(sport) onderstel

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • (sport) onderstel

      Hallo allemaal,
      Wie van ons weet het technische verschil tussen het gewone onderstel en het sportonderstel van onze godinnen.
      Is dat van buitenaf te zien en zo ja waaraan.
      Onze eos bevalt Yolanda en mij prima. Ik wil graag een automaat rijden, dus we gaan langzaam zoeken naar een andere met automaat.
      We willen echter niet achteruit qua rijcomfort, dus geen sportonderstel lijkt ons.
      We zijn benieuwd naar jullie reacties.

      :smt006 Groeten van Yolanda en mij.
    • Hoi Paul en Yolanda :s50

      In ieder geval zitten er dan standaard 17 inch velgen onder. Tenminste, zo is dat bij mijn Highline uitvoering.
      Het technische verschil is mij verder niet zo duidelijk moet ik eerlijk toegeven.
      Maar dat het onderstel de auto wat lager op de weg laat is wel aannemelijk.
      Ik wil de hoogte van de zijkanten, b.v. onder de portieren, wel een keer opmeten als je dat wilt?
      (Hebben we alleen de maat nodig van een Eos zonder sportonderstel. Maar daar kun je zelf voor zorgen begrijp ik :D )

      Grz
    • Hoi Paul en Jolanda,

      ik zelfs rij naar da standard nu de 2de EOS, een GT Sport met een sportonderstel van VW. Het is maar iets lager dan de standard en dat die iets harder is ingesteld merk je nauwelijks.

      Maar misschien is wel het DDC (Dynamic Drive Contrl) systeem iets voor jullie. Een vriend van mij rijd dezelfde uitvoering als ik maar dan met DDC (is ook zijn 2de EOS). Met de DDC kan je naar voorkeur kiezen hoe hard of soft die is ingesteld. Bij soft geeft hij aan dat hij geen enkel gat of hobbel op straat meer voelt - dus nog soepeler dan je nu gewent bent. :ueberr:

      En als het je is naar wat harder door bochten schuren, stel je de DDC gewoon anders in. :rolleyes:

      Groeten

      Uwe
    • Hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie's.

      @Nico: Een highline heeft toch niet standaard een sportonderstel, ik dacht dat highline een "luxere" versie was. Een sportonderstel moest je toch apart bestellen bij de aanschaf?

      @Uwe: Dat DDC, is dat ook een optie geweest, of moet/kun je dat achteraf laten inbouwen.


      Overigens heb ik ook wel eens gedacht om er luchtvering onder te laten zetten, dat adviseerde een citroen-dealer me eens (voorheen reden we een C5)

      We zien nog wel, bedankt


      :smt006 Yolanda en Paul

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von vweospaul ()

    • Paul, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het nog even nagekeken.
      De Highline is inderdaad een luxere versie met autoalarm, climatronic etc.
      Maar niet met het sportpakket. Mijn excuses.... :oops:

      Bij aanschaf zat er, naast de extra's van de highline-uitvoering, nog een extra pakket bij.
      Dat bestond uit:
      Tirefit
      Windschot
      Asbak en aansteker
      Licht & zicht
      Sportpakket "le mans" (17" Le Mans velgen en sportonderstell)
      Radio "rns 310"
      Park distance control
      Sportstoelen

      Goed opgemerkt :smt023

      Grz Nico
    • Ik heb ook het sportonderstel. Ligt 1,5 cm lager dan het standaardonderstel. Ik heb geen last van de hardere afvering, al kan ik natuurlijk niet vergelijken met het standaardonderstel. Bij een weg in slechte staat merk ik er wel iets meer van, maar het stoort me niet. Belangrijker vind ik dat er minder rolbeweging is in de bochten (bij op-afritten en dergelijke). Het is iets van persoonlijke voorkeur.
    • Ik heb destijds proef gereden in een 3.2 FSI met instelbaar onderstel, dat was volgens mij een sport onderstel met instelbare demping. Ik heb tijdens de proefrit diverse keren gedrukt op de sport knop, maar het verschil is mij niet duidelijk geworden. Wellicht had ik meer de grenzen moeten opzoeken, maar de EOS is geen straat racer / bochten monster, althans: da's niet mijn instelling.

      Tussen ons gezegd en gezwegen: de 3.2 FSI is met 250 pK wel een monster van een auto, geweldig!

      Maar goed, ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2.0TSI met 200 pk en volgens mij heeft deze ook een sport onderstel alleen niet instelbaar (of is het dan weer geen sport onderstel?) ik vind de auto nagenoeg gelijk aan de 3.2 met sportonderstel, comfortabel voor lange ritten en toch met een sportieve knipoog. Echt sportief wordt het echter nooit, dus wat mij betreft is het een beetje een overtrokken term in deze auto, tenzij je natuurlijk van alles gaat verbouwen.

      Dan de automaat, de DSG is fantastisch, gelijk doen. Het maakt een wereld van verschil, de auto wisselt met groot gemak van cruisen naar vlot rijden en ook in de bergen is het snelle schakelen een genot. En als je de mogelijkheid hebt, kijk of je er een met flippers kan krijgen aan het stuur. Ik heb ze zelf ook, het is volslagen onzin, maar stiekem erg leuk.
    • vweospaul schrieb:

      We willen echter niet achteruit qua rijcomfort, dus geen sportonderstel lijkt ons.

      Dit is zeer relatief!
      Een VW sport onderstel is heus niet spijker hard, scheelt idd max 2cm, eerder minder.
      En persoonlijk vind ik de normale VW onderstellen aan de weke kant.
      Het beste is om gewoon me beiden te gaan rijden, dan pas kan je zelf oordelen.
      DCC is achteraf in te bouwen overigens.
      En werkt echt geweldig!
      Met druk op knop een ander auto qua weg gedrag.
      Maar dat is klus voor gevorderden.
      Als je dit net zelf kan, is het geen doen qua kosten om het te laten doen.
      Groeten, Edwin
    • Het is inderdaad relatief. Wat ik eigenlijk nog het leukste vind is dat de wagen een mooiere lijn krijgt, omdat hij iets lager ligt, maar ook niet overdreven.. Verder is het inderdaad niet superhard, waardoor je nooit het gevoel krijgt dat je in een 'botterbak' rijdt. Dat, samen met het iets comfortabelere bochtenwerk zijn voor mij de doorslaggevende punten.
    • Ik heb geen foto's voor je, maar zo'n set heb ik wel op mijn Passat.

      Maar wel met Bilstein dempers er bij, een Billstein B12 pro-kit;

      eibach.verlagings-veren.nl/con…Bilstein_B24_Pro-Kit.html

      Een op elkaar afgestelde set, rijdt echt superrrrrr.!!!

      Had voorheen alleen andere veren, maar een complete set is zijn prijs dubbel en dwars waard!
      Groeten, Edwin