Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vandaag de laatste versie bluetooth module in laten bouwen voor de rns510 met audio stream functie, dit is echt een super upgrade voor het systeem. Lekker spotify draadloos vanaf de iphone met echt super geluid. Ook meteen de kersenrode achterlichten gemonteerd en originele facelift spiegels besteld, ben ik ook meteen van die aluminium oxidatie af.

      al met al weer happy.
      :vw: EOS 2.0 TFSI, Reflex silber metalic, 19"Omanyt Eibach B12 fahrwerk :eossilber:
    • Ivo schrieb:

      Vandaag de laatste versie bluetooth module in laten bouwen voor de rns510 met audio stream functie, dit is echt een super upgrade voor het systeem. Lekker spotify draadloos vanaf de iphone met echt super geluid. Ook meteen de kersenrode achterlichten gemonteerd en originele facelift spiegels besteld, ben ik ook meteen van die aluminium oxidatie af.

      al met al weer happy.
      Hi Ivo, ik ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van een EOS en heb op de linker buitenspiegel idd de oxidatie en vroeg mij af wat je precies bedoeld met facelift spiegels en vooral wat kost dat grapje? Mijn spiegels nu hebben inklap functie, verwarming en elektrisch verstelbaar.

      groet Henk
      :eosrot:
    • Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe Eos, mooi in het zeldzaam rood. Ik zag op je foto's dat jij ook het oude type spiegels heb en die van mij zaten ook onder de oxidatie.Met facelift spiegels bedoel ik de spiegels die op de latere type 1F7 Eos en vervolgens de nieuwe 1F8 Eos zitten. Geeft je auto een weer wat jongere look.

      er zijn 2 opties die je kunt doen:
      a: de wat goedkopere imitatie aangeboden op veel auto materialen sites , deze zijn wel nieuw en voor gegrond maar missen veelal het extra knipper ledje aan de binnenkant van de spiegel in de rand naast het glas.

      b: 2e hands origineel via bv Ebay.de, hier zitten gebruikte exemplaren tussen afkomstig van schade auto's met in mijn geval nog geen 9000km op de klok.
      Vaak al in de kleur van je auto te vinden en dat scheelt weer in spuit kosten.

      Ik heb gekozen voor optie b, in mijn ogen is origineel altijd beter. Ik was kwijt voor de spiegels (in de juiste kleur) 320euro inc verzenden kwijt en voor de stuur modules met motor 150euro inc verzenden, dan komt er nog een schakelaar bij van 20 euro. Maar dat komt omdat mijn huidige spiegels niet inklapbaar zijn, in jou geval zullen het alleen de spiegels zijn die je nodig heb.

      Hier een voorbeeld van een setje spiegels:
      ebay.de/itm/VW-EOS-Spiegel-Aus…3AEOS&hash=item54060aa3e4
      :vw: EOS 2.0 TFSI, Reflex silber metalic, 19"Omanyt Eibach B12 fahrwerk :eossilber:
    • Hallo Henk,

      Als aanvulling op de uitleg van Ivo (die verder helemaal klopt) nog even over het begrip "Facelift".
      Het is een misverstand dat er slechts 2 type's Eos'sen zijn t.w. het oorspronkelijke model (voor 2011) en de "facelift" (na 2011).

      Er was n.l. nog een tussentype (Ivo noemde het al, de 1F7) die ook wel de "pre-facelift" wordt genoemd. Deze is geleverd in 2010.
      De "pre-facelift" heeft al de inrichting (b.v. de climatronic) en de spitse buitenspiegels van de facelift maar nog steeds de klassieke voor- en achterkant.

      Bij de pre-facelift zijn al een aantal aanpassingen gedaan die daarna in de facelift zijn gebleven.
      Mooi voorbeeld is het dopje met het kruisje aan het einde van de afwateringsslangen van het dak. Die zijn in de pre-facelift al weggehaald (door ervaring wijs geworden bij :vw: )


      Grz Nico
    • Even snel wat crapy iphone foto's geschoten om een idee te geven.

      De nieuwe facelift spiegels en de cherry red achterlichten.

      Spiegels moeten nog wel gecodeerd worden voor de klapfunctie en de instapverlichting onder de spiegels, dit kreeg de dealer nog niet voor elkaar.


      Op het forum bij onze oosterburen staan diverse links wat betreft het coderen van deze modificatie, maar helaas ook na het inloggen kan ik deze links niet openen.

      Iemand een idee hoe de nieuwe raam motoren met stuurmodules te coderen zodat de extra functies van de spiegels werken op mijn auto?

      Dit zijn de nummers van de nieuwe stuur apparaten:

      -1Q0 959 702 H - 5K0 959 792 A
      -1Q0 959 701 H - 5K0 959 793 A

      Dan kan de dealer verder 8)
      :vw: EOS 2.0 TFSI, Reflex silber metalic, 19"Omanyt Eibach B12 fahrwerk :eossilber:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Ivo ()

    • Nico schrieb:

      Mee eens. Staat inderdaad veel sjieker.

      Een tijd geleden konden we via het Duitse forum ook sjieke kentekenplaathouders aanschaffen.
      Weet eigenlijk niet of die nog te verkrijgen zijn :smt102

      Grz Nico


      Ik heb vorig jaar kentekenplaat houders gekocht op EBay uit Ijsland met in Chroom Volkswagen er op...ik heb nu gezien dat het chroom al gaat vervagen door wasstraat gebruik...

      Binnenkort ook maar eens op zoek nar nieuwe houders
      Ik ben van na de oorlog, dat wil ik graag zo houden! Volkswagen Eos 20FSi 2008
    • Vandaag de Eos gewassen en met de machine gepoetst en in de wax gezet. Wel weer een klus maar het resultaat mag er zijn. Vindt ik dan :-). De nieuwe zomersloffen en verlagingsset zijn er vorige maand al onder gegaan, maar dat had ik niet zelf gedaan dus dat telt eigenlijk niet ;-).
      Dateien
      • Eos_1.jpg

        (224,89 kB, 47 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • Eos_2.jpg

        (206,54 kB, 43 mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • :search: helemaal perfect.

      Zelf heb ik vanmiddag de hele binnenkant uitgezogen. gestoft en het kunststof/leer behandeld met "Poorboy's World-Natural Look"
      (ooit een gouden tip van Herman)



      Altijd een mooi resultaat en een prima bescherming tegen UV (verkleuring)

      Grz Nico

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von Nico ()

    • Vandaag de buitenspiegel gerepareerd. Deze was een paar maanden geleden kapot gegaan. Iets te dicht langs het huis geparkeerd......... :cursing:
      Zie deze link.

      Nieuwe onderdelen bij de dealer bestelden binnen 20 minuten was de spiegel weer als vanouds. Mede dankzij de duidelijke beschrijvingen van Uwe :thumbsup:

      Vraagje: onderin de spiegel zit een lampje. Ik kan niet vinden waar dit lampje voor dient en wanneer hij aan of uit gaat.

      Groet,

      Marnix

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von nobody ()

    • 'Nieuwe' Golf vs 'Mijn' Eos

      Beste mensen,

      Vandaag ging mijn lieve Eos even terug naar de dealer, toen ik hem 2 weken geleden kocht wilde ik hem natuurlijk meteen hebben!!! Ja ben een meisje en die willen als ze iets kopen het meteen HEBBEN!

      Had afspraken gemaakt over een aantal kleine punten t.a.v. onderhoud en/of reparatie die ze voor hun rekening zouden nemen zodat mijn wagen weer in topconditie is. En daarnaast de 'grande' poetsbeurt binnen/buiten.

      Kreeg deze gloednieuwe Golf TSI mee, paar weken oud! Gave bak, maar moet eerlijk zeggen dat mijn 'oude' Eos nog steeds op 1 staat. Stoelen zijn veel comfortabeler, uiteraard in vermogen merk je groot verschil, en de prachtige 18" (ze zijn echt gaaf) maken wel dat je groot merkbaar stuggere wegligging hebt, zeker in de stad. En die automatische handrem is echt irri! Als zal je daar gauw aan wennen en het echt n gemak zijn.

      Oke, voordelen natuurlijk ook! Super mooi vanbinnen met nieuwe RNS 510 = vettt!!! Ook multimedia stuur en uitgebreide opties op cruise control maken rijden heerlijk! Ook fijn: spiegels klappen automatisch in en uit (mis ik soms).

      Al met al ga ik uiteraard met een super big smile over n paar dagen m'n eigen bakkie weer halen, en kan nu al niet wachten; Het dak eraf!!! :smt026
      :love: :eosschwarz: :love:


      X, Eliza
      Dateien
      :vw: Eos 2.0 T-FSI, 200 PK, bj 2007. Pearl Black, Navi, Leer Zwart, I-pod. 'Le Mans' 235/45 R 17.
    • Hoi Eliza,

      Aardige samenvatting en ben blij dat je toch voor je eigen Eos gaat.

      Sterkte met de aandachtspuntjes die opgelost gaan worden door de dealer.

      Leuke foto met een enthousiaste meid achter het stuur van je mooie Eossinne.

      Heel veel schadevrije jaren met een heleboel open dak dagen toegewenst.

      Groetjes uit Zoetermeer,

      Herman und Carla.
      2015; Voorjaarstour, Sachsentour, Soccertour, Alpentour
      2016; Mittsommernachttour in Dänemark, Euregio Sommertour durch Munsterland; Wallistour;
      Eos Stammtisch-Ost Weihnachtstreffen in Merseburg