Euro 98 of 95

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Het maakt ook niet uit welke brandstof je erin doet voor "optimale prestaties" .. V-power is een speciale benzine die gelijk cilinders schoonmaken. dus beter voor de motor, niet voor de prestaties.
      De goedkope benzines bij een huis/tuin en keuken station zijn gewoon benzines die geproduceerd zijn bij grote olieraffinages zoals, Shell, BP, Esso.

      Voor betere prestaties heb je Formule 1 Brandstoffen nodig die een hogere calorische waarde hebben.

      Tenslotte word benzine gemaakt van Ruwe Crude olie en uit 1 veld kunnen wel 4 tot 5 verschillende Oliemaatschappen boren.
      Je betaald voor V-power voor de additieven en bij shell tanken betaal je gewoon ook deels voor de naam uiteraard.

      Maar enfin: Ik heb geen last van pingelen. Als ik de motor start en koud stationair laat draaien, klinkt deze echt als een diesel. Als de motor netjes op 90 graden draait en ik rij er 10 minuutjes mee, hoor ik de motor totaal niet. Ik rij een 2.0 FSI btw.
      Kappie open, zweet rug tegen het leder aan en door de geluidsbarriere!
    • @Dreos: toch zou ik het eens even laten controleren of kan misschien een expert eens een tip geven, ik zal kort toelichten waarom:

      Uit ervaring ken ik problemen met motoren die na lang stil staan, waarvan de hydrolische klepstoters na het starten niet direct op gang komen. De motor maakt dan ook geluid als een diesel, een tikkend, goed waarneembaar geluid, maar over het algemeen en bij voldoende smering en oliedruk, verdwijnt dat geluid na enkele seconden tot enkele minuten (meestal maximaal 5 a 10 minuten. Nu ik lees dat de motor stil wordt als deze op bedrijfstemperatuur komt, waardoor ik hier op kom. Ik heb even rond gegoogled en daarbij lijkt het erop dat dit ook bij VW en Audi voor komt, maar de oorzaak zit meestal niet in de klepstoters (gaan een motor leven lang mee), maar in de kwaliteit van onderhoud, vervuilde olie (verstopte olie kanaaltjes) of bijvoorbeeld verkeerde olie (! Zie ook ander topic over longlife olie ). Met de juiste olie, juiste druk, schone kanelen en goed onderhoud zou het tikken van de kleppen nagenoeg direct na het starten weg moeten zijn.

      Kan je hier iets mee?
    • Bedankt martin,

      Ik heb uiteraard een groot historie over de auto en hij heeft een jaar lang stil gestaan in Duitsland. Hij is geïmporteerd.
      Vandaag ga ik even goed luisteren naar de auto en morgen doe ik een DIY onderhoudsbeurtje.
      Dan hoor je de terugkoppeling vanzelf wel of ik het tikken hoor.

      Hij is 2 maanden geleden voor een kleine beurt weggegaan, dus ik neem aan dat de garageman dat allemaal wel weet.
      Volgend jaar is het grote werk aan de beurt.

      Bedankt voor de informatie!
      Kappie open, zweet rug tegen het leder aan en door de geluidsbarriere!