lekkage a-stijl door windscherm voorruit

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Re: Weer lekkage *zucht*

      Leon,

      Mijn auto is 4 keer terug geweest bij Wittebrug. Die konden het 'lek' niet boven krijgen. Daarna was ik het zat en heb de auto naar Autovroon in Amsterdam gebracht. Daar is hij 1 keer geweest en ik heb geen last meer van lekkages. Zelfs niet in de wasstraat :-) Volgens mij hangt het dus erg af van de kundigheid van het werkplaatspersoneel van een dealer.

      En inderdaad, voet bij stuk houden. Daarmee kom je het verst.

      Succes!
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      zo eindelijk antwoord van de dealer.
      mijn auto gaat nu terug naar de dealer waarna ze foto's maken van de lekkage en die doorsturen naar duitsland. Daarna gaat de auto naar Pon toe.

      weer afwachten dus
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      Klinkt als .... "dat gaat lang duren meneer".

      Vreemd dat ze het zelf niet op kunnen lossen. Laat Pon anders contact opnemen met Autovroon, die hebben een heel dossier met dit soort problemen van de EOS.

      Nogmaals, succes!
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Weer lekkage *zucht*

      IK ben tot vervelends toe naar de dealer gegaan "van de Velde" in Zoetermeer. Uiteindelijk heeft een van de medewerkers (geen naam) het op de een of andere manier voor elkaar gekregen dat ik nu al maanden lang droog ben geen druppel komt er meer naar binnen zelfs niet in de wasstraat.
      Mijn kofferbak is ook droog.
      ik weet niet of het kan waarom neem je geen contact op met Garage van der Velde en maak gebruik van hun kennis en kunde.
      Van Pon hoef je weining te verwachten ik heb last van erosie op de spiegelhouders en dat zijn geen gespoten onderdelen de auto is ouder dan twee jaar dus valt buiten lakschade :x .

      veel succes

      Paul
    • Re: Lakschade aan spiegels

      Hier weer even een update van mijn kant.

      De auto was gemaakt onder voorwaarde dat ik minimaal garantie verlenging zou krijgen. Deze werd mij toegezegd.

      Na 2 keer door wasstraat geweest te zijn bleef de auto aan de binnenkant droog.

      Helaas afgelopen vrijdag na een flinke regenbui stap ik in mijn auto en bekijk of de auto sporen van lekkage vertoond. ik zie nog niks. ik ga achterover zitten om mijn auto te starten,voel ik ineens wat nats onder me

      Ik kijk, ligt er gewoon een plasje water op mijn stoel.
      Gelijk naar de dealer gereden en mijn verhaal gedaan.
      Daar heb ik mijn auto laten staan en ze hebben een mail gestuurd naar Pon.
      nu is het afwachten op een antwoord. Als ik eerlijk ben, heb ik TOTAAL geen vertrouwen meer in de auto. Met name het dak.

      wordt vervolgd....

      Gr
      VW Eos 2.0 TFSI. MF stuurwiel, DVD Navigatie, 17 inc Le Mans velgen, Zwart van buiten rood van binnen. Alu decor
    • Re:Weer lekkage *zucht*

      Heb je voor je zelf een idee waar het water vandaan komt :?: want dit is wel erg bizar, ik moet het afkloppen ik ben nu al enige maanden geheel droog en dat maakt de auto steeds intressanter dat ik hem over ga nemen aan het eind van de lease periode. :mrgreen: :mrgreen:
      maar ja ik moet er nog 45.000 km mee rijden dat is ongeveer nog 9-10 maanden, naar ik hoop veel open want dat blijft een heerlijk gevoel. :wink:


      groet.
    • Re: Re: Weer lekkage *zucht*

      Jemig, plasje op je stoel is wel heel vervelend...

      Is het geen flauwe grap van iemand die toegang heeft tot de auto? :shock: :wink:

      Water op de stoel kan volgens mij alleen maar komen door probleem met afsluiting van het schuif-kanteldak. Ik heb een post gezien waar iemand vertelde dat het windschermpje voor niet goed opklapte en daardoor een rubber mee pakte waardoor het water gemakkelijk naar binnen kwam lopen.... Misschien daar eens naar kijken?

      Balen, maar ik geef "paulebos" gelijk...

