Angepinnt DIY afwatering A stijl

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Diazoni schrieb:

      Hoever kun je die “koker” uittrekken? Want wat Je kunt proberen is dat gerafelde stuk rubber om te draaien... misschien dat aan de kant die in het rubber zit nog wel een afgeronde gave kant zit.

      winston schrieb:

      Rubber kan maar op 1 manier geplaatst worden dus geen optie

      Greets
      Ik heb even een week geen tijd, teveel andere bezigheden, maar ik ga ermee experimenteren, zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
    • Jizkid schrieb:

      Diazoni schrieb:

      Hoever kun je die “koker” uittrekken? Want wat Je kunt proberen is dat gerafelde stuk rubber om te draaien... misschien dat aan de kant die in het rubber zit nog wel een afgeronde gave kant zit.

      winston schrieb:

      Rubber kan maar op 1 manier geplaatst worden dus geen optie

      Greets
      Ik heb even een week geen tijd, teveel andere bezigheden, maar ik ga ermee experimenteren, zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
      Ik heb alle tijd maar hier geen eos tot mijn beschikking... dus kan niet voor je kijken
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Overigens ..... vandaag in de gonzende regen begon ook de rechterkant ineens te lekker.... lol van de regen in de drup dus

      Maar dat kan komen door een beetje verstopping in de kanaaltjes' mijn auto staat helaas af en toe onder een boom voor de deur waar een enorme hoeveelheid rotzooi vanaf komt. Dus ik ga in ieder geval met het mooiere weer even de kanaaltjes weer doorspoelen met flink wat water.

      Het is dus duidelijk een probleem van een te grote hoeveelheid water die niet verwerkt kan worden
    • He mensen, ook bij mij problemen rond de A-stijl. Bij de aansluiting van het dak op de stijl loop het water niet door, maar naar binnen, het landt op het puntje van de bestuurderstoel. Ik heb gekeken of het aan de slang in de A-stijl ligt (zo fijn, dit forum!), maar die ziet er goed uit. Daarbij loopt het water prima door als ik wat water naar binnen spuit in de aansluiting in de A-stijl (het vrouwtje van de koppeling). Sowieso maak ik uit de foto's aan het begin van deze thread op dat als het probleem bij de slang zou liggen, het water dan iets lager uit de A-stijl komt, klopt dat?

      Ik denk dat het probleem ligt in de aansluiting van het mannetje van het dak met het vrouwtje van de A-stijl (iemand van dit forum had het over een soort Gardena koppeling. Die dus). Ik kan alleen niet ontdekken wat er precies fout zit. Mijn VWdealer heeft pas eind januari tijd om er naar te kijken. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen om de oplossing te vinden! Of weet iemand een bedrijf of particulier niet al te ver van Den Haag die hier iets in kan betekenen? Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

      Alternatief: dakhoes halen bij de Gamma... )-:
    • Ductoontje schrieb:

      He mensen, ook bij mij problemen rond de A-stijl. Bij de aansluiting van het dak op de stijl loop het water niet door, maar naar binnen, het landt op het puntje van de bestuurderstoel. Ik heb gekeken of het aan de slang in de A-stijl ligt (zo fijn, dit forum!), maar die ziet er goed uit. Daarbij loopt het water prima door als ik wat water naar binnen spuit in de aansluiting in de A-stijl (het vrouwtje van de koppeling). Sowieso maak ik uit de foto's aan het begin van deze thread op dat als het probleem bij de slang zou liggen, het water dan iets lager uit de A-stijl komt, klopt dat?
      Duct,
      Dat heb je helemaal goed. Als die slangkoppeling niet goed is, komen de druppel uit het aanzetstuk op de A-stijl lopen en landen ze niet op je zitting, maar glijden ze naar voren.

      Ductoontje schrieb:

      Ik denk dat het probleem ligt in de aansluiting van het mannetje van het dak met het vrouwtje van de A-stijl (iemand van dit forum had het over een soort Gardena koppeling. Die dus). Ik kan alleen niet ontdekken wat er precies fout zit. Mijn VWdealer heeft pas eind januari tijd om er naar te kijken. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen om de oplossing te vinden! Of weet iemand een bedrijf of particulier niet al te ver van Den Haag die hier iets in kan betekenen? Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

      Alternatief: dakhoes halen bij de Gamma... )-:
      Die betreffende aansluiting die jij beschrijft, zou het kunnen zijn, ik heb het mannetje al van een flinke laag vet voorzien. Dat leek even te helpen, maar bleek achteraf toch niet afdoende.
      Of het vet is weer weg, óf het komt toch ergens anders vandaan. Ik zoek me al tijden het schompus naar exact deze lekkage. (Als het gonst van de regen en ik heb het dak niet afgedekt, dan is het voorgekomen dat er gewoon een plas water in mijn stoel staat.
      Overigens plak ik het dak van voor naar iets voorbij het midden nu af met vers-houd plastic. Dat werkt aardig omdat dan kennelijk de hoeveelheid water wél verstouwd kan worden.
      Bij mij lekt het alleen als het flink regent. Als het een beetje regent blijft het gewoon droog.

