Led achtelichten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Led achtelichten

      Hoi,

      Zijn er nog mensen die reeds defecte led achterlichten hebben of hadden?
      De led achterlichten bestaan uit een cirkel van led's met 2 kleuren (geel en rood)
      De gele dienen voor de richtingaanwijzers en de rode voor de achterlichten/stoplichten

      Nu zijn er van mij al een aantal led's die niet meer werken, een vijftal gele en 2 rode aan de rechterkant en 1 of 2 rode aan de linkerkant
      Heeft er iemand ditzelfde probleem ?
    • Hoi Foane,

      er is er in het Duitse forum een thread over klik .

      Blijkbaar komt het vaker voor, met name de Golf Plus lijkt er problemen mee te hebben.

      Binnen garantie lijkt het geen enkel probleem on de achterlichten te laten vervangen (enkele leds kan niet), later hangt het af van hoe je de vraag formuleert. Er wordt gesproken van coulance van 20-100%

      groeten

      Uwe
    • Ook bij mij is het eerste led'je defect. In de oranje ring van de richtingaanwijzer rechtsachter. Mijn auto valt nog in de garantie dus vervanging zal geen probleem worden. Maar ik maak mij wel ongerust over het andere achterlicht. Het is te verwachten dat die (misschien wel net buiten de garantie) ook defecten gaat krijgen. Wat raden jullie mij aan? Ook laten vervangen of gokken op de bestaande coulanceregeling? Wie heeft er ervaring met het standpunt van de dealer(s)? Grz Nico Sent from my iPhone using Tapatalk
    • Hey Nico
      Die kapotte laten vervangen lijkt me geen probleem binnen de garantie.
      Over een lamp die nu niet defect is zullen ze wel moeilijk doen lijkt me.
      Een led hoort overigens ca. 50.000 uur mee te gaan, dus vreemd is het wel.

      gr Maarten
      EOS, oktober 2008, metallic grijs, 2l FSI 150 pk, zwart leder, Navi Pioneer navman f900bt
    • Als ik terug ben rij ik langs de dealer en dan hoor ik (en jullie) het wel. Wel vervelend dat je bij led niet kunt volstaan met het vervangen van een lampje en vast zit aan het vervangen van het complete achterlicht. Kost toch al gauw 133 euri (ex. Arbeidsloon). Nou ja, misschien is dit een incidentje en gaat de andere wel 50.000 uur mee. Bedankt alvast voor jullie reacties Maarten en Joel. Bonna notte! Sent from my iPhone using Tapatalk
    • Hoi Nico, Nu dat je het zegt: ga svp nog eens goed kijken. Volgens mij zijn er ook een tweetal leds van de linker knipperlichten bij je EOS stuk. Dus, met garantie ook links laten vervangen! :) Groeten Uwe Gesendet von meinem GT-I9000 mit Tapatalk 2
    • Hoi Uwe.
      Ik heb gekeken en inderdaad, ook in de oranje ring van het achterlicht is een ledje defect ;-)) ik wist niet dat ik zo blij kon zijn met iets wat defect is ....
      Had je dit al gezien tijdens de tour soms?
      Ga volgende week langs Avenu. Mijn vrees was dus terecht. Ik laat nog horen hoe het afgelopen is maar ik verwacht geen problemen ivm garantie.
      Bedankt voor je tip.
      Ik dacht eerst dat je een geintje maakte.
      Grz Nico




      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Ik heb ooit eens ergens een paar OEM losse led's kunnen kopen.
      Maar die dingen zijn zooo klein en dan zitten er ook nog eens 4 soldeer punten op. Dat is echt niet te doen, zeker niet als je worsten vingers hebt als ik...
      Wat je wel evt zou kunnen doen als je geen coulance krijgt, is op Ebay een lamp met schade kopen. Een kras of een gat of afgebroken poten en de prijs tuimelt omlaag. Het binnenwerk met de led's er in kan je namelijk makkelijk over zetten. Kwam er eens een keer een voor een prikkie tegen. Heb dus al een reserve binnenwerk liggen...
      Groeten, Edwin
    • Hoi Edwin. Goeie tip. Maar voor nu kan ik het nog regelen met garantie. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de ledjes zelf kapot zijn. Op diverse electronica zitten ze ook en staan dan zelfs jaren te knipperen (pc b.v.) Zou het niet iets met die printplaatjes kunnen zijn? Dan heeft overzetten uiteraard ook geen zin. Maar die van ebay onthouden we. En er was laatst nog een set aangeboden op het forum. Maar voor nu heb ik die (nog) niet nodig gelukkig. Bedankt voor je reactie. Grz Nico Sent from my iPhone using Tapatalk
    • Hoi Edwin,


      Ik begrijp je verhaal van het binnendeel (zelf betalen) en buitenste deel (garantie+kleine bijbetaling)
      Ik heb alleen het beeld niet voor me van zo'n kersenrood achterlicht t.o.v. het originele achterlicht.
      De dealer heeft de nieuwe (originele) achterlichten al besteld dus waarschijnlijk laat ik die er op zetten.
      Maar ik zal eens op Google-afbeeldingen kijken.

      Bedankt voor je tip :smt023

      Grz Nico

      Ik heb op het Duitse forum een handleiding gevonden om originele achterlichten te vervangen door kersenrode achterlichten.
      Onderstaande foto staat daar als voorbeeld in. Links de kersenrode en rechts de originele.
      Volgens mij zijn mijn achterlichten als kersenrood. In ieder geval lang niet zo felgekleurd als de rechter.
      Maar een foto kun je niet helemaal vertrouwen.
      Dateien
      • eosleuchten9.jpg

        (32,78 kB, 68 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • achterlichten2.jpg

        (108,66 kB, 63 mal heruntergeladen, zuletzt: )

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Hoi allemaal,

      Vanmorgen zijn mijn beide achterlichten vervangen door de :vw:-dealer.
      Geen enkel probleem v.w.b. de garantie.

      Nu alleen hopen dat de fabrikant het probleem inmiddels heeft verholpen.

      Nogmaals bedankt voor jullie tips/adviezen :smt023

      Grz Nico

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Net hetzelfde voorgehad.

      De rechter richtingaanwijzer knipperde voortaan met één LED-je minder....

      Maar... auto is net enkele maanden uit garantie. Eens gaan horen bij de dealer of coulance kon toegepast worden.

      Aanvankelijk stonden ze er weigerachtig tegenover en zeiden ze dat daat geen coulance voor zou toegepast worden door de invoerder.

      Op mijn uitdrukkelijk verzoek toch aanvraag ingediend.

      En geaccepteerd door de invoerder! Voor de nieuwe lichtblok diende ik 30 % te betalen. De werkuren waren wel voor mijn rekening. Uiteindelijk ben ik gesteld voor 86 Euro en weer 2 jaar garantie op het nieuwe blok.



      Gr,



      Joël
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz: