Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ziet er wel een stuk gelikter uit, he :thumbup:
      Zo heb ik het ook, maar bij mij zat het er al in :D
      Ik heb zelf een zenec, die werkt prima met de stuur knoppen. Maar ik weet uit het duitse forum dat er inmiddels verschillende android units zijn die prima werken met de knoppen.
      (De zenec heeft volgens mij overigens wel ondersteuning voor dynaudio, je kunt daar oem-audio instellen..., dat hebben de androids dan weer niet, geloof ik)
      Zie ik nu ook flippertjes? Ben benieuwd wat je daar mee gaat doen :vain:
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Lordy schrieb:

      Alleen (b)lijkt dat mijn aftermarket Pioneer radio dus niet met stuurknoppen bedient kan worden
      Radio eruit gehaald en goed gekeken. Bleek dat er een kabel van Canbus box met jackplug niet op de radio was aangesloten. Deze was geheel met plakband afgeplakt. Plakband verwijderd, aangesloten op de radio en..... stuurbediening werkt!!! :ballon:
      Op naar het volgende project...mijn electrische easy entry aan beide kanten werkend krijgen :hmm:
    • Vandaag weer een minder goede dag voor ons forum lid önder.
      Er is vannacht op brute wijze ingebroken in zijn Eos.
      Aan de rechter kant is geprobeerd met een koevoet de deur te openen waardoor deze nu ontzet is,uiteindelijk toch maar aan de linker kant de zij ruit ingeslagen en de radio ontvreemd .......of de alarm is gegaan weet hij niet de auto stond voor zijn huis aan de overkant.....

      Önder ik vind het verschrikkelijk ....
      Zo veel schade ..pffff
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • TeoT schrieb:

      Was niet helemaal vandaag maar onlangs: Nokkenas en klepstoters vervangen van de 2.0 TDI... Heeft toch een ruig verleden achter de rug met slechte olie, helaas. Dat zie je niet aan de buitenkant... Ze loopt inmiddels weer als een zonnetje. Het enige wat nu nog moet gebeuren zijn de 2 rubbers van de luchtslang van de turbo naar de intercooler vervangen, die zijn niet meer fris na al de jaren. Als het goed is krijg ik ze deze week binnen.

      Zoals je ziet waren de oude stoters er heel slecht aan toe.

      000 Nieuwe meuk.jpg000 Oude meuk.jpg


      Greetz Teo


      Heb je ook goed gekeken, of op de kopse kanten van je klep tuimelaars nog de olie kanaal af dicht dopjes aanwezig waren? Het is een bekend euvel, dat deze los komen namelijk. Ik heb 't met mijn Passat ook gehad :cursing:
      Groeten, Edwin
    • Ff een vraagje aan alle leden!.

      Omdat er recent in mijn vriendenkring een Eos is opengebroken,en hij geen enkel alarm gehoord had!.
      Wilde ik de proef op de som stellen en mijn alarm testen.
      Ik liet bewust het raam aan de bestuurders zijde open en zette de alarm aan.
      Na een tweetal minuten heb ik via het raam geprobeerd in de auto iets weg te pakken en tot mijn grote verbazing bleef het stil!!!!!.
      Wel activeerden de gevaranlichten maar ja deze maken geen geluid.
      In alle stilte had ik dus tijd genoeg om eea te stelen!.

      Ik zal straks de kap open zetten en dan nog eens het alarm testen...
      Misschien is er bij mij iets stuk, maar misschien ook niet en hebben meerdere Eos-sen er last van.
      Graag wilde ik jullie vragen dit zelf tot te testen.

      Wordt vervolgt!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • De alarm zou wel af moeten gaan.

      Wel is het mogelijk de sterkte van het geluid en de gevoeligheid van de sensoren via de VAGCOM aan te passen klik. Je kan het hoorn zelfs helemaal uitzetten klik Of had je hem zelfs uitgezet door 2x de vergrendelingsknop in te drukken? klik
      Ik zou dit wel laten controleren :s05

      Groeten

      Uwe
    • Dank je Uwe voor jou reactie, het alarm heeft wel gewerkt laatste echte test vorige zomer mede omdat ik de kap vaker open laat wilde je toch ff zeker weten dat hij werkt.
      Nu gaan bij mij alleen de gevarenlichten knipperen en geen horen is hoorbaar.
      Zeker met de laatste twee meldingen op dit forum van inbraak,dacht ik het kan geen kwaad ff te testen
      Zo zie je maar weer dat je er noot zomaar er vanuit mag gaan dat het wel goed zit...
      Bij mij Lijkt het er dus sterk op dat de claxon stuk is gegaan.

      Morgen ga ik de dak module inbouwen en als ik tijd over heb zeker ff de claxon nader bekijken.

      Wordt vervolgd.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag de dak module er in gezet en dat was heel goed te doen, fijne beschrijving van hou to do.
      Net al de eerste settings geprogrammeerd via het display.

      Dus meteen op pad,en tijdens deze rit de kap geopend dat alleen al was een verademing en een belevenis.( :cscsi: )
      Graag had ik een smily gebruikt die tijdens het rijden de kap opend maar helaas
      zitten in deze smily's nog geen modus4cars module :D .

      Voor het alarm heb ik een nieuwe horen besteld, het demonteren van het wiel en de binnen kuip laat ik ff tot ik de vv onderdelen heb, scheelt weer werk en dan combineer ik het meteen met het wisselen van de winter banden.....

      Gr Paul
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

      Paul eric schrieb:

      Vandaag de dak module er in gezet en dat was heel goed te doen, fijne beschrijving van hou to do.
      Net al de eerste settings geprogrammeerd via het display.

      Dus meteen op pad,en tijdens deze rit de kap geopend dat alleen al was een verademing en een belevenis.( :cscsi: )
      Graag had ik een smily gebruikt die tijdens het rijden de kap opend maar helaas
      zitten in deze smily's nog geen modus4cars module :D .

      Voor het alarm heb ik een nieuwe horen besteld, het demonteren van het wiel en de binnen kuip laat ik ff tot ik de vv onderdelen heb, scheelt weer werk en dan combineer ik het meteen met het wisselen van de winter banden.....

      Gr Paul


      Dag Paul, ik heb ook een stil alarm, helaas. Waar heb jij de hoorn gekocht?
      Ben verder benieuwd of je met het wiel eraf met een krik goed bij de wielkuip kunt.
      :eosschwarz:
    • Batjes schrieb:

      Zomerbandjes er weer onder. Ik moet ook 2 nieuwe voorbanden hebben, 235/45 ZR 17 97Y. Ik heb er nu falken fk435 onder liggen. Iemand nog goede adviezen? Ik zat zelf aan nexen of goodyear te denken...


      Heb een soort gelijk dilemma met onze Leon. Hierbij neig ik om niet 2 banden te vervangen maar alle vier en over te stappen naar de cross climate band van Michelin welke als zeer goed uit de test komt als vier seizoenen band...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    • Vandaag heb ik mijn dashbord kasje er een uitgehaald om te kijken of ik er duidelijkheid in kon krijgen waarom ook mijn ventilatie soms ( bibbert).
      Acher het dashbord kastje zit de grote klep die de buitenlucht scheid tov van binnen deze functioneerde vrijwel zonder haperen.(een hele lichte bibber nadat de klep zich geheel sluit).
      Acher de radio zit er nog een en ook deze vertoont het zelfde beeld.(af en toe een bibber).
      Aan de bestuurders kant zit er nog een die moet ik nog controleren maar lijkt voor zover ik nu al kan overzien de ergste biber te hebben.
      (Soms lijkt het dat de ventilator net niet zijn ideale stand vind, en zoekende is).
      Uiteindelijk de Eos weer eens uitgelezen,moest ook wel omdat ik de stekker van de airback schakelaar los had gemaakt die in de kastje zit.
      Nadat ik de ventilator motoren heb gereset onstond dus de airback fout....
      Verder in vag gezien dat inderdaat mijn horen van het alarm een fout genegeerd ,reset nog niet mogelijk.
      Zo tips tbv de ventilator altijd welkom.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Paul eric schrieb:

      Vandaag heb ik mijn dashbord kasje er een uitgehaald om te kijken of ik er duidelijkheid in kon krijgen waarom ook mijn ventilatie soms ( bibbert).
      Acher het dashbord kastje zit de grote klep die de buitenlucht scheid tov van binnen deze functioneerde vrijwel zonder haperen.(een hele lichte bibber nadat de klep zich geheel sluit).
      Acher de radio zit er nog een en ook deze vertoont het zelfde beeld.(af en toe een bibber).
      Aan de bestuurders kant zit er nog een die moet ik nog controleren maar lijkt voor zover ik nu al kan overzien de ergste biber te hebben.
      (Soms lijkt het dat de ventilator net niet zijn ideale stand vind, en zoekende is).
      Uiteindelijk de Eos weer eens uitgelezen,moest ook wel omdat ik de stekker van de airback schakelaar los had gemaakt die in de kastje zit.
      Nadat ik de ventilator motoren heb gereset onstond dus de airback fout....
      Verder in vag gezien dat inderdaat mijn horen van het alarm een fout genegeerd ,reset nog niet mogelijk.
      Zo tips tbv de ventilator altijd welkom.
      Zat ik net te beschrijven dat ik een reset ergens was beschreven, was het eigenlijk van jezelf, tja, altzheimer slaat bij al toe :vain:
      Echter vond ik.Hier nog als aanvulling.. :pleasantry:
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Batjes ()

    • Zo vandaag weer es ff op onderzoek uit,waar dat gebibber nu vandaan komt.
      Voor zover het er nu uit ziet is de oorzaak bij mij de stermotor van de climatecontrol die net boven het gaspedaal zit.(bij ingeschakeld contact begint deze zichtbaar schokkend te bewegen.
      Pfff.. zal een hele klus worden deze te vv.
      Nu ff geprobeerd om deze met contact reinigings spray van onder in te spuiten,het lijkt er in ieder geval nu op dat het bibberen bijna weg is!.
      Bij op contact zetten van de Eos hoor je ff de stermotor zich positioneren(wel nog iets bibberig)maar niet meer constant zoals eerder en dan is het stil!.
      Nu ff kijken voor een vervanger,en voor wie er al ervaring mee heeft is uitleg altijd welkom.
      Het type nr wat er op staat is Vw AG 3C1.907.511.
      Gr paul
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: