Glasbreuk aan schuifdak EOS - PAS NIEUW GEKOCHT 1800 km !!!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Glasbreuk aan schuifdak EOS - PAS NIEUW GEKOCHT 1800 km !!!

      Betreft: Glasbreuk- Schade aan schuifdak EOS.

      Hallo iedereen,

      Mijn naam is JPJ.

      Ik heb een splinternieuwe EOS 2.0Tdi sinds 14 dagen, cadootje gedaan aan mijn vrouw...
      1800 km op de teller.
      Met alle optie etc...
      Eerder hadden we een Megane Cabrio 2.0 ide benzine, met stoffen kap gedurende 7 jaar.

      MAAR: Ongelooflijk maar waar, wat er gebeurde!

      Op 09/02/2008, één van de eerste dagen met prachtig weer, dus de éérste keer dat we volledig open kunnen rijden.
      De wagen had nog nooit "dynamisch" open gereden, wel eens open en dicht geweest in de garage.
      In het terugkomen van de uitstap 's avonds:
      Op de snelweg, 20 km van Brussel, tegen ong. 120 km /h, is mijn glazen schuifdak gewoon zonder reden "ontploft".
      Dit was toen in gesloten toestand.
      Het was nog heel mooi weer.
      Er was weinig verkeer, geen vrachtwagens, op mooie asfaltbaan....

      Dit gedeelte van het dak is in "Securit" glas, het valt in 1000 stukjes als het breekt.
      Er is nu een gat van 30 cm x 90 cm ....

      Gelukkig was het "tegendak" gesloten, anders kregen we een deel glas naar binnen op ons.
      Het grootste gedeelte werd buiten naar achter geslingerd.
      Toch enige "glassplinters" naar binnen gekregen.
      Gelukkig was het ook droog weer, en heb ik een garage voor de stalling 's nachts.

      Ook gevolg schade:
      Het 2 e deel van het dak (ook in glas) werd serieus "gekrast" door de brokstukken + de achterklep heeft ook veel lakschade bovenop.

      De VW assistentie lijn werd onmiddelijk gebeld, deze konden niets doen, ik moest hievoor naar de garage.

      De wagen staat nu al 3 dagen bij d'Ieteren, de invoerder te voor België te Kortenberg (B), waar een ploeg van Webasto-Portugal (die het dak leveren en inbouwen in Portugal), beraad houden.

      Ik heb geen omnium-verzekering, dus ik hoop dat alles goed komt door garantie.
      Ik kan ev. wel terugvallen op een getuigenis van vrienden, die in hun wagen voorop reden, en die kunnen staven dat de auto niet door "vandalisme" werd bewerkt.

      Ik krijg een vervangwagen Jetta van de invoerder tot alles in orde komt??
      Wanneer??
      Is dit al een gedeeltelijke bekentenis van "slechte montage"??

      Heeft iemand al van dergelijk probleem iets gehoord?

      Groeten.
      JPJ
    • Re: Glasbreuk aan schuifdak EOS - PAS NIEUW GEKOCHT 1800 km !!!

      ...wat een pech! :(

      Maar dit valt zeker onder de garantie! Vraag is of je kijkend naar de schade aan dak en lak niet zowiezo een geheel nieuwe EOS moet hebben. Dat zouden ze zeker bij VW moeten bekijken. :!: Als het met spuiten en een nieuw achterklep niet gedaan is...
      Reden voor zoiets is meestal spanning in het glas zelfs. Ik heb zoiets al erder eens gehoort maar niet voor de EOS. Was volgens mij een Renault Van met een groot panoramadak.

      Gelukkig had je inderdaad het tegendak dicht, en dan niet vanwege de splinters in het auto, maar vanwegen de reactie die je zou hebben op zoiets...

      Laat weten hoe het verder afloopt, en success ermee!

      Uwe
    • Re: Glasbreuk aan schuifdak EOS - PAS NIEUW GEKOCHT 1800 km !!!

      Het probleem is opgelost geraakt, na veel gepalaber en heen en weer geloop.
      Heb na een week "onderzoek"dan gedurende 14 dagen (gratis) een EOS ter vervanging gekregen.
      Het was een model met automaat van 1 jaar oud, en deze lekte water langs de voorstijlen naar binnen bij regen ???!!!!

      Er zijn diverse "expert" ploegen komen kijken uit Portugal en uit Duitsland, maar steeds "zonder mezelf erbij " en "zonder papieren" !
      Uiteindelijk zeiden ze dat er een steentje zou in gevlogen zijn bij het rijden, maar dat gelooft niemand met een beetje kennis van "basisfysica"...

      Alles werd betaald maar wel "met lange tanden", en dit enkel omdat er nog zo weinig km. waren afgelegd.
      Een nieuw dak werd gemonteerd en de lakschade à de achterzijde werd hersteld, koste ong. 5000 Eur alles tesamen.

      Resten nu natuurlijk steeds met de schrik dat het nog eens gebeurd.
      Ik heb ondertussen 9.000 km zonder problemen.
      Enige probleem was dat er water in de passagiersportier bleef staan.
      Dat water kwam telkens ineens vrij met het openen van het portier, zodat je ev. natte voeten kon krijgen.
      Maar dit werd vorige week verholpen bij VW door een "inspuiting van een mastiek" in de deurrubbers.

      Groeten.
      JPJ