Airco compressor stuk

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Airco compressor stuk

      De title zegt het al de airco was kapot. copmpressor deed niets meer.

      Bij de dealer ging de reparatie al 250,- aan onderzoek uitlopend tot max 1500,- kosten.

      Dit vond ik zo'n onzekere post dat ik zelf maar eea uit ben gaan zoeken.

      Ik heb in de buurt van 's Hertogenbosch een nieuwe compressor gevonden voor 250,-

      En op aanraden van de verkoper deze laten monteren bij airco mobiel service van der Ven 06 28482085 in dezelfde plaats.

      Ik moet zeggen, ben daar zeer tevreden over.

      De eerste indruk was niet super, deze persoon werkt vanuit de werkplaats van een taxibedrijf.

      Maar de kennis, manier van werken en gastvrijheid waren prima in orde.

      Na uitleg waarom hij de samenwerking met het taxi bedrijf had klonk het allemaal zeer logisch.

      En 100,- om de pomp te monteren en het systeem opnieuw te vullen vind ik een zeer scherpe prijs.

      Zeker als je bedenkt dat alleen legen, wegen en opnieuw vullen bij de dealer al 150,- kost.....

      Bij hem kost een nieuwe pomp, afhankelijk van het type vanaf ca 300,-

      Al met al een aanrader wat mij betreft, zeker als je in de buurt woont. Ik heb later beetje zitten Googelen, kom meer positive meldinhen tegen.

      En nog even het slechte nieuws... de airco compressoren van de Eos staan in de top 10 van compressoren die het meest stuk gaan. Sterker, 4 uit de top 10 zijn VAG producten. Hij had een lijst met 20 meest voorkomende types.

      Onze Eos zit al aan zijn 3e compressor ben ik achter, dat met nog geen 70K....
      Groeten, Edwin
    • Hoi Edwin,

      Bedankt voor je uitleg. Wordt je niet vrolijk van en zeker als het al de 3e is :dash: .

      Maar ik denk dat je misschien gewoon pech hebt gehad. De Wet van Murphy of zo.

      Als ik het Duitse woord voor Airco Compressor heb gevonden ga ik toch even kijken op het Duitse forum (Uwe....? :smt102 )

      Grz Nico

      Gevonden: een kompressor wordt in het duits een 'Klimakompressor', 'Kältekompressor' of 'Kältemittelverdichter (8|) ' genoemd.
    • ...soms is het echt lastig iets te vinden bij de Duitsers :hmm: , soms gaan ze noch afkorten en dan blijft maar "klima" voor de airco over...

      Ik heb er wel 2 links kunnen vinden die op het probleem ingaan:

      1. klik

      hier wordt gesteld dat tot 5 jaar VW bereid zou zijn onder coulance de compressor te vervangen. Dit onder anderen omdat zij een slecht leverancier hebben gehad ("...es scheint definitiv nur bis BJ Mitte 07 mit dem Zexel-Kompressor 1K0 820 803 N Probleme zu geben....")

      2. klik

      hier nog een langere thread ook onder anderen over het probleem met de airco compressor

      Groeten

      Uwe
    • Al een oud topic maar op weg naar Italie kreeg onze EOS kuren. Bij het in de file rijden in Duitsland hoorden we bij stapvoets rijden een hoop geratel onder de mototkap. Dit geluid werd steeds luider en bij aankomst bij ons hotel in Pfronten was het geluid zo erg dat iedereen ons nakeek.
      De hoteleigenaar bracht ons in contact met een garage in het dorp, diagnose: kapotte aircocompressor. Extra overnachting in Pfronten en na betalen van bijna € 1.000,- verder richting Italië.
      Er was door eigen dealer al 3 keer aan de airco gesleuteld ivm koelmiddellekkage maar die kon het lek niet vinden.
      Alles werkt weer goed gelukkig. Geen leuk begin van de vakantie.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Wilma () aus folgendem Grund: tikfoutjes

    • Wilma, ik hoop dat je noot meer strandt om Pfronten. Ik ben daar ook een keer gestrand. Toen waren de remmenblokken en schijven op na een hele boel kilometers in de Dolomieten. (voor ik wegging waren ze nog gecheckt bij de 30.000 beurt!) In Nesselwang (ongeveer 8 km van Pfronten) is een VW dealer. Hebben me onmiddellijk geholpen zodat ik dezelfde middag nog verder kon.
      Hopelijk heb je het nooit nodig, maar oor de zekerheid: Autohaus Alex Schweiger, Füssener Str. 50, 87484 Nesselwang, Duitsland.

      Fijn dat jullie weer verder konden. Ik gebruik de airco eigenlijk nooit behalve in de winter om te ontwasemen. Het dak is altijd open....
    • Is het aircogas zit ook smeermiddel welke de seals soepel en dicht houdt dus deze moet je blijven gebruiken , bij dak open schakelt de airco als het goed is automatisch uit.
      ( bij 2011 model in ieder geval)
      Idd voor ontvochtigen herfst en winter altijd aan , en zomer dan voor openen dak ( sochtends bij dak dicht)
      Om de 5 jaar airco bijvullen gas verdwijnt heel langzaam toch dus om de 5 jaar vacumeren en opnieuw vullen

      Greets

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von winston ()

    • Ook bij de 2006 modellen gaat de airco uit bij openen dak.
      Maar deze jongen zet hem lekker weer aan.heerlijk koude lucht als je open rijd.
      Mijn ervaring uit de koudetechniek is rust roest.
      Gebruik je koel installatie geregeld en ook wat lagere tijd aaneen stuk.
      Dat houd je sytheem gezond.
      PS fijne vakantie .....ik mag deze week nog werken....
      Gr
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Paul eric schrieb:

      Ook bij de 2006 modellen gaat de airco uit bij openen dak.
      Maar deze jongen zet hem lekker weer aan.heerlijk koude lucht als je open rijd.
      Mijn ervaring uit de koudetechniek is rust roest.
      Gebruik je koel installatie geregeld en ook wat lagere tijd aaneen stuk.
      Dat houd je sytheem gezond.
      PS fijne vakantie .....ik mag deze week nog werken....
      Gr
      Bij mij gaat de airco niet uit als het dak open gaat. 2006 model.
      Er zit een soort geheugen in de auto, hij onthoudt zowel de stand van verwarming en Aico bij open en bij dicht dak.
      Wat ik wel zie is dat bij open dak de ventilatie altijd naar de voeten gericht is, maar ook dat kan gewoon uit het geheugen komen.
      In deze zéér hete dagen is het niet verkeerd dat de airco bij open dak koude lucht naar je voeten laat gaan.
    • Drie jaar na de aircoreparatie tijdens onze vakantie staat onze EOS weer bij de dealer omdat de airco weer alle dienst weigerde. Bij de laatste reparatie aan de airco bleek het een kleine storing in de bedrading, maar op de rit naar Italië vorige maand iedere keer wel en dan weer geen koeling en op de terugreis kapte hij er helemaal mee.
      De dealer kan het probleem weer niet vinden en vermoedt weer een kapotte aircopomp, hij staat nu al 2 dagen bij de dealer, gaat weer wat kosten. Wordt vervolgd.....
      De EOS weer terug voorzien van nieuwe pomp en.... hij doet het, maar we hebben onze twijfels gezien de vorige ervaringen..
      Afwachten maar.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Wilma () aus folgendem Grund: update