      De échte dakexperts zitten bij Wout Bouman in Wijk en Aalburg. Echter ook zij geven aan dat het verhelpen van lekkages buitengewoon moeilijk is.

      Jim
    • Het beste advies is er voor te zorgen dat overal de rubbers afsluiten op elkaar, dan wel op de dakdelen. Die afvoeren onder de rubbers horen altijd droog te zijn. Of de rubbers echt afsluiten kun je checken met een papiertje tussen de rubbers, als je dat dan zijdelings erlangs schuift, het moet dan iets klemmen. Op de plekken waar het niet klemt, daar je best doen om ze in vorm te krijgen met wat warmte, krytox dan wel wat opvul middelen.
      Maar ja, ik kan het makkelijk zeggen omdat mijn dak wel dicht is. Alleen met echt hogedruk spuit (op afstand) tijdens het wassen wil er wel eens een druppeltje binnen langs de achterraampjes lopen...
      Het is ook wel zo dat de types van 2009/2010 en later, iets andere rubbers hebben...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Ik kan me zo aansluiten bij Batjes ook ik heb een droog dak en krijg alleen wat druppels binnen met de Hd reiniger.
      Verder behandeld ik het dak 3 keer pj en mag zeker gezien mijn Eos uit de eerste serie is van 2006 niet klagen.
      Maar ik heb naar grondig lezen van alle Diy op dit forum meteen alle pijnpunten aangepakt op deze lijst.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Ductoontje schrieb:

      He mensen, ook bij mij problemen rond de A-stijl. Bij de aansluiting van het dak op de stijl loop het water niet door, maar naar binnen, het landt op het puntje van de bestuurderstoel. Ik heb gekeken of het aan de slang in de A-stijl ligt (zo fijn, dit forum!), maar die ziet er goed uit. Daarbij loopt het water prima door als ik wat water naar binnen spuit in de aansluiting in de A-stijl (het vrouwtje van de koppeling). Sowieso maak ik uit de foto's aan het begin van deze thread op dat als het probleem bij de slang zou liggen, het water dan iets lager uit de A-stijl komt, klopt dat?

      Ik denk dat het probleem ligt in de aansluiting van het mannetje van het dak met het vrouwtje van de A-stijl (iemand van dit forum had het over een soort Gardena koppeling. Die dus). Ik kan alleen niet ontdekken wat er precies fout zit. Mijn VWdealer heeft pas eind januari tijd om er naar te kijken. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen om de oplossing te vinden! Of weet iemand een bedrijf of particulier niet al te ver van Den Haag die hier iets in kan betekenen? Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

      Alternatief: dakhoes halen bij de Gamma... )-:
      Laat ik nou hetzelfde hebben. Vanmorgen a.d.h.v. de eerdere foto's alles losgehaald en slangetje gevuld met water. Leek mooi weg te lopen maar waarnaartoe? Met wat meer water liep het slangetje opeens vol en overstroomde. Met de mond de slang doorgeblazen en dat lukte pas na een flinke teug. Zat blijkbaar een propje in waardoor de slang uiteindelijk vol liep. Lijkt nu (weer) in orde!!
    • Doorspoelen is van groot belang.
      De slang door de A-stijl komt uit in de wielkast, maar op een beetje ondefinieerbare plaats. Aangezien in die wielkast flink wat vuil rondgeslingerd wordt is het niet ondenkbeeldig dat die beetje ondefinieerbare uitgang, vol komt te zitten met vuil.

      Ik heb een water nevel sproeier met tank. Super goedkoop.
      nl.gardenmanufactureres.com/fl…ayer-bottle-discount.html

      Als je het nevelsproeiertje eraf haalt, dan hou je alleen een staafje over en laat dat nou net in het gaatje passen van de afvoer slang in de A-stijl.
      Tank een beetje oppompen en spoelen maar. Het geeft net genoeg druk om het vuil eruit te spoelen. Want teveel druk is ook weer niet goed, dan kan de slang in de A-stijl losschieten en dan heb je meer werk te doen.
    • Wat veel vergeten wordt is het afvoerkanaal in de A stijl rubber zelf.
      Boven de ruit zitten de twee dikke rubberen afdichtingen die in de midden een kanaal vormen deze zorgen dat het water dat van boven op het dak/ruit valt naar links of rechts weg kan richting zijkant.
      Net voor de zijkant is een hap uit deze rubbers gehaald zodat er ruimte ontstaat (T) kruising daar door kan het water door een extra gemaakt kanaal wat dus in de A stijl rubber zit weg lopen richting speaker dit water loopt dus eigenlijk ter hoogte van het onderste scharnier op de dorpel en dan op straat.
      Samen met de welbekende buis in de A stijl zorgen beide afvoeren ervoor dat water wat voor op het dak en een gedeelte van de zijkant weg kan lopen .
      Grtz paul.
      Ps
      foto 1 de ingang naar in de rubber.(ff dak openen).
      foto 2 de hap uit de horizontale rubbers
      foto 3 het water wat dan op je dorpel moet uitkomen.(ff deur open zetten).
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()