Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Spawn schrieb:

      Ik heb zelf ook Android radio gehad in mijn Golf 6, 4.5 jaar nooit problemen mee gehad, in het begin had ik problemen met grote downloads via Wifi toen heb ik een kleine fan ingebouwd, ik mis het af en toe maar om nou een dure originele radio te vervangen met een Android radio is ook niet erg slim.

      Ik had de HuiFei KGL model, Joying is een goeie merk, maar als ik me niet vergis ze gebruiken verschillende fabrikanten en soms zit er een slechte tussen. Wat ik niet mis is de 1 á 2 minuten opstart tijd. Ik had custom firmware met custom opstartscherm, dit was mijn model: forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2660662

      Kijk even op XDA-Developers, misschien heeft iemand een custom firmware gemaakt voor jou radio ook, ik had TomTom Go opdraaien zonder problemen, betaalde versie maar voor €45 per drie jaar kan je niet verkeerd gaan. Als je Android telefoon heb kan je zelfs je internet delen vanuit je telefoon zonder je telefoon uit je zak te halen, het gaat allemaal automatisch met een app (Tasker)

      Oh ik heb mijn opstartscherm gevonden, had ik een tijdje geleden op Youtube geze
      O,die van mij is een stuk sneller. Hij begint bij aanzetten van het contact meteen te spelen. Daarna start Tom Tom op als die tenminste aanstond bij het stoppen, gaat ook redelijk vlot. Met name Tom Tom heeft zware downloads en komt iedere keer weer met een update. Niet zo prettig.
      Nee, geen Android telefoon, dus ik moet de mijne even uit mijn zak halen en de hotspot aanzetten, kan ik hem meteen aan de stroom leggen.
    • Ik heb vandaag alle dakrubbers in de krytox gezet.

      En ik heb de achteruitrijcamera gerepareerd. Ik heb zo’n uitklap camera onder het logo. Ik had op aliexpres een rgb kabel gekocht van de camera naar de 510. 10€. Radio uit dashboard gehaald, en kabel simpel door skiluik getrokken. Het bleek niet niet aan de kabel te liggen.

      Daarom vandaag het hele kofferbak logo/camera mechanisme uit elkaar gehaald tot ik de losse camera module had. Er bleek aan de camera een kort kabeltje te zitten en daarin zat draadbreuk. Het bleek al een keer (slecht) gerepareerd. Even gesoldeerd en geisoleerd. De boel weer in elkaar gezet en hoppa! Beeld bij achteruitrijden.

      Helemaal happy!
    • afgelopen weekend een ritje naar België gemaakt om de Bentley velgen te ruilen.

      Al met al een 3.5 tot 4 uur onderweg geweest. Enkele rit met wat pauzes.
      Daar ook meteen een rondje over de meeting gelopen.
      Eenmaal thuis kwam ik erachter dat de velgen andere maten hebben als mij was doorgegeven.
      Het zou: 18x10.5j et30 en 18x9.5j et30 zijn. Wat best goed uit zou komen icm airride maar het blijkt 10.25j et25 en 9j et15 te zijn.

      Nu ga ik de uit elkaar halen en kijken of het gaat passen als ik ze frontmounted maak ( dwz. De harten aan de voorkant van de randen plaatsen) en misschien 5mm afdaai aan de achterste harten.
      De plaatjes bij het praatje:
      Dateien
    • @Jardo ET15 steekt behoorlijk uit, ET35 was max toch voor een EOS? In iedere geval succes met draaien, komt wel goed denk ik :thumbsup:

      Vandaag ben ik niet met auto bezig geweest, maar ik heb wel laatste stukjes van de deurschakelaars ontvangen, en nu maar duimen dat het morgen mooi weer wordt. Ik wil ook lichtje in de deurhandel schelp aan de binnenkant, daar moet ik wel een reparatie draadje voor halen, hopen dat VW dealer op voorraad heeft anders moet ik wachten met schakelaars, ik wil niet voor elke dingetje deurpanelen afhalen.