      Remco.
    • Re: lekkage a-stijl door windscherm voorruit

      "eddepet" schrieb:

      Hierbij een update, nadat de lekkage een tijdje was verhopen, toch weer lekkage :smt010

      Na een tijdje rondgereden te hebben zonder kapjes op de a-stijl gevonden waar het nu uiteindelijk vandaan kwam...

      Per toeval na het openen van het schuifdak zag ik dat de uiteinden van het windscherm de rubbers naar beneden drukten.

      Deze weer "goed"gezet en het lekken was opgehouden.

      Daarna weer geprobeerd (zowel links als rechts) ze om de beurt over het rubbertje zetten en de lekkage was terug.

      Dit overlegt met de VW garage (en ter vergelijking een EOS uit de showroom vergeleken) en die hebben nu besloten het nieuwe 2008 windscherm lijstje te monteren en nieuwe rubbers te plaatsen in de dakstijlen...

      foto's bijgevoegd


      Hoi Paul,
      hier het bericht van een jaar geleden, nu helemaal aan het begin van deze threat, ga even terug klik en bekijk even de fotos

      groeten

      Uwe

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von uwe ()

    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Hallo Paul,

      Ik ken het gevoel. Je raakt alle vertrouwen in de auto kwijt na de lek-ellende. Ik had het vertrouwen in mijn dealer (Wittebrug) opgezegd en heb via mijn leasemaatschappij gevraagd om een dealer die er wel verstand van had. Dat was Auto Vroon in Amsterdam. En inderdaad, zij hebben het lek perfect verholpen. Kan je daar niet langs? Zij hebben een boek over de EOS (voor alle model jaren één) met daarin alle voorkomende problemen met de wijze van verhelpen hiervan.

      Succes,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Beste Rob,

      Ben jij diegene die zonder bijtelling rijd...?
      Dus in je vrijetijd zoals vandaag, geniet je niet van zo'n geweldige auto om heerlijk open te rijden :smt004 .

      Wat betreft een goede garage, ik ben tot nu toe tevreden met van der Velde :vw: uit Zoetermeer, ik woon ook in Zoetermeer vandaar, maar in ieder geval bedankt voor de tip :smt006 .

      groet,
      Paul
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Yep,

      Dat ben ik. Maar niet getreurd Paul. Ik heb als 1e auto een Audi A4 Cabriolet met 3.0 V6 en multitronic automaat. De EOS gebruik ik voor het simpele woon/werk, maar vandaag op de A12 richting Den Haag wel gewoon de kap er af natuurlijk. Het echte cruisen gebeurt alleen met de Audi en niet met de EOS.

      Ik betaalde netto 700 euro aan de lease EOS en dat vond ik voor een rijdende badkuip net even te veel. Nu rijdt hij overigens weer uitstekend hoor en zou ik het geld er wel weer voor over hebben, maar ja, ik heb nu de A4 al :wink: .

      Mvg,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Wat is dit hier allemaal!!???

      Ik ben van plan om mijn Golf IV bj 98 te vervangen, er staat nu 181k km op, en ik weet niet of het de moeite is om nog veel kosten te doen. Mijn oog viel op een EOS, omdat deze eigenlijk "vrij" goedkoop zijn. Eentje met 50k km kan je al kopen voor de prijs van een nieuwe Golf VI, dus ik ben direct verkocht voor dit model.

      Maar nu hoor ik allerlei dingen van waterlekkage enzo!? WTF! Ik heb 2 jaar met een waterlek gezeten in de golf, en stinken en opnieuw water bij regenbuien, nieuwe bodemmat moeten plaatsen tegen de geur...

      Dit kan toch niet! Is er al een oplossing voor eigenlijk?
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Hoi goozzez

      welkom op onze EOS forum!

      Laat je niet verschrikken door de meldingen hier. De EOS is en blijft een mooi auto waar veel rijders juist nu met het prachtige weer heel veel plezier van hebben.

      Wat de lekkages betreft: ja, klopt, helaas zijn er een aantal EOS'n die problemen hebben gehad. VW heeft er in de jaren wel het een en ander aangepast, zo zijn er een aantal rubbers verandert. Niet dat dat voor alle EOS'n nodig geweest zou zijn. (die van ons is een van de eersten in Nederland en nog steeds dicht!).
      Zelfs bij diegenen die problemen hebben gehad, hebben dealers aanpassingen doorgevoerd om het euvel te verhelpen - wat ook in de meeste gevallen is gelukt.
      Jammer genoeg is er misschien een enkeling die het water er niet uit krijgt. Dan is het echt aan je zelfs om ervoor te zorgen dat je een degelijk voertuig krijgt en desnoods de lekkende EOS teruggeeft.
      Dus, nog eens: niet laten verschrikken!

      Als je een gebruikte EOS wilt gaan kopen dan let voor dichtheid gewoon op het volgende:
      - de geur. Je zij al zelfs dat je het kan ruiken als het binnenin vocht was.
      - kijk in de kofferbak. Schimmel? Dat zou heel erg zijn, niet kopen! Kijk ook naar tekens van vocht onderin waar het reservewiel zou liggen. Dit is het diepste punt in de kofferbak!
      - VW houdt van alle voertuigen het geschiedenis bij. Vraag om inzicht in deze gegevens
      - rij gewoon eens met de auto door een wasstraat of ga met de tuinslang er overheen. Als je dan geen water binnen hebt zou het eigenlijk goed moeten zijn

      Wanneer horen wij weer van jou als nieuwe eigenaar van een EOS?

      groeten

      Uwe

      PS: ooit eens gedacht aan een gebruikte EOS vanuit Duitsland? Als je interesse hebt, stuur dan een PN aan remcokaptein. Die heeft er een en zou je meer kunnen vertellen over eventuele voordelen.
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Misschien een tip van een Golf IV rijder met watermiserie, misschien hebben jullie er ook iets aan...

      Het water vanop het portier loopt soms in het portier. Onderaan het portier zijn hier afvoertjes voor. Bij mij zaten die verstopt, waardoor het portier vol zat met water. Op een bepaald punt loopt het zo naar binnen. Maar, wegens een slechte constructie loopt dat water niet op de dorpel, maar op het rubber van de dorpel en de kunststof afdekking van de mat. Het water loopt zo meteen onder de mat, met het gekende gevolg van water en schimmel tot gevolg.

      Ik heb er nu een nieuwe vloermat ingelegd. De geur krijg je weg met een product van Norauto, ik weet niet of dat in nederland ook bestaat. Het is een soort febreze, maar is op zichzelf geurloos. Het neemt dus geuren weg, zonder dat er in de plaats een andere geur komt.

      Misschien hebben jullie er iets aan.

      Ik ben nog ernstig aan het nadenken over een EOS, wrs volgend jaar in januari. In belgie kan je die kopen voor 22000, 2 jaar oud ofzo...
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      Hoi goozzez

      Of: ga vragen of je de EOS voor zaterdag de 14.06. mee mag hebben voor proefrijden. En dan ga je lekker met ons mee de Hamalandtour klik op. Dan kunnen wij hem zamen eens onder de loep nemen.
      Remco zal er trouwens ook bij zijn.
      Wat denk je?

      Uwe
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      zou een leuk idee zijn, maar jammer genoeg plan ik mijn aanschaf maar eind 2009 begin 2010, tegen dan heeft mijn golfje ongeveer 190k km, en mag hij de deur uit tenzij ik er echt geen afscheid van kan nemen.

      Ik ben ondertussen wel aan het uitkijken naar zo een eos, liefst een zwarte, omdat ik die toch mooier vind dan grijs. Leder hoeft niet eigenlijk... ik ga mijn tijd nemen, en er eentje uitzoeken zonder waterschade. Misschien zelfs bij een VW dealer, dan krijg ik er nog een jaar garantie bij, je weet nooit...
    • Re: Helaas ook een lekkage!

      "goozzez" schrieb:

      zou een leuk idee zijn, maar jammer genoeg plan ik mijn aanschaf maar eind 2009 begin 2010, tegen dan heeft mijn golfje ongeveer 190k km, en mag hij de deur uit tenzij ik er echt geen afscheid van kan nemen.

      Ik ben ondertussen wel aan het uitkijken naar zo een eos, liefst een zwarte, omdat ik die toch mooier vind dan grijs. Leder hoeft niet eigenlijk... ik ga mijn tijd nemen, en er eentje uitzoeken zonder waterschade. Misschien zelfs bij een VW dealer, dan krijg ik er nog een jaar garantie bij, je weet nooit...



      Mijn ervaring vanaf modeljaar 2008 geen lekkage problemen meer......
      succes met zoeken.