Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • wij hebben bij onze eos ook aan beide kanten het zgn wasserleitfolie laten vervangen in Leverkusen. Hadde een enormoe l wat tot ekkage de folie was op verschillende plaatsen los gegaan daardoor kwam t water niet meer in de afvoer kanalen maar eronder .
      Wat tot gevolg had dat de eos meer een overdekt zwembad was.
      Zeer kundige mannen is aan te bevelen.
      Groeten.

      Vandaag heb ik contact gehad met Leverkusen (D).
      As Zaterdag al kan ik :thumbsup: terecht rond de klok van 16.00 uur.
      Update volgt.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Paul eric wrote:

      wij hebben bij onze eos ook aan beide kanten het zgn wasserleitfolie laten vervangen in Leverkusen. Hadde een enormoe l wat tot ekkage de folie was op verschillende plaatsen los gegaan daardoor kwam t water niet meer in de afvoer kanalen maar eronder .
      Wat tot gevolg had dat de eos meer een overdekt zwembad was.
      Zeer kundige mannen is aan te bevelen.
      Groeten.

      Vandaag heb ik contact gehad met Leverkusen (D).
      As Zaterdag al kan ik :thumbsup: terecht rond de klok van 16.00 uur.
      Update volgt.
      is voor mij 3 uur rijden.
      Ben wel benieuwd naar de kosten, dan ga ik even bij Wout Bouman vragen of ze dat ook kunnen.
      En anders moet ik maar een extra dagje vakantie in plannen. Is ook wel nodig bij mij, soms heb ik een half zwembad in de EOS, hij lekt alleen links namelijk.
    • Jizkid wrote:

      Paul eric wrote:

      wij hebben bij onze eos ook aan beide kanten het zgn wasserleitfolie laten vervangen in Leverkusen. Hadde een enormoe l wat tot ekkage de folie was op verschillende plaatsen los gegaan daardoor kwam t water niet meer in de afvoer kanalen maar eronder .
      Wat tot gevolg had dat de eos meer een overdekt zwembad was.
      Zeer kundige mannen is aan te bevelen.
      Groeten.

      Vandaag heb ik contact gehad met Leverkusen (D).
      As Zaterdag al kan ik :thumbsup: terecht rond de klok van 16.00 uur.
      Update volgt.
      is voor mij 3 uur rijden.Ben wel benieuwd naar de kosten, dan ga ik even bij Wout Bouman vragen of ze dat ook kunnen.
      En anders moet ik maar een extra dagje vakantie in plannen. Is ook wel nodig bij mij, soms heb ik een half zwembad in de EOS, hij lekt alleen links namelijk.
      Heb het 2 jaar geleden laten doen incl een dakservicebeurt bij Wout Bouman.... Topmonteurs daar.... Dakservicebeurt was €100,- en vervangen van de waterfolie was € 118,60 beide ex BTW ...incl.BTW was ik €264,51 kwijt en sindsdien een droog interieur ...ook bij gebruik wasstraat (wel op tijd Krytox gebruiken)
    • De verfbrander, krimpkousjes en het nieuwe hoofdrelais hebben nog niet alles opgelost. De ECU ligt nu in Almelo voor revisie... Ik ben ook bang dat ik niet met de EOS naar de techmeeting kom, maar met z'n kleine broertje: een witte VW Up . Ach, het is niet anders . Ik hoop dat jullie allemaal voor me willen duimen dat het weer helemaal goedkomt met mijn EOS .

      Dus zaterdag uitkijken naar een WITTE VW UP en niet naar een donkerblauwe EOS!!!!
      CB_MyEos :thumbup:
    • CB_MyEos wrote:

      De verfbrander, krimpkousjes en het nieuwe hoofdrelais hebben nog niet alles opgelost. De ECU ligt nu in Almelo voor revisie... Ik ben ook bang dat ik niet met de EOS naar de techmeeting kom, maar met z'n kleine broertje: een witte VW Up . Ach, het is niet anders . Ik hoop dat jullie allemaal voor me willen duimen dat het weer helemaal goedkomt met mijn EOS .

      Dus zaterdag uitkijken naar een WITTE VW UP en niet naar een donkerblauwe EOS!!!!

      Moet lukken. Even in het geheugen plakken. WIT, wit, Wit, WIT,
      Ik kom dan zelf met een donkerblauwe

      even ter info, op het terrein staan we met de EOSsen meestal achteraan, als daar plek is tenminste. Het is sowieso een plek waar heel veel voertuig meetings plaatsvinden.

      Tot zaterdag

    • Vandaag steunpunt Leverkusen bezocht om de watergeleidingfolie te laten vervangen.
      Wat meten in het oog sprong was de zeer schone en opgeruimde werkplaats.
      We werden door de goede man even welkom geheten en omdat we wat vroeger waren dan afbesproken was hadden we tijd voor Café und Gebäck er zit om de hoek een lunch/bakkerij winkel :thumbup: .
      Toen de Eos in de werkplaats stond zag je de ervaring, snel en vakkundig werden aan beide zijden de folie vervangen.
      Tijdens het openen en sluiten van het dak werd ik op nog 3 problemen gewezen die zeker voor problemen zouden gaan zorgen.
      1) beide flapjes reageerden niet meer helemaal goed door een versleten elastiek.
      2). Twee touwtjes (daktrim)waren dusdanig al aan slijtage onderworpen dat een ingreep noodzakelijk was.
      3) in de kofferbak zitten twee pvc kovers en beide misten de borg dop…
      Uiteindelijk bleek de algehele staat van het dak prima en met deze ingreep bestaat de kans dat het dak er weer een geruime tijd tegenaan kan.
      Uiteindelijk heb ik €160 euro betaald. :thumbsup: .eos-forum.nl/index.php?attachm…931a1ef50b136eb456f05f383
      Files
      • IMG_3682.jpeg

        (188.85 kB, downloaded 9 times, last: )
      • IMG_3681.jpeg

        (91.93 kB, downloaded 10 times, last: )
      • IMG_3679.jpeg

        (89.51 kB, downloaded 11 times, last: )
      • IMG_3680.jpeg

        (120.94 kB, downloaded 10 times, last: )
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      The post was edited 2 times, last by Paul eric ().

    • Vandaag had ik tijd om de Eos weer ff te poetsen, door het werk gisteren in Leverkusen had ik wat vuiligheid op het glas en wat dode insecten door ff lekker te kunnen gassen op de Duitse AUTOBAAN :eosweiss: .
      Tijdens het opnemen van de kofferdeksel viel mij een defecte Anslagpuffer op.
      Gelukkig had ik nog een vervanger dus deze meteen maar vervangen.
      Het blijft het meest kwetsbaar onderdeel dus gelijk maar weer twee besteld op E-Bay ..
      Files
      • IMG_3693.jpeg

        (92.53 kB, downloaded 9 times, last: )
      • IMG_3694.jpeg

        (127.71 kB, downloaded 8 times, last: )
      • IMG_3697.jpeg

        (95.3 kB, downloaded 8 times, last: )
      • IMG_3696.jpeg

        (61.88 kB, downloaded 8 times, last: )
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: