op volkswagen.de bij de "Eos-Individual". Als het goed is hier een foto'tje van de kaneel-bruine uitvoering:

      cc5.volkswagen.de/cc5/images/v…sing_big_stage_xlarge.jpg

      Je moet er natuurlijk wel van houden, en het is natuurlijk weer heel anders dan wat jij in gedachten hebt. Ik weet trouwens niet eens of dit inmiddels ook al in Nederland bestelbaar is.

      Veel plezier maandag, en duimen dat het dak tijdens de proefrit ook nog even open kan! :D


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Vandaag de proefrit gehad en het geluk dat het droog was. Ondanks het te koude weer was het een aangename verassing.
      De EOS is besteld. De levertijd bedraagt ongeveer 10 weken.
      De alu omlijsting van de radio hoort nu bij het ambiente pakket en de knoppen van de radio
      zijn nu ook in het aluminium. Na wat lang zeuren wilden ze ook de bekerhouders verwisselen.
      Het aftellen begint en laat de regen nu nog maar flink vallen zodat we een erg mooie zomer krijgen !!!!

      Mark
    • Ach,


      De zon bleef maar schijnen vandaag, dus tussen de middag wederom even naar buiten gerend, auto buiten de poort geparkeerd en een paar foto'tjes gemaakt!



      Nee, die zwarte vlekken op de grond zijn niet van mijn Eos! [-X


      Kijk...Mijn Eos heeft wél een dak met afstandbediening \:D/


      LM velgen zijn toch mooier dan de winterbanden op stalen velgen met wieldoppen 8-[




      Oeps, radio frontje vergeten... :-#



      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025