Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Spawn schrieb:

      @Paul eric Er is een deurmodule in onze deuren, alle luxe VW's hebben dat en op die deurmodule is er een 32 pins stekker, hier kan je de lampen aansluiten, lampen kan je kopen met juiste stekkertjes, het is even insteken in de 32 pins stekker en dan aanzetten in VCDS, pinnen die je moet gebruiken in 32 pins stekker veranderen wel door bouwjaar van de auto, met nieuwe modellen moet + op 18 en massa op 19, op oude modulen zoal die van mij module moet je pin 1 gebruiken voor + en massa heb ik uit pin 2 gepikt die al bezet was, hier heb ik een draadje op gesoldeerd.


      Hier kan je zo een setje met lampen en bedrading kopen:
      aliexpress.com/item/2X-Car-LED…-VW-Golf/32726894535.html
      of deze met logo schijnend op de grond (vind ik zelf beetje te kitscherig) :
      aliexpress.com/store