Angepinnt DIY afwatering A stijl

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Beste Mac,

      Zou je de foto's die je over dit probleem hebt gepost nog eens kunnen sturen.
      Het lukt me niet ze te openen omdat ik een bepaald account zou moeten hebben.

      Ik heb nl. lekkage tpv de rechter a-stijl en zou dit graag willen oplossen.

      En die Krytox vloeistof is dat de rubberspray die ik bij de VW-dealer kan halen of kun je die ook elders kopen?

      Het zou fijn zijn als het lukt me te antwoorden.

      Groet.
    • Jop schrieb:

      Beste Mac,

      Zou je de foto's die je over dit probleem hebt gepost nog eens kunnen sturen.
      Het lukt me niet ze te openen omdat ik een bepaald account zou moeten hebben.

      Ik heb nl. lekkage tpv de rechter a-stijl en zou dit graag willen oplossen.

      En die Krytox vloeistof is dat de rubberspray die ik bij de VW-dealer kan halen of kun je die ook elders kopen?

      Het zou fijn zijn als het lukt me te antwoorden.

      Groet.
      Jop, dat ligt niet aan jou account, maar aan de photobucket account, maar kijk HIER eens. Daarmee is het mij gelukt.
    • 1,5 week geleden mijn EOS met de hand gewassen. Bij het nemen van een rotonde kwam er vervolgens een hele lading water tussen de A-stijl en het dak uit aan de rechterzijde.
      Als ik nu de aansluitingen links en rechts vergelijk tussen de a-stijl en het dak zit er een verschil in van ongeveer 1,5 cm (zie foto's) !! 8|
      Verder zie ik, als ik in het gat kijk alwaar de afwatering van de a-stijl zou moeten plaatsvinden het volgende (zie foto).
      Het lijkt alsof er iets in zit cq alsof er iets van bekleding los zit welke dus de afvoer tegenhoudt.
      Nu is natuurlijk de vraag of het probleem qua afwatering aan de aansluiting ligt of aan alleen aan "iets" wat er voor zit??

      Iemand enig idee? ?(

      Gr
      Chicco
      Dateien
      • links.jpg

        (41,54 kB, 28 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • rechts.jpg

        (34,81 kB, 30 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • afvoer.jpg

        (25,2 kB, 37 mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      1,5 week geleden mijn EOS met de hand gewassen. Bij het nemen van een rotonde kwam er vervolgens een hele lading water tussen de A-stijl en het dak uit aan de rechterzijde.
      Als ik nu de aansluitingen links en rechts vergelijk tussen de a-stijl en het dak zit er een verschil in van ongeveer 1,5 cm (zie foto's) !! 8|
      Verder zie ik, als ik in het gat kijk alwaar de afwatering van de a-stijl zou moeten plaatsvinden het volgende (zie foto).
      Het lijkt alsof er iets in zit cq alsof er iets van bekleding los zit welke dus de afvoer tegenhoudt.
      Nu is natuurlijk de vraag of het probleem qua afwatering aan de aansluiting ligt of aan alleen aan "iets" wat er voor zit??

      Iemand enig idee? ?(

      Gr
      Chicco
      Dat zie er niet goed uit... je dak sluit aan 1 kant gewoon niet goed aan??? Ik zou het snel even loshalen en rustig beter bekijken als ik jou was...
    • Dat is een goed idee @pband, maar mij lijkt dat dit juist afgesteld moet worden en om dat nu zelf te gaan doen :S Aan de afvoer van de a-stijl heb ik vandaag nog gewerkt. Bleek dat het witte wat je eerder op de foto zag kit betrof!! En wel dusdanig gekit dat er sowieso al minder water doorheen kon. Overtollige kit en tape verwijderd (zie foto's) en alles nog eens goed vastgemaakt met Ducktape... Links ook even gecontroleerd en daar zat alles nog goed vast. Aan beide zeiden trouwens gewoon lucht in kunnen blazen dus zo te voelen geen verstoppingen...
      Alleen wat een #$&#-werk zeg om dat "hoekstuk" weer fatsoenlijk vast te krijgen zeg...!
      Binnenkort maar eens gaan inlezen mbt klapperend geluid rechts bij het "klepje" thv de rechter achterpassagier als het dak omlaag is en het niet helemaal sluiten van dit klepje (iets van 1 cm). Schijnt dat daar gelukkig ook een oplossing voor is... :thumbsup:

