Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Het dak wil niet meer open en op het display staat dat ik naar de garage moet. Volgens de storingsuitdraai is een sensor voor het openen van de linkerdakspantklep kapot, 3061 8. Ook blijkt nog de contact-startsch defect te zijn wat misschien het flipperen van de ramen veroorzaakt bij het wegrijden.
      Even allemaal geen haast mee, maar moet toch een keer gemaakt worden. Even geen dak open dus.

The post was edited 1 time, last by Wilma ().

• Inmiddels voor 2e keer bij onze dealer geweest voor het dakprobleem met de vraag wat nu, ze bekenden dat er bij hen geen expertise voor het dak is, bij info op dit forum (2015) blijkt dat Hoogenboom in R'dam die wel heeft, maar... Nu net na een ritje van 35 km toch even het dak geprobeerd en...Ja hoor, ging gewoon open (en gelukkig ook dicht) Dit was trouwens door een monteur bij de dealer voorspeld("mogelijk verdwijnt deze storing weer na een tijdje") Het is natuurlijk een tijdje droog geweest. Hopen dat het zo blijft. :cscbl:

The post was edited 2 times, last by Wilma ().

• Wat ik me zo kan voorstellen is als de sensor in de ruit geen juist signaal geeft het dak zo wie zo niet zal openen.
      Dat de ruiten eerst zakken is natuurlijk een voorwaarde.
      Heb je de betreffende ruit al eens gekalibreerd?.
      (Procedure staat op YouTube).
      Misschien geeft inderdaad een sensor een verkeerd signaal!.

Anders eens op de pc aansluiten en uitlezen via Vcds.
      Een item via YouTube ter informatie.
      Succes!.

gerritspeek.nl/vag-com_dtc-03061.html
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

The post was edited 1 time, last by Paul eric ().

• Vandaag ook weer met de EOS bezig geweest, compleet gepoetst exterieur/interieur nog niet gedaan sinds de aankoop, werd wel een keer tijd haha.
      Heb de achteruitrijcamera ook gemonteerd echter werkte dit nog niet gelijk. Had hem op de achteruitrijlamp gemonteerd, alleen had ik hierdoor schokkend beeld.
      Dit heb ik opgelost door een niet geschakelde + met een relais te sturen via de achteruitrijlamp. Sindsdien werkt het perfect!
      Ook heb de "EOS" en de "V6" badge van de achterkant gedemonteerd, persoonlijk vind de look hierdoor wat strakker.

IMG_3097.JPG

Achteruitcamera in actie! :)

IMG_3103.JPG

Montageplek camera.

IMG_3102.JPG

Gepoetst neusje :)

IMG_3109.JPG

Geen logo's meer.

IMG_3106.JPG

Groeten,
      Ewout
      :eossilber: | EOS 3.2 VR6 Highline 2007 | 250 PK | DSG | reflex silver metallic | volleder bordeaux rood
    • Vandaag de EOS uitgelaten met wat brandstof additieven in de tank.

Verder de afgelopen weken al best wat aanpassingen gedaan.
      Nieuwe wielen
      Maxton lip en skirts
      Navigatie geplaatst
      Binnen en buiten volledig laten reinigen met drie staps polijsten
      Restylen, 13 deukjes gevonden en eruit gehaald.

De EOS nu 3 maanden in bezit, als tweede auto. Vandaag de 55.000km gepasseerd.

Zie link voor filmpje van de poetsbeurt:
      Files
    • Gisteren de Apk laten uitvoeren en helaas niet met vlag en wimpel geslaagd .
      Er bleek een scheurtje in de stofhoes van de aandrijflijn te zitten en de ruitenwissers waren aan vv toe.
      In totaal had ik 2300 gereden in het afgelopen jaar (als de zo schijnt).☺️.
      Uiteraard eea meteen laten verhelpen en nu maar hopen op weer een mooie Zomer!.
    • Pfff hier nog een. Als tweede auto wordt deze gebruikt. 2008 TSI 1400 met 165k op de teller. En maximaal 5000 gereden laatste jaar.

LA spiraalveer was gebroken. Advies beiden vervangen 420 excl. BTW bij een niet dealer maar Bosch garage.
      Is een mooi object, kost wel wat effort om de drains zo nu en dan schoon te maken!☀️
      Maandag worden ze vervangen

Ook maar deze aangeschaft bij de Lidl:

ULTIMATE SPEED® Mobiele autostarthulp met powerbank
      De laatste maanden tijdens vorst gemerkt dat de accu naar 2 a 3 weken het net niet meer redt. Zal nog eens een multimeter ertussen zetten. Heb helaas geen amperetang.
      Omg Rotterdam
      :cscbl: EOS 1.4 FSI 2008.
    • Vandaag had ik een afspraak om thuis op locatie een vervelende deuk uit mijn Eos te laten halen.
      (De bekende parkeerschade), die IEMAND die het niet interesseert je even kado doet .

Dit is weer vakkundig hersteld en eenmaal met de speciale lamp op de auto zagen we nog 3 hele kleine deukjes zitten.
      Uiteraard ook deze zijn eruit.

Iom heb ik nog een vervolgafspraak gepland om uiteindelijk ff de hele Eos te controleren.
      Files

• Kosten waren €120.
      Nu lijkt dat uiteraard veel voor een deuk en drie hele kleine,maar je hoeft er de deur niet voor uit.
      Hij is er totaal toch een kleine 2.5 uur mee zoet geweest.
      Dus denk ik onder de streep een nette prijs.
      En weer een trotse Eigenaar!.
      Tzt komt hij nog eens langs en dan kijken we ff rond de auto.

The post was edited 3 times, last by Paul eric ().

• Een aantal weken geleden had ik besloten om mijn velgen te laten poeder coaten in een nieuwe kleur.
      Vandaag de Interlagos velgen opgehaald en deze meteen bij de bandenboer weer op een nieuwe setje rubber gezet.
      Waarschijnlijk deze week ( indien de remvloeistof binnen is)ga ik tijdens de wissel ook meteen de remvloeistof verversen want dan is de remklauw beter toegankelijk.

Laat de Zomer maar komen!. :thumbsup:
      Files

The post was edited 4 times, last by Paul eric ().

• Vandaag de nieuwe velgen gemonteerd en omdat de wielen er dan toch afgaan meteen ook de remvloeistof vervangen deze zat er toch al weer ruim twee jaar in.
      Daarvoor heb ik 1 liter dot4 verbruikt die ik met behulp van een vacuüm pomp makkelijk door de leiding heb gepompt.
      Komende Woensdag as wordt de olie vervangen inclusief filter en laat ik tevens de versnellingsbak olie verversen.
      Files

• Zaterdag de Eos omgewisseld.
      De "oude" nieuw gekocht in 2010 en nu 110.000 km op de teller. (Highline, Bluemotion, trekhaak en van 122pk naar 160pk gekieteld).
      Zijn er mee in Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, Spanje en Portugal mee op vakantie geweest.
      Veel plezier van gehad en heeft ons nooit in de steek gelaten. Hopelijk heeft een nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van als wij gehad hebben
      Nu dus een uit 2011met maar 40.000km op de teller, volledige geschiedenis, veel luxe en automaat (211pk).
      De garage heeft deze EOS keurig afgeleverd en er een flesje Krytox bij gedaan zonder dat ik daar om gevraagd had.
      De eerste rit gaat morgen als vuurdoop vanuit Bergen op Zoom naar Hindeloopen.

De vuurdoop dinsdag gehad. Heen en weer naar Hindeloopen in de stromende regen. Nergens een lekkage gevonden.
      Onderweg ging wel het gele waarschuwingslampje van de katalysator branden. Gestopt, motor uitgezet, motor gestart, lampje uit.
      Vandaag garage gebeld en kreeg als antwoord dat het misschien kwam omdat de auto in het verleden nooit lange ritten maakte er wat vuil gemeten was.
      Boden aan of ik langs wilde komen om het geheugen van de auto uit te lezen. we hebben een afspraak voor volgende week gemaakt.
      Denk niet dat het iets bijzonders is.
      Files
      • IMG_0609.JPG

(189.89 kB, downloaded 8 times, last: )
      • IMG_0611.JPG

(176.67 kB, downloaded 9 times, last: )
      • De oude Eos.JPG

(198.49 kB, downloaded 8 times, last: )

The post was edited 1 time, last by 2eeos ().

• Vandaag zou de olie + filter en de versnellingsbak olie gedaan worden echter was de monteur verhinderd en hebben we een nieuwe datum geprikt.
      Wel heb ik zelf vandaag de 4 bobines en de bougies vervangen.
      De NGK bougies type pzfr5n (Platina) zaten er nu 30000 km in en kunnen gemiddeld 50k mee.
      Echter wilde ik preventief toch de bobines gaan wisselen omdat deze er al 150000 km in zaten.

ik heb de orgineel Vw bobine vervangen voor Meyle ( originele Quality).
      En voor de bougies gekozen voor de Denso ik20tt (iridium).

Tijdens de proefrit merkte ik al een behoorlijk verschil.
      De acceleratie (power) was beduidend beter en de motor loopt weer als een klokje.

Nu eind mei de olie nog en dan zijn we klaar voor de Zomer!.
      Files
    • Een tijdje terug had ik een nood reparatie uitgevoerd aan mijn EGR.
      Het tandwiel wat er orgineel in zit was defect geraakt.
      Door deze een aantal tanden te verdraaien werkte eea weer.
      Ik dacht aan het compleet vervangen van de AGR maar op internet vond ik een verbeterde versie van het tandwiel.
      Deze besteld en vandaag dus vervangen.
      Files