      Dit moet allemaal in de bestuurdersdeur vervangen worden, een van de waarschuwingslampjes moet in bijrijdersdeur natuurlijk:



      Ik denk dat het laatste upgrade wordt voor dit jaar, want winter komt aan (klinkt als GoT :P ) maar ik ben net klaar met onderhandelen voor een Golf 5 GTI stuur uit eBay, verkoper had een "Nu Kopen" prijs maar ik heb hem via berichten lager bedrag aangeboden en hij ging daarmee akkoord, het gaat om een gerenoveerde stuur en word maandag uit Engeland opgestuurd:



      Andere upgrades zoals TPMS knopje, velgen en dak laten spuiten in originele kleur pak ik volgend jaar op, misschien wil ik een Android telefoon dedicated aansluiten zodat het aan en uit gaat met de contact voor flitsers, en hoorn van de alarm moet nog vervangen worden, maar die ga ik niet zelf doen, net even te oud om op straat liggen te sleutelen :P
    • Vandaag mijn dakrubbers winter klaar gemaakt met Krytox tevens een nieuw tool in gebruik genomen om gemakkelijk tussen de rubbers van het dak te komen( dat had ik eerder moeten ontdekken).
      Zie foto eea zegt genoeg!.
      Deze worden ook wel gebruikt om een foli glad te strijken, nu bij mij een ander gebruiksdoel maar o zo fijn.
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Handig tooltje.
      Ik ga mijn bankkaartje er wel voor gebruiken. :D


      Mijn EOS heeft nog ergens een software foutje denk ik, want sinds een tijdje staat het lampje achter mijn zonneklep permanent aan, bijna permanent moet ik zeggen, want af en toe staat ie weer een paar dagen uit en reageert hij gewoon op het schuiven van het spiegelklepje. Als ie aanstaat doet ie dat niet meer, dan blijft ie gewoon aan... rara.
    • @Paul eric ik heb die strijkers in het geel en inderdaad het lijkt wel handig, ik ga nog een Krytox behandeling doen en ook alle scharnierende punten insmeren met Wurth HHS 2000.
      Stuur ziet er goed uit inderdaad, die van mij is ook gerenoveerd, ik moet het nog ontvangen, dus ik ben benieuwd.



      @Jizkid ik denk dat er geen software gepaard gaat met zonneklep/spiegel lampje, als suggestie van Winston niet helpt, er zijn twee schakelaars (als ik me niet vergis) een achter de schuifklep en een op de scharnierende as van de zonneklep, waarschijnlijk blijft er een hangen. Helaas zijn de zonnekleppen niet uit elkaar te halen, dus enige oplossing is vervangen.

      Hier paar op Ebay: ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_…&_nkw=1Q0857551P&_sacat=0

      Ik vond Ebay te duur toen even op BM Parts gekeken en:
      bm-parts.nl/onderdeel/131035/z…6MiwiY2FyIjoxNiwicyI6IiJ9
      of
      bm-parts.nl/onderdeel/73267/zo…6MiwiY2FyIjoxNiwicyI6IiJ9
      Verzend kosten zijn helaas €10 maar nog steeds goedkoper dan Ebay. En geloof me die €10 betaal je wel voor niets, laatst had ik daar die centrale raam schakelaartje besteld en kwam in een 40x30x20cm doos aan :rofl:



      Ik kon in de weekend niets doen, te veel regen... Wel een GSM gekocht en opgehaald via MP, geroot en geprogrammeerd om het via contact te laten aan gaan en afsluiten, tevens een houdertje voor geprint, word een leuke radardetector nu wacht ik op een haakse mini usb voeding kabel.

      Vandaag kreeg ik mooie LED kentekenlichtjes binnen, maar ze geven error, ik kan het ook niet weg te programmeren met VCDS, Central electrics module is net even te oud en zit geen PWM modulatie optie voor kentekenlichten.
      Het zijn mooie armatuurtjes, geven mooi licht en niet zee van licht zoals die 24 LED dingen waarbij je hele weg achter je verlicht...
      Dus ik ga weerstanden tussen zetten denk ik.
    • Ik ga schaamteloos posten achter mijn eigen post :whistling:

      Vandaag met schakelaars in de deuren bezig geweest. Toen ik de binnenwerk van de bestuurdersdeur wou loshalen, had ik een grote verassing, een van de vorige eigenaars of een garage had het helemaal verkl... en daarna proberen te repareren maar dat is ook niet gelukt, waarschijnlijk los proberen trekken terwijl nog een schroef vast zat.

      Zo zat het eruit, chaotisch...


      Ze hebben met een lijmpistool proberen te repareren terwijl het nog in de deur zat, dus ik heb alles weggehaald en na 4 lijm staven heb ik het een beetje goed kunnen krijgen.

      Even getest met een LEDje in de deurschelp en het zag er goed uit dus die ook even aangesloten:


      Alle knoppen zijn vervangen en werken prima, ik had de centrale raamschakelaar al gisteren avond in orde gemaakt door paar weerstanden weg te halen en paar punten te verbinden:


      Lichtje onderin de deur ook aangesloten en aangezet in VCDS, ik ben niet blij met het lichtje, in mijn Golf 6 had ik betere, deze heeft ook witte ledjes achter rood waardoor niet zo mooi uit ziet, mijn Golf had rode ledjes achter rode venster, maar die kan ik altijd nog vervangen zonder deurpanelen af te halen:



      Schakelaartje om deuren op slot te zetten waren versleten, ik had een nieuwe maar die waren net even anders, nu heb ik de onderdeel nummer, ik moet even juiste bestellen en vervangen, echter ben ik niet gecharmeerd om deurpaneel weer af te halen, het zit wel goed in elkaar, maar het is niet perfect, een nieuwe paneel zou beter zijn.
    • @Paul eric Er is een deurmodule in onze deuren, alle luxe VW's hebben dat en op die deurmodule is er een 32 pins stekker, hier kan je de lampen aansluiten, lampen kan je kopen met juiste stekkertjes, het is even insteken in de 32 pins stekker en dan aanzetten in VCDS, pinnen die je moet gebruiken in 32 pins stekker veranderen wel door bouwjaar van de auto, met nieuwe modellen moet + op 18 en massa op 19, op oude modulen zoal die van mij module moet je pin 1 gebruiken voor + en massa heb ik uit pin 2 gepikt die al bezet was, hier heb ik een draadje op gesoldeerd.


      Hier kan je zo een setje met lampen en bedrading kopen:
      aliexpress.com/item/2X-Car-LED…-VW-Golf/32726894535.html
      of deze met logo schijnend op de grond (vind ik zelf beetje te kitscherig) :
      aliexpress.com/store/product/2…n/426514_32684385095.html


      En hier vind je een beschrijving met foto's hoe je het moet aansluiten, zoals ik al had gezegd let wel op de pin nummers, als het bij jou pin 1 niet bezet is dan moet je zelfde als ik aansluiten:
      my-gti.com/2150/adding-door-wa…agen-golf-and-jetta-front
      Als je een van die setjes koop hierboven hoef je geen reparatiedraad kopen bij VW dealer, in het setje heb je alles met juiste stekkertjes die in de 32 pins stekker passen.


      Paul eric schrieb:

      Misschien deze nog laten graveren als je toch je stuur gaat vv.
      Gaf bij mij een mooi resultaat.

      Ik had het gezien en ik wou nog aan je vragen, waar heb je dat laten doen als ik vragen mag?
    • @Spawn Ik heb dezelfde "Deur welkom lichten" geïnstalleerd en de aankomende fietsers zullen je witte leds meer waarderen :supz:

      Om helemaal klaar te zijn voor kerst kan je zoals ik ook nog "Interieur Voetruimtelichten" installeren. Er zijn vooraan al aanduidingen waar je ze moet plaatsen.
      nl.aliexpress.com/item/Origina…042311.0.0.27424c4dHSTHvq

      Voor diegene die een mobiel hebben die draadloos kan opladen heb ik nog een Tip.
      De Nokia DT 900 werkt op 12V en heb deze geplaatst in het opbergvak tussen de voorste zetels. De lader heb ik aangesloten achteraan de middenconsole. Heb een klein latje geplakt aan de lader zodat die juist in het opbergvak past.
      Dateien
    • Patbis schrieb:

      @Spawn Ik heb dezelfde "Deur welkom lichten" geïnstalleerd en de aankomende fietsers zullen je witte leds meer waarderen :supz:

      Om helemaal klaar te zijn voor kerst kan je zoals ik ook nog "Interieur Voetruimtelichten" installeren. Er zijn vooraan al aanduidingen waar je ze moet plaatsen.
      nl.aliexpress.com/item/Origina…042311.0.0.27424c4dHSTHvq

      Ik heb voetruimtelichten ook in mijn Golf 6 ingebouwd des tijds, alleen deze keer red ik het niet voor kerst :D ik had ze ook onder de stoelen gemonteerd voor achterpassagiers dat ga ik ook bij EOS doen, echter dan haal ik de stoelen weg dus best wel een klus.
      Heb jij de LED versie ingebouwd uit die link? Ik heb die geprobeerd maar was niet goed te dimmen via MFD en aangezien mijn EOS lichte kleuren heeft wordt het helemaal een licht zee. Bij nieuwere generatie was het mogelijk om te aan zetten en dimmen tijdens rijden, ik had het op 15% staan.
    • @Patbis Ah okay, duidelijk. Het is ook niet erg als het alleen aangaat wanneer deur geopend wordt, ik weet niet een of het mogelijk is om het aan te laten gaan tijdens rijden bij mijn EOS, misschien is de module te oud daarvoor, toen ik bij mijn Golf 6 aangezet had via VCDS kon ik het ook aanzetten in de MFD voor tijdens rijden en dat was best wel leuk om te zien, ze branden heel zachtjes en geven mooie sfeerverlichting.
      Dat moet ik dus nog uitzoeken.

      Vandaag weer bezig geweest met mijn EOS, ik had deze week vrij genomen om beetje uit te rusten, ik wissel van baan dus ik had weekje vakantie ingelast, maar ik weet niet of ik nou aan het rusten ben of niet 8|

      Anyways, vandaag weer een Krytox behandeling uitgevoerd, tevens alle scharnierende punten van de dak, deur en kofferbak ingespoten met Würth HHS 2000, ik zou vandaag ook een potje met Lithium vet krijgen maar postbode is nog steeds onderweg...
      Dus insmeren van schuif kantel dak moet ik morgen doen, maar dan is helemaal klaar voor winter.


      Toen ik bezig was kwam wel onze brievenbus post aan, hier zat een LED verlichting voor onder de spiegels bij, die heb ik ook maar gelijk vervangen.
      Een ding is zeker, meestal koop ik geen auto's ouder dan 6 á 7 jaar, vorige was maar 3 jaar oud, toen ik de lichtjes onder de spiegel wil los halen zag ik dat er helemaal niest meer overbleef van de schroeven die het vast moet houden, dus weer een tijdje bezig geweest om oude lichtjes uit te krijgen, nieuwe armatuurtjes met LEDs zitten in maar zijn niet vastgezet met een schroef, op zicht kan het wel maar ik ga wel een andere oplossing bedenken.


      Ik moet nog het stuur ontvangen en inbouwen en weerstandjes voor kentekenverlichting inbouwen, maar dat zijn wel de laatste veranderingen voor dit jaar, we gaan volgend jaar weer verder.