      Gr.
      Chicco
      Dateien
    • Afgelopen maandag tijdens een regenbui kwam er flink wat water omlaag thv de aansluiting A- stijl/dak. Nu werd mij door een garagist verteld dat een mogelijke oorzaak ook een verstopping van de afwatering aan de achterzijde zou kunnen zijn.
      Zojuist het dak iets open gemaakt en nu zie ik in de bak rechts achter en klein plasje water liggen echter ik kan NERGENS wat dan ook maar zien waar dit water weg zou moeten lopen (want deze slang komt achter in de wielkuip uit, toch...?) ?(

      Iemand die mij advies kan geven? De garagist vraagt er €50 voor !!
      Dateien
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Afgelopen maandag tijdens een regenbui kwam er flink wat water omlaag thv de aansluiting A- stijl/dak. Nu werd mij door een garagist verteld dat een mogelijke oorzaak ook een verstopping van de afwatering aan de achterzijde zou kunnen zijn.
      Zojuist het dak iets open gemaakt en nu zie ik in de bak rechts achter en klein plasje water liggen echter ik kan NERGENS wat dan ook maar zien waar dit water weg zou moeten lopen (want deze slang komt achter in de wielkuip uit, toch...?) ?(

      Iemand die mij advies kan geven? De garagist vraagt er €50 voor !!

      Ja, klopt. Als het lekt kan zo ongeveer recht onder de achter stijl links en rechts, waar uiteindelijk bij open kap de beide stijlen komen te liggen, water komen te staan en dat kan daar niet zomaar weg, moet je met een sponsje doen.
      Bij mij was dat ook zo.
      Wat we gedaan hebben, mijn schoonzoon en ik, is de afwatering in de stijl doorgespoten met lucht en daarna met water. We hebben daartoe het T-stukje wat bovenin de achterstijl zit, die zie je zodra het achterraam opgeklapt is, losgemaakt en doorgespoeld.
      Ook de uitlaten bij de wielen even flink in geknepen en soepel gemaakt, dat liep daarna bij mij als een trein. Flink wat schoon water erdoor gieten en dan zou het opgelost moeten zijn. Die van mij, waar toch hele plassen in stonden, is nu weer kurkdroog en hij staat altijd buiten.
    • De slangen zitten als je het dak bedient en het achterraam klapt omhoog vast aan het vaste deel van het dak waar de stijlen richting het voorraam aan zitten.
      Dan zie je achter bij de aansluiting van het achterraam in de hoek het slangetje zitten in het rubber zit bovenop een gaatje, als je daar water in gooit moet het als ie doorloopt achter de achterwielen in de ielkasten uitkomen.
      Water met een beetje algenreiniger (aquarium speciaalzaak) doet wonderen,
      Warm wate zeker.
      Maar eerst doorspuiten met perslucht is aan te bevelen en doe ik om de 4 maanden

      Greets
    • Nog maar eens gaan kijken (irriteert me namelijk ontzettend dat ik het én niet kan vinden én de lekkage X( )...
      Ik heb wel iets gevonden wat mogelijk de afwatering kan zijn (alrhans het gedeelte wat omlaag gaat naar de wielkast). Is het een van deze 2 en zo ja, nr1 of nr2? De aansluiting hierop vanuit het dak (Ik heb alleen de achterruit omhoog gegaan) kan ik helaas nog niet vinden laat staan een t- stuk ?(

      Verder las ik op het Duitse forum dat de afwatering van het schuifdak ook mogelijk de boosdoener zou kunnen zijn... Schuifdak naar achteren en vervolgens zie ik dat aan de rechterzijde op de rails (zie foto) niet overal vilt zit zoals aan de linkerkant. Zou dit ook het probleem kunnen zijn cq in hoeverre is dit belangrijk voor een juiste werking van het schuifdak...?
      Dateien
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      @Jizkid en waar heb je dan flink water in laten lopen? Ik neem aan dat ergens in de ruimte waar bij mij het water staat de afvoer zit naar de uitgang in de wielkast?
      Heb je mogelijk een foto van waar ik dat t- stuk precies kan vinden? Ik heb net weer even gekeken maar kan het helaas niet vinden... :hmm: :wacko:
      Hi Chicco,

      Sorry, dagje niet op het forum gekeken.

      Die foto met de water spuit, van dat Duitse forum is zeer duidelijk. Ik heb hierachteraan ook nog wat foto's toegevoegd, daarnet even gemaakt. Die geven ook nog wel een scherp beeld hoe alles loopt.

      Lordy schrieb:

      Kijk eens hier op het duitse zusterforum. Zie foto met waterspuit.

      eos-forum.de/index.php?thread/…&postID=110294#post110294
      Inderdaad een perfecte manier om door te spuiten.

      Chicco_Himself68 schrieb:

      Top!! Helemaal duidelijk @Lordy :thumbsup:
      Nog iemand die me duidelijkheid kan verschaffen mbt het vilt bij het schuifdak?
      Ga ik zometeen nog even naar kijken. Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Maar ik ga er vanuit dat daar waar vilt zit, geen water dient langs te komen.
      Eerst nog een uitleg tekeningetje.



      Hieronder gezien van enige afstand.




      van achteren bekeken



      Waar ik denk dat er bij jou water staat. Althans daar stond het volop bij mij, maar na het doorspoelen niet meer.



      Detail van waar je door moet gaan spoelen en/of met perslucht.



      Doorspoelplek van boven gezien (de duitse foto is beter).
    • Wat betreft het vilt.
      Bij mij loopt het helemaal van voren naar achteren.
      Het water loopt zéker niet over het vilt, want vlak ernaast is een gootje waar eventueel lekwater doorheen kan en opgevangen wordt, maar dat zal marginaal zijn, want als het goed is komt er geen water doorheen doordat de rubbers in het dak stijf aangesloten zitten.

      Zelf heb ik een ander probleempje met mijn schuifdak. Het loopt niet soepel genoeg, ik zal kijken waar ik dat nog eens aan kan kaarten.


    • Bedankt voor de geweldige uitleg @Jizkid ! :hail:
      Uiteindelijk alles gevonden. Flinke spuit gepakt en met lauw water doorgespoten. Water liep er (gelukkig) aan de onderzijde gewoon uit. Dag later de winterbanden er op laten leggen en mooi de gelegenheid gehad om de uiteinden even goed schoon te maken. Zat een beetje vuil in maar verder niks.
      Is de "afvoer" in het liggend gedeelte (dus dat gedeelte wat aansluit op dat t-stuk cq a- stijl) ook nog op een speciale manier schoon te maken of gewoon aan de ene kant water er in (evt middels spuit) en aan de andere kant een emmer er onder?
      Nu maar even "hopen" op regen om te kijken of het probleem opgelost is. Ik ben er echter bang voor aangezien het water gewoon door liep... :hmm:
    • Chicco_Himself68 schrieb:

      Bedankt voor de geweldige uitleg @Jizkid ! :hail:
      Uiteindelijk alles gevonden. Flinke spuit gepakt en met lauw water doorgespoten. Water liep er (gelukkig) aan de onderzijde gewoon uit. Dag later de winterbanden er op laten leggen en mooi de gelegenheid gehad om de uiteinden even goed schoon te maken. Zat een beetje vuil in maar verder niks.
      Is de "afvoer" in het liggend gedeelte (dus dat gedeelte wat aansluit op dat t-stuk cq a- stijl) ook nog op een speciale manier schoon te maken of gewoon aan de ene kant water er in (evt middels spuit) en aan de andere kant een emmer er onder?
      Nu maar even "hopen" op regen om te kijken of het probleem opgelost is. Ik ben er echter bang voor aangezien het water gewoon door liep... :hmm:
      De liggende afvoer heb ik doorgeblazen met lucht. Maar die komt dus gewoon uit in dat T-stuk.
      Mijns inziens kun je er inderdaad gewoon water doorheen persen, dat moet er gewoon aan de onderkant bij het wiel weer uitkomen.
      Je moet dan wel even het dak kortstondig in instabiele toestand zetten, dus wel even uitkijken.
      Natuurlijk ook alle rubbers in deze omgeving goed in de Krytox zetten en schoonmaken.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Geweldige uitleg voor het doorblazen/spoelen. Ik moet het ook weer doen waarschijnlijk want de kofferbak staat telkens weer vol water en helaas is de schimmel daardoor ook weer terug... moet ik nogmaals een nieuwe kofferbakplaat maken... helaas wel wachten op beter weer want ik moet alles buiten doen.

      Wat gebruiken jullie exact om mee door te spuiten? Ik heb volgens mij niet echt een spuit... kan het wellicht met een goede hand luchtpomp? Die heb ik wel.