Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Romario_eos schrieb:

      Jizkid schrieb:

      Ik was al een beetje bang voor zoiets, vandaar dat ik nooit door een wasstraat ga.

      Maar door de hele achterrand? Dat is wel apart, die sluit dan dus niet aan, ik neem aan de onderkant van het raam?
      Ja druppels langs de hele achterrandEn heb er enkel last van als k door de wasstraat ga
      Maar als t regend heb ik er geen last van
      Klinkt wel logisch. De regen valt meest omlaag, maar in een wasstraat spuit er van alles op de zijkant en achterkant horizontaal.
      Een flinke storm met de wind op de achterkant en vergezeld van regen zou hetzelfde doen.
    • Paul eric schrieb:

      Waar de rode pijl naar toe wijst zit een opening zoals in detail van foto 1 en 2.
      Je ziet de zijde gefotografeerd waar de dwarsligger op aansluit bij het indokken van het dak tegen de Astijl .
      Dus als het dak open is zie je beide A stijlen de zwarte rubber waar ook de ruit in sluit heeft inwendig een vrij groot kanaal en deze zou mogelijk ook kunnen verstoppen.
      Paul, dit is een relevante aanvulling; ik heb nergens op het forum dit afvoer kanaal, en hoe het schoon te houden gevonden. Ook in geen van de andere documentatie (o.a. van VW over upgrades die aan de eerste generatie seals rondom zijn gedaan) komt dit kanaal aan de orde. Deze ga ik zeker snel eens doorspoelen, en dan de EOS weer 'voorover' op de oprit zetten en zien of het waterdruppen uit de afdekking van de linker dakrand er mee opgelost is.
      NB. ik heb ook een aantal keren (rechts alleen) een dikke plens water tussen de twee seal lagen onderlangs de passagier deur over mijn tenen gekregen, maar nooit links... en dat was ook alleen bij 'voorover' staan.

      Peter
    • Links en rechts ook doorgespoeld, liepen beide makkelijk door - op zich goed, maar dus nog steeds geen oorzaak voor de (minimale hoeveelheid) druppels in de linker afdekkap onderlangs de dakrand. Doorzoeken dus.

      Ander puntje, ik had een nylon met kattebakgrit rondom de hydrauliekpomp gelegd, en die heeft prima zijn werk gedaan. Is voor de onderste 1/3 hard geworden, maar de pomp en de ruimte is kurkdroog.
    • Al een paar dagen een vochtig luchtje uit de kofferbak dus vandaag met zonnetje op m'n rug in de kofferbak gedoken, alles los en er uit. Cover van de dakmotor eruit, was zijknat dus uitgewrongen en in de zon laten drogen, de beide afwaterdoppen schoongemaakt, de dakmotor schoon gemaakt en met wd40 behandeld, was flink uitgeslagen van oxidatie.
      Alles lekker droog laten worden en hele EOS laten glimmen met een sopje. Rubbers behandeld.
      Zo, die kan er weer tegen. Gr Aad.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Wilma ()

    • Vandaag is mijn thermostaat vervangen en dat was best een klus.
      De Eos moest op de brug omdat je er van onder beter bij kunt.
      Nu ben ik zelf best handig maar dit was een maatje te groot voor mij.
      De airco pomp en de dynamo moesten los om bij het thermostaat huis te komen.
      Nu komt het blok weer op temparatuur netjes 90 graden en eindelijk weer WARME lucht uit de roosters.
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • afgelopen weekend de zomerwieltjes eronder gezet, gewassen en gewaxe. Daar hoort natuurlijk ook een mooi ritje bij. Meteen ook even wat fotos gemaakt.
      Dateien
    • yep .....
      Maar nog ff een kanttekening op foto twee zie je de grote opening met dat kleine gaatje erboven.
      in de grote opening gaat een slang en daarop zit een O ring deze zit niet bij de kit van het thermostaathuis wat je zo standaard koopt.
      Deze haal je beter eerst bij de vw dealer.
      ik zal morgen ff de beide oem nummers vermelden.
      Deze had ik dus niet in mijn bezit tijdens de montage en we hebben de oude hergebruikt dat resulteerde eerst ff in een kleine (druppel)lekkage.
      de kans bestond dat de oring zich nog zou zetten na een aantal gereden km en dat is gelukkig ook gebeurt.
      Vandaag nog ff proef gereden en in 5 min was de temp op 90 graden toen weer de garage in en de auto 20 min laten draaien in de auto onstond een sauna pffff.onder de auto bleef het gelukkig droog.
      natuurlijk moet ik de komende week regelmatig nog ff eea blijven controleren maar als het verder droog blijf krijgt de 2€ dure o ring een mooi plekje in de reserve onderdelen box.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Net even een eBay voorgesneden raamband/zonneband geplakt en was met 5 min klaar.
      Heb nog 1 set over
      Wie me als eerst aanspreekt op de meeting over de zonneband mag m hebben
      Dateien
    • Gisteren wilde ik ff weg met de Eos nadat ik de contactsleutel had omgedraaid verscheen er een keur aan knipperende lichten en ratelde menig Relais.
      Een lege accu was de oorzaak,8.3 Volt in het display van de radio.
      De startkabels uit het stof gehaald en met de fiësta als defribillator weer leven in de Eos geblazen.
      Ik moest een stuk rijden en al gauw zag ik weer 14.5 volt verschijnen en dat gaf hoop!.
      Echter pfff... vanmiddag weer het zelfde lied.
      Nu was de Leon van de vriendin het stacht offer om als overstart hulp te dienen, maar omdat ik in de garage stond moest ik eerst de Eos naar buiten duwen (alleen) en dan is 1456 kg best nog een klus.
      Nu dus een iets groter rondje gereden en voor de afwisseling IPV Regen met Zonneschijn en dus heerlijk open gereden.
      Het zonnetje scheen in overvloed tot bijna thuis op de laatste km een heftige bui.
      Gelukkig heb ik een modus4cars module en dacht al rijdend het dak weer te sluiten.
      Tja... ff vergeten de ramen in te leren na de laatste accu weigering.
      Gelukkig ging het dak wel dicht maar alleen het schuifdak en de grote portier ramen net niet!.
      De garage was op steenworp dus dat heb ik net nog redelijk droog gehaald.....
      Omdat ik tijdens de twee storingen door de accu op de lader heb gehad ga ik nu niet soebatten en heb net online een nieuwe besteld.
      +/-13 jaar ik zit deze nu in mijn Eos ( altijd in de garage) dus als ik de kostprijs van €88.00 uitvlak zit ik op €6.77 perjaar.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Vandaag werd het mooi weer en dus tijd voor een ADV dag.
      Het plan was om mijn achter schijfremmen en blokken te vv voor Brembo.
      ( voor had ik al voor de winter gedaan).

      Voorzien van goed gereedschap begon ik aan de klus.
      Mijn nieuwe elektrische slagmoersleutel maakt het loshalen van het eerste wiel wel heel makkelijk.
      Bij het loshalen van de renklauw viel mij op dat er gaten in rubbers van de piston pennen zaten....
      Pffff... dus met de fiësta naar de vw dealer en deze had ze natuurlijk niet op voorraad..
      As maandag pas en €25 per setje te hebben afgerekend weer naar huis.
      Toen ik de nieuwe schijf had gemonteerd en de blokken er in had gezet paste natuurlijk de remklauw niet..
      Omdat ik ooit een setje op de fiësta had gewisseld dacht ik op ervaring te kunnen varen!.
      Met de lijmklem wilde ik ff de silinder terug drukken maar dat lukte niet. :dash:
      Ik dacht aan vuil dus probeerde ik de cilinder nog iets naar buiten te drukken.
      Dat lukte prima maar terug lukte echt niet meer..

      Na wat 5 ve en 6 se gevloekt te hebben toch maar het internet geraadpleegd en er bleek een speciaal tool te zijn om de zuiger al draaiend terug te duwen.

      Dit had ik niet voorzien en moest dus eerst een tool maken waarme ik eea kon repareren.
      Dit is uiteindelijk gelukt en nu pasten ook de nieuwe blokken.
      Ik heb eea wel goed vast gezet maar omdat het volgende week weer uit elkaar moet om de piston pennen van nieuwe rubbers te voorzien heb ik nog geen locktite gebruikt.

      Kant twee heb ik ff gelaten voor wat het was.
      Nadat ik eea nog ff had ontlucht remde de auto weer netjes...
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Hoi Paul eric

      Ook zonder special tool kun je de remcilinder wel weer indraaien als er geen roest op zit. Zelf bij diverse auto's gedaan als volgt:
      De grootste lijmtang die je hebt op de remcilinder goed strak aandraaien. En dan met een waterpomptang de remcilinder indraaien ( Wel een doekje er tussen tegen beschadigen). Na een kwartslag de lijmtang weer strak aandraaien enz enz. Vaak is de kop van de remcilinder van profiel voorzien en kun je de remcilinder ook draaien door voorzichtig met een schroevendraaier op dat profiel de remcilinder rond te tikken.
      Special tool is natuurlijk handiger en veiliger.
      Vraagje nog : moest bij de voorremmen ook de remcilinder draaiend terug geduwd worden.? (Meestal is dat alleen achter ,dit i.v.m. de handrem.)
      Voor kon ik meestal de remcilinder wel gewoon terug duwen zonder draaien , door te wrikken met een schroevendraaier tussen de oude remblok en de remschijf.
      Ik wil ook over een half jaar de remblokken vervangen, dan weet ik alvast wat me te wachten staat.
      Greetz Wim
    • Hoi Wim dank voor je uitleg op bijna de zelfde manier is het me uiteindelijk wel gelukt.
      Ik heb nu wel voor €7.00 in de (aanbieding) een tool besteld bij HBM machines.
      Met de waterpomp tang was me toch te trikkie.
      Voor heb ik eigenlijk geen probleem gehad en voor zover ik me kan herinneren heb ik toen de lijmtang gebruikt .


      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag scheen weer es heerlijk het zonnetje en met deze aangename klustemparatuur heb ik vandaag de rubber van het dak gereinigd en weer in de krytox gezet.

      Wel heb ik vandaag overwogen om bepaalde rubbers niet te doen.
      Nl waar de portierramen invallen als ze sluiten.
      Ik heb ooit (bij mijn eerste dakonderhoud) een half potje kritox gebruikt met het gevolg dat ik maanden later nog steeds strepen op de ramen had als ik het dak opende of sloot.

      Gezien de constructie en de manier van het sluiten van deze ramen zal daar weinig tot geen warer langslopen.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: