Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • M'n motor tikte, 2.0 fsi. Overal gezocht, en hoorde dat dit de hydraulische klepstoters zouden zijn. Heb de olie geflushed met een spulletje en alles ververst. Helaas zonder echt resultaat. Info opgevraagd wat de kosten zijn voor het vervangen van de nokkenasversteller/distributie ketting. A 1000,-. Qua onderdelen is er een set die 500,- kost. 8| vind ik vrij duur.
      Dus dit weekend lekker bezig geweest... ketting en spanner voor 85 euro gekocht en ik moet zeggen, het was geen makkelijke klus, maar het is gelukt. De glijplaat van de spanner was om een of andere reden afgebroken. Denk door het uitrekken van de ketting. De rest was nog goed, dus nieuwe ketting erop gelegd en alles weer teruggezet. Uiteraard wel even alles gemerkt op tijd. Just in case....
      Hij rijdt als een zonnetje, getik is weg. :happy: :feier: :cscsi: 18 nov richting wout... dak doet nogsteeds niks.
    • Gisteren tijdens het rijden ging er een MIl lampje branden en omdat ik geen verandering merkte tijdens het rijden heb ik vandaag pas de tijd genomen om op onderzoek te gaan.
      Met de vcds aangesloten bleek al snel helderheid over de aard van de foutmelding.
      VW P1403 aan.
      Hetgeen te maken heeft met Uitlaatgasterugvoersystheem.
      Dus de motorkap open en op onderzoek gegaan,echter zo op het eerste gezicht geen zichtbare defecten gevonden.

      Via de site van Gerrit Speek wat tips gevonden en deze een voor een gecontroleerd.
      Uiteindelijk heb ik de fout gevonden en deze bleek in mijn geval inderdaad te maken te hebben met een defect tandwiel in de EGR unit.
      Het tandwiel heb ik losgehaald en drie tandjes verschoven tegen de klok in.
      Dit omdat ik via div sites had gelezen dat dit een zeer effectief oplossing is en in 30 min zonder kosten te realiseren/repareren is.
      Nog ff de foutcode gewist en na een korte rit met het zonnetje op mijn bol bleef de foutcode weg.
      Op de foto zie je dat er twee tanden weg zijn.
      Missie geslaagd…..
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Vandaag was het weer zover de jaarlijkse verplichte APK!.
      Met veel vertrouwen dus weer naar mijn Vakgarage in Heerlen en omdat ik Led lampen in mijn mistlichten heb moeten deze voor de APK ff los van de stekker wat altijd weer wat extra tijd in beslag neemt.(dan val dat buiten de APK regels).
      Dit omdat ze nu als dagrijverlichting zijn geprogrammeerd en LED geen goed beeld geeft op de weg.(zoals zou moeten).
      Op de KM teller had ik mede door Corona maar 2000 km meer als vorig jaar gereden.
      Eind goed!.
      Weer met vlag en wimpel geslaagd voor de APK.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag was het de perfecte dag om de leren bekleding weer eens goed onderhanden te nemen.
      Met nieuwe producten van stipt polish ( lether cleaner en polish om mijn zwarte bekleding weer MAT te krijgen en dat is nog gelukt ook..
      Man man wat een verschil in uitstraling is dat geworden, nu baal ik ff omdat ik geen foto heb van voor de behandeling.
      Eea lijkt wel fabriek nieuw.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag heb ik wat cosmetische dingetjes aangepakt!.
      Door de jaren heen is er toch iets van slijtage ontstaan aan de bestuurders stoel.
      Na wat recherche vond ik op internet een leer verf die matterend opdroogt zodat deze gebruikt kan worden op mijn lederen bestuurders stoel.
      Dus de koe bij de horens gepakt en vandaag begonnen aan project(Rembrand).
      Ik heb nu wel een foto van er voor en erna genomen.
      Het resultaat mag er wezen!.
      Im happy :thumbsup: .
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Gelukkig wordt het weer langzaam zomer,stijgen de temperaturen maar de Corona heeft wel zijn tol geëist!.
      2000 km in een jaar is beduidend minder dan dat ik normaal reed en door het vele stilstaan zat de Eos veel aan de druppel lader.
      Nu was deze defect geraakt en dat zonder dat ik dat doorhad.
      Toen ik dus de Eos weer uit de winterslaap wilde halen was de accu plat!.
      Eerst overstarten natuurlijk, ff vol rijden.
      Een nieuwe betere druppel lader aangeschaft en de nog lege accu aan de beademing, langzaam kwam er weer leven in en startte de Eos wel maar moeilijk.
      Meer vol rijden dus!.
      Echter hield de accu er steeds mee op dus toch maar besloten om deze te vervangen.
      Contact gezocht met de acculeverancier en omdat mijn oude pas twee jaartjes was nog korting gekregen op de nieuwe Varta (top).

      Gisteren weer de nieuwe accu gemonteerd en weer betrouwbaar op pad geweest,genoten van de zon op mijn bol.
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • We gebruiken voor de vele scharnierverbindingen van de dakconstructie een spuitbusje lithiumvetspray van de Action. De bus was leeg en niet meer te vinden bij Action. In de folder van de Lidl voor zaterdag staat hij weer, dus zaterdag even halen. Het vet bevalt ons prima.
      lidl.nl/p/spray/p386635 € 3,99

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von Wilma () aus folgendem Grund: ling toegevorgd.

    • Ik heb de bluetooth variant van deze dongel en hier kun je inderdaad foutcodes en wat andere zaken mee uitlezen.

      Kan erg handig zijn. Laatst liep de EOS ineens heel slecht terwijl we ver van huis waren en kon met de dongel de foutcodes uitlezen.
      Een vriend (die meer van auto's weet dan ik) kon ons toen vertellen dat 1 van de 4 ontstekingen niet goed was en we daar rustig mee naar huis konden rijden zonder de motor verder te beschadigen.
      De defecte bobine vervangen en het issue was weer opgelost met een paar tientjes.

      Let wel op dat je de auto niet kunt programmeren met deze "goedkope" dongels en de uitleesmogelijkheden zijn ook beperkter dan met een vag-com/vcds.
    • Omdat de waterafvoer linksachter beter doorliep dan rechtsachter heeft Aad de slang met afvoerstop rechts losgetrokken en de stop goed schoongemaakt. Daar kwam al veel troep uit. Daarna het uiteinde in een klein emmertje gehangen en een paar gietertjes water erdoor gespoeld. Daar kwam ook nog veel vuil uit.


      Nu loopt rechts even hard door als links. Wel omslachtig maar mannetje is lekker bezig.
    • Vandaag maar eens de bekleding van de voorstoelen gereinigd. Lichte bekleding is mooi maar toch wel erg besmettelijk, helemaal als je met een nat pak de auto instapt. Stof met watervlekken zie je direct. Maar goed, eerst uitgesopt met water en groene zeep, daarna met water en shout. Klaar voor de vakantie.
      Dateien
      • IMG_6106.jpeg

        (136,15 kB, 18 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • IMG_6113.jpeg

        (133,8 kB, 17 mal heruntergeladen, zuletzt: )

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Er!k ()

    • En plotseling hield het automatische dichttrekkertje ermee op. En ik had gehoopt dat ik daar vanaf was.



      Dus maar even contacten controleren.. Dat is toch wel vaker het probleem.

      Bekleding er even afgehaald. Altijd een gedoe met die klem dingetjes, voor je het weet sloop je ze. Reden om ze eraf te halen is omdat daar ook een contact zit, wat een signaal geeft (neem ik aan) waardoor het aantrekkelijke naar boven gaat.



      Ennn… dit ziet er toch wel uit als corrosie… Philips contactspray erin en het zou weer moeten werken…

      Helaas, snik, geen effect.
      Alles maar weer dichtgemaakt, en mijn hoop gaan richten op mijn schoonzoon, die is zeer handig met auto’s.
      Ik dacht handig te zijn, had eerder 50 van die nieuwe klemmetjes besteld bij Ali Baba, dus ik dacht, die klik er zo even in… blijken ze alle 50 te breed te zijn… pfff.. een millimeter maar, maar het paste niet.

      Enfin… dus maar weer de kofferdeksel keihard dichtsmijten, tot ie dicht zit, dat werkt ook.

      Vandaag, dus een dag later, doe ik de klep open…. Bzzzzzz… hij doet het !! Raadselachtig. Geen idee hoe het komt en hoe lang het duurt.
      Overigen is het sluitrubber altijd nat, wat ik ook doe. Door het deksel lekt het niet, remlicht is ok, kofferopener is ook helemaal dicht. Alleen bij linkerachterlicht komt er water uit lopen, maar dat is aan de buitenkant.
      Enfin, het scheelt in ieder geval weer werk voor mijn schoonzoon, als ie het blijft doen.
    • @ Wilma

      3 jaar geleden wegens lekkage in de kofferbak, In de wielkasten van de rubbertjes van afvoer achter (waar alleen maar sleufjes in kruisvorm in zitten)
      een stuk afgeknipt . zo dat die goed open staan. Probleem weg ,al 3 jaar niet meer hoeven doorspoelen.
      wel goed kijken in de wielkasten je ziet ze zo over het hoofd
      Dus geen geklooi met een emmertje en de bekleding weghalen.
      Voor heb ik nog af een probleem bij een hoosbui. Morgen als de winterbanden er op gaan kijken of daar ook iets opengeknipt kan worden
      Groet Wim
    • Even een update van de EOS!

      Deze werkzaamheden zijn verdeeld over een aantal weekenden haha :)

      Allereerst heb ik de originele radio vervangen voor een 9 inch Android head-unit met Carplay en een achteruitrijcamera, de camera ligt al wel aangesloten in het dashboardkastje die moet alleen nog naar achter worden gelegd.
      Om daar aangesloten te worden op het achterlicht en dient in de bumper afgemonteerd te worden. Dat is nog een klusje voor een komende zaterdag. Het resultaat:
      IMG_2346.JPG

      IMG_2348.JPG

      Ook waren de voetjes van de spiegel behoorlijk aangetast met aanslag en was de lak er ook op veel plekken af, hierbij had de linker spiegel gedeeltelijk de blanke lak van het spiegel kapje af. Dit was ook het enigste wat de auto aan het exterieur had dus dat wou ik graag snel oplossen. Heb de verlichting vervangen voor LED. Hierbij een aantal foto's met before en after:

      IMG_2201.JPG


      MZAX8258.JPG

      IMG_2336.JPG

      IMG_2334.JPG

      IMG_2342.JPG

      Als laatste heb ik de verlichting van de auto rondom compleet (behalve mistlicht) vervangen voor LED, stadslicht, knipperlicht, dodehoeklamp, kentekenverlichting en de Xenon vernieuwd naar Philips 6000K i.p.v. 4300K. Hierdoor lijkt de Xenon qua licht meer op een LED lamp net zoals bij de moderne auto's. Hierbij wat foto's:

      IMG_2345.JPG

      IMG_2343.JPG

      IMG_2340.JPG

      Het was nog wel aardig wat werk, vooral de verlichting viel me tegen, ik kreeg de knipperlichten niet los gedraaid, zaten muurvast, daarvoor moest ik uiteindelijk toch maar de bumper demonteren haha. Zodat ik de koplampen eruit kon halen. (Achterklep staat nog open op de laatste 2 foto's :D )

      Groeten,
      Ewout
      :eossilber: | EOS 3.2 VR6 Highline 2007 | 250 PK | DSG | reflex silver metallic | volleder bordeaux rood

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Ewout ()