Hoe gebreken Eos te herstellen?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hoe gebreken Eos te herstellen?

      Gisteren heb ik mijn zilvergrijze VW Eos 1.4 tsi 122 pk uit 2010 opgehaald. Op de teller staat 52.000 km en de auto ziet er zeer netjes uit. Gelijk open gereden en dat bevalt uitstekend, zelfs bij 3 graden. Het is een heerlijke auto, waar ik erg blij mee ben. Wel heb ik enkele gebreken geconstateerd, namelijk:


      - als het dak dicht is, kraakt dit flink op klinkerwegen.
      - de rechter portierruit klappert bij open rijden
      - aan linker zijde kraakt de greep van het portier

      Zijn dit normale klachten die herkenbaar zijn en op de lossen? En dient de VW dealer waar ik de auto gekocht heb dit te doen? Ik heb geen ervaring met een cabrio en ik heb ook nog nooit een 2e hands auto gekocht, vandaar deze vragen. :cscsi:
    • Hoi Lucas!

      Alvast welkom op het forum. :feier:

      Weet dat een cabrio-dak allemaal losse elementen zijn, waardoor het normaal is dat je meer hoort dan bij een normale wagen.

      Maar, zoals Mac het zegt, misschien de rubbers eens laten behandelen en eventueel de mechenische onderdelen (klemmen en dergelijke) eens invetten. Dat kan al heel wat verhelpen.

      Groetjes,



      Joël....
      2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand :eosschwarz:
    • Hoi Lucas en welkom hier op ons forum. :happy:

      zeker teruggaan naar de dealer zou ik zeggen.

      Terwijl het kraken van het dak makkelijk af te stellen is met behandeling van de rubbers, zou het gerammel van de zijraam wel een makement kunnen zijn.Het mechanisme van de zijramen vertoond dan wel her en der wat mankementen. Niet goed als je opeens het raam niet meer dicht krijgt :smt102

      Success ermee en laat even horen hoe het is verlopen. En inderdaad: laat eens op een foto je nieuwe aanwinst en trots zien :thumbsup:

      Groeten

      Uwe
    • Hallo Lucas,

      Ook ik verwacht dat je met wat olie een aantal "gebreken" wel kunt verhelpen. Ik sluit mij dus aan bij de tips.
      Ik heb vanmiddag (15 graden in het zonnetje :thumbup: ) mijn dakrubbers weer behandeld met Krytox en je ziet/voelt ze opknappen.
      Ook de geleiders van het glazen schuifdak en de zonneklep aan de binnenzijde ingevet voor het beter glijden (waar het blokje met de lange veer zit)

      Het klapperen van de ruiten kan te maken hebben met het feit dat je ze te laag laat zakken.
      Als je een of meerdere ruiten laat zakken tot het laagste punt zul je zien dat de bovenkant van de ruit (zie foto-1)nog een aantal millimeters boven de rubber van het portier blijft uitsteken.
      Ze zakken dus normaal gesproken niet helemaal in het plaatwerk.

      Door nogmaals op de knop (down) te drukken kan je de ruit nog een stukje laten zakken en die verdwijnt dan geheel in het plaatwerk (zie foto).
      In deze stand heeft de bovenkant van de ruit geen steun meer van de rubbers in het plaatwerk en staat " los" in de ruimte van het portier.
      In deze stand is het niet verwonderlijk dat de ruit kan gaat klapperen als het wegdek wat hobbelig is.

      Probeer het maar eens uit dan zul je zien wat ik bedoel.
      Bij mijn Eos heb ik geen last van klapperende ruiten.
      Wel als ik ze verder laat zakken en dan ga rijden.

      Grz Nico
      Dateien
      • foto-1.JPG

        (122,35 kB, 57 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • foto.JPG

        (127,55 kB, 42 mal heruntergeladen, zuletzt: )

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Nico ()