Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Vandaag stap 2 gedaan en voor het eerst alleen.
      Zoals ik al eerder schreef had ik de lak al voorbereid om te gaan polijsten en vanmiddag om 14.00 begonnen tot 18.30..
      Ik heb van Meguiars de Ultimate Pait care gekocht deze leek mij de geschikte voor mijn auto(waarom) mijn lak is nog in zeer goede staat dus een extreem care kit zou TE veel zijn geweest om te beginnen als leek!.
      De beide machines zijn van Dino Kraftpaket en wel de 950 watt met 12 mm excentrische slag met 150 mm steunschijf, en de Dino van 710 watt met 12 mm excentrische slag en 50 mm steunschijf.
      Zodat ik de grote en ook de kleine stukken kan polijsten.
      Zoals gezegd heb ik vandaag dus de buitenkant gedaan en die is mooi geworden.
      Het mooiste vind ik is het zwarte dak geworden deze is als een spiegel zo mooi geen ingedroogde watervlekken meer te bekennen.
      De stappen waren eerst de compound, daarna de polish en toen de wax ter bescherming.

ik heb ook de set voor de ruit reiniging gekocht deze bestaat uit een compound en een verzegeling en een spray deze ga ik ook nog doen!.
      Files
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag scheen het zonnetje uitbundig in Limburg dus tijd voor het dak onderhoud.
      Met de krytox in de weer geeft toch altijd weer een goed gevoel als je ziet hoe de rubbers er weer van opleven.
      Tevens heb ik de spiraal geleiding van het zonnedak en alle scharnieren weer in het vet gezet zodat deze weer soepel kunnen blijven bewegen.
      Weer een stap richting cabrio seizoen.
      Files
    • Vandaag heb ik de Eos naar de plaatselijke vak garage gebracht voor airco onderhoud.
      Niet dat er iets mankeerde want voor mijn gevoel koeld de airco nog aardig!.

Tijdens zo’n onderzoek wordt het systeem leeggehaald en weer op druk gezet om mogelijke lekjes op te sporen.
      Gelukkig zijn deze niet ontdekt en samen met een fluorescerende vloeistof is mijn airco weer afgevuld met 134a koudemiddel.
      Door de jaren was er toch 125 gram ontsnapt en dat is toch al een kwart van het totaal,en omdat dit koudemiddel er ook voor zorgt dat de olie die de compressor smeert meegenomen wordt zou er dus op de duur schade kunnen ontstaan aan de compressor.
      Deze ingreep kost €125 en dat is een fractie van de kosten van een vastgelopen compressor.

The post was edited 1 time, last by Paul eric ().

• Het is een beetje standaard om , om de vier jaar de airco bij te vullen in het koelmiddel zit smeermiddel.
      Dit smeermiddel houdt ook de afdichting rubbers soepel en dus dicht.
      Het is logisch dat er wat weglekt, dus houdt 4 a 5 jaar aan voor kleine service beurt.
      Dan direct ook interieur filter om de twee jaar vervangen (+/- i2€ ) weg na verwijderen ook even de stofzuiger er in achter het filter.
      En paar keer per jaar parafen bak leeghalen en afwatering gaatjes hierin links en rechts ontstoppen.
      Vaak liggen hier bladeren en blubber in

greets
    • Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en twee nieuwe koplamp unit’s besteld.
      Een tijdje geleden heb ik mijn (oude) laten behandelen door de koplampen dokter en de buitenkant is ook best mooi maar wat mij bleef storen is de waas die door de jaren in de unit is ontstaan en als je de verlichting aan zet zie je het voor mijn gevoel nog meer.
      Er lijkt ook een beetje kleurverschil te zijn ontstaan tussen de twee wat mij dus ook al een tijdje stoort.
      Nu afwachten tot ze binnen zijn en dat laat ik ze bij Maurice koenen inbouwen.
      Foto’s zal ik tzt posten.
    • Vandaag zijn mijn nieuwe koplampen binnengekomen en ik moest ze toch ff showen...
      Volgende week worden ze naar aller waarschijnlijkheid gemonteerd.
      Files
    • Vandaag was het zover eindelijk een berichtje dat de Eos klaar was.
      Bij aankomst stond de Eos buiten en wat strak was nu de voorkant geworden.
      Nu is het plaatje compleet en dat straalt het ook uit.
      Helder en fris ogen de twee nieuwe koplamp units en ze zijn weer voorzien van xenon,led groot licht en led stadslicht.
      Voor de een is een auto een auto, voor mij is het een speciaal gevoel en kijkend naar mijn Eos daar wordt ik blij van.

in de app gebeuren rare dingen ik kan op dit mm geen enkele foto uploaden zonder dat ze op de kop komen zelfs op de kop uploaden lukt niet..
      Mijn excuses
      Files

The post was edited 2 times, last by Paul eric ().

• Een zonnepaneel en controller geinstalleerd.
      In de winter gebruik ik de EOS weinig (vooral laatste jaar) en door het aftermarket alarm systeem loopt de accu "snel" leeg. Daardoor moet ik om de paar weken de accu aan een lader hangen. Om dit probleem op de lossen heb ik voor weinig via een webshop een zonnepaneel + controller setje gekocht. De controller in de koferbak geinstalleerd en een draadje naar voren getrokken. Het zonnepaneel ligt los op het dashboard is in 1 seconde losgekopeld. Tot op heden werkt het super, maar moet het nog een langere periode aankijken hoeveel hij echt aan capaciteir bijlaadt. De echte test komt deze winter.

Plaatje bij het praatje:
    • zo, na maanden van afwezigheid (en meerdere operaties) nu eindelijk weer in staat om iets aan de Eos te kunnen gaan doen!!

heb eindelijk de gewenste geluidsinstallatie op de kop weten te tikken die als het goed is past op de plekken waar origineel het dynaudio systeem gemonteerd zit. De Focal access 165AS3 drieweg composet voor in de portieren.
      Composet voor achter en 2 underseat subwoofers alsmede de versterker zijn in bestelling. Dus daar ga ik straks mee aan de gang… is er iemand die ook een 3 weg systeem in de portieren heeft gemonteerd en zo ja, wat waren de aanpassingen die je moest doen??

En meteen een vraagje of er iemand op het forum is die mij kan helpen sleutels (immobilizer) aan te melden op de Eos.
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Vandaag de dakmodule van Mods4cars geïnstalleerd. Gecheckt op nieuwste software. Natuurlijk bij inbouwen 20210626_144024.jpg20210626_162425.jpghalverwege een bui .
      Deze module gekozen omdat deze het minst storingen zou geven. Behalve bij mij... Heel vreemd, de portierruiten kregen om de beurt en af en toe tegelijk kuren. Gewoon halverwege stoppen en niet meer reageren. Ook niet na contact uit en aan. En dan ineens deed eentje het weer, of allebei. Ik heb van alles geprobeerd, geen enkele logica te ontdekken.
      Module los en weer aangesloten, deed het even, om vervolgens weer te pesten. Uiteindelijk na de accu losgehaald te hebben en weer aangesloten tot nu toe storingsvrij.
      Gaat om een 2012 model.
      Groetjes, Hans
      Blije EOS rijder
      :eosschwarz:
    • Rugleuning van de autostoel (rijders kant) ging wel naar achteren maar niet meer naar voren. Internet afgezocht en kwam YouTube video tegen van iemand die via troubleshooting er achter was gekomen dat het door de sensor in de rugleuning kwam. Ik deze er uit gehaald en ja hoor, kapot.

Binnenkant van de sensor is wel van erg inferieur materiaal gemaakt. Was een stukje metaal gewoon afgebroken. Omdat deze de eindpositie registreerd dmv verbreek kontact hen ik de sensor gewoon kortgesloten door een draadje te solderen. Nu werkt ie weer, maar moet wel bewust zijn dat ik de rugleuning niet te ver naar achteren laat gaan. Nu op zoek naar een sensor voor een redelijke prijs.

Video:
    • Gisteren de koplampen onderhanden genomen. De linker was bij de APK gepolijst door de dealer, maar de rechter niet, je zag duidelijk verschil, ook in lichtopbrengst.
      Met een set Headlight restoration kit van Gecko nu dus de rechter gedaan. In het setje zit een tolletje voor op de boormachine, polijstpapier in verschillende "korrel" polijstpasta en beschermvloeistof. Weer als nieuw.