lekkage a-stijl door windscherm voorruit

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: Helaas ook een lekkage!

      ik ben vandaag gebeld door mijn garage waar ik de EOS in onderhoud heb met de vraag hoe het met de lekkage is op dit moment. Het heeft tenslotte weer paar dagen behoorlijk geregend.
      Ik kon melden dat ik geen last meer heb van lekkage en dat ik het zeer op prijsstelde dat ze mij even belde hoe of wat.

      Het is garage van de Velde in Zoetermeer :smt006 :smt007

      mijn complimenten.

      Groet,
      Paul

      PS:
      dit verhoogd de kans dat ik de auto overneem na de leaseperiode.
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Hoi mede Eos-fans,

      Ik heb een probleem heb met mijn trots... mijn Eos lekt al sinds ik hem heb. Mijn dealer heeft hem al meerdere keren geprobeerd te repareren (in totaal 6x en ze hebben hem in totaal al ruim 3 maanden in de garage gehad), maar nu was het voor mij de laatste druppel (nou ja gezien het weer verwacht ik nog wel wat meer druppels in mijn Eos). Heeft iemand van jullie ervaringen met PON en het terug kopen van een Eos?? Of het op een andere manier oplossen van zo'n probleem??

      Oh ja en al jullie goede ervaringen ten spijt... mijn dealer is Autovroon in A'dam. Stelletje prutsers dat het zijn.

      Hij lekt bij mij vooral bij de aansluiting van het dak met de raamstijl. En dan de ene keer aan de passagierskant en dan weer aan de bestuurderskant. Beide zittingen zijn al meerdere keren ´verzopen´ geweest )wat niet echt goed is...

      Alvast bedankt!!

      Brian
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Hoi Brian,

      Mijn EOS was al terug geweest bij PON als de leasemaatschappij (dutchlease ook van PON) er niet tussen gezeten had. Zij wilden de auto keer op keer laten repareren. Zoals ergens anders op dit forum al wordt aangegeven heb je recht op een deugdelijk product (zoek maar maar even op de woorden deugdelijk product). Een auto hoort lekvrij te zijn, dus als je dat 6 keer hebt moeten laten repareren, is het geen deugdelijk product meer. Ga terug naar de dealer waar je de auto vandaan hebt en stel ze nog 1 keer in de gelegenheid om het probleem te verhelpen en doe daar een schrijven bij, dat als het nu niet is opgelost, je de auto bij ze inlevert. Nog beter is het als je dat al gedaan hebt, want dan kan je de auto zo bij ze op de stoep zetten en je geld terug eisen. Daarmee sta je volledig in je recht. Neem dan in ieder geval een advocaat in de arm. De dealer is degene die je de auto heeft verkocht en daarmee degene die aansprakelijk is voor de problemen die jij ondervind.

      Succes,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Hoi Rob,
      Ja ik heb al een keer eerder op het randje van een rechtszaak gestaan (nadat mijn auto 2,5 maand bij de garage had gestaan en hij daarna weer 'gewoon' lekte). Alleen ik ben 'verliefd' op mijn Eos, vandaar dat ik uiteindelijk toch maar weer Autovroon in de gelegenheid had gesteld de auto te repareren. Alleen nu is echt de maat vol (en mijn auto ook).
      Vrijdag komt er een expert (geregeld door mijn advocaat) naar de auto kijken en daarna gaan we weer richting een rechtszaak, aangezien Autovroon totaal geen verantwoordelijkheid kent!
      Vandaar dat ik eigenlijk opzoek ben naar mensen die mij al voor gegaan zijn. Dan kan ik die kennis gebruiken bij mijn proces.
      Groet, Brian
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Beste Brian,

      is het een iedee dat jou garage contact zoekt met Garage van de Velde in Zoetermeer, die hebben mijn EOS lekvrij gekregen.
      ik weet dat die monteur tegen mij zei dat hij speciaal op training is geweest om dit wel bekende euvel op te lossen.
      Hij vertelde mij dat ze de tuitjes die aan de dakstijl zitten hebben verlengt om beter aan te sluiten in de raamstijl en dat ze bepaalde zaken hebben afgekikt. Ik weet alleen niet welk onderdeel van de constructie.
      Er moet toch een soort databank zijn van dealers hoe ze bepaalde zaken oplossen.
      Bij mij op het werk heet dat "Eureka" daar worden ook problemen die zich voor doen beschreven en vooral hoe het is opgelost.

      Mijn EOS gaat 30 oktober voor een normale beurt naar de garage maar ik zal ze toch vragen waar het water onderaan de deur vandaan komt. Als ik nu de deur open doe nadat het geregend heeft valt er water uit.( alweer 99500 km gereden :| ) gaf uit zich zelf aan dat er een servicebeurt nodig was.


      veel succes.
      Paul
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Mannen bedankt! Ik houd jullie optie in mijn gedachten. Morgen komt er een expert naar het dak kijken, ik ben benieuwd! Inmiddels zit er in de bekleding van de stoel al allemaal watervlekken (en niet zo zuinig ook). Maar ja het laat zich raden hoeveel water er inmiddels al in het dashboard is gekomen (ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken).
      Ik ben al lang blij dat er hier zoveel mensen zijn die geen last van lekkage hebben, want wat voor auto moet je kopen nadat je een Eos hebt gehad...?
      Groet, Brian
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Ik heb m'n eigen monteur bij Sanato Nieuwegein :wink:

      Z'n naam, Tobias. Hij heeft zo'n beetje al m'n Eos problemen effectief opgelost. Van heftige lekkages, tot water in dorpels, tot behandelen rubbers, dopjes in achterbak, etc...

      Hij zoekt meestal ook op de interne VW sites naar bestaande oplossingen voor bekende problemen.

      De werkplaats chef is niet blij met me. Maar ik vraag altijd naar Tobias en dan lopen we door m'n lijstje heen en besluiten we wat we gaan doen.

      Super.
    • Weer lekkage *zucht*

      Helaas kan ik jullie WEER melden dat ik lekkage heb.

      Vorige week vrijdag keek ik toevallig bij het reserve wiel en wat viel mijn op. WATER.
      Voordat ik gister langs de garage ging, nog even voor de zekerheid langs de wasstraat en nu kwam ook via de A stijl aan de bestuurders zijde water naar binnen.

      Hopelijk wordt het deze keer wel opgelost want het is nu al tussen de 6 a 8 keer dat hij terug gaat voor lekkage.

      Hou jullie op de hoogte

      Gr,
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      Ik weet er alles van :(

      Toch rij ik nu al weer zo'n maand of 4 lekvrij. Dus dat stemt hoopvol. Ben wel benieuwd waar het water bij jou nu weer vandaan komt.

      Heel veel succes!
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      ben zelf ook benieuwd.

      ik reed nu ook een maandje of 4 lekvrij, maar helaas alsnog.
      augustus 2009 loopt de auto buiten de garantie dan worden het eigen kosten. maar eens kijken wat we er dan mee doen.
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      balen is dat..... mijn 1e eos mj 2006 heeft de zelfde problemen gehad. Diverse malen heeft hij tot maanden bij de garage gestaan. Op het laatst heeft mijn garage (Century) een voor mij super regeling kunnen treffen met pon. Ik rij, zoal al eerder op dit forum genoemd, nu een mj 2008 en daar tot op heden geen drup meer binnen. Van welk modeljaar is de jouwe? Mijns inziens moet men nu toch weten dit probleem te tekkelen. Succes er mee.

      Grtn Erick
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      Hoi Erick,

      MJ 2008 geeft nog geen garantie dat de lekkages weg blijven. Ik rij ook in een MJ 2008 en heb ongekend veel problemen met het dak gehad. Ik heb van vorig jaar februari tot half november af en aan gereden bij de dealer. Ik heb het gevoel dat het probleem nu wel verholpen is, maar ja, ik heb nu het dak niet zo heel vaak open en dicht gehad. Een lekker gevoel is het in ieder geval niet.

      Grtz,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      Mijn auto is in augustus 2007 afgeleverd.
      Na dit eerste bericht is de auto al meerdere malen teruggeweest voor lekkage.
      Afgelopen weekend 1e keer wassen na de reparatie en ja hoor. je raad het al.

      LEKKAGE :evil:
      Probeer morgen even een afspraak te maken met mijn dealer.
      Ik heb TOTAAL geen vertrouwen meer in het dak.

      Ik hou u op de hoogte

      MvG.
      Leon
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      Zo,
      Gesprek met de dealer gehad en die zoude gaan kijken wat ze konden doen in combinatie met Pon.

      Ik zou volgende week van hun te horen krijgen wat voor suggesties ze hebben.

      MvG,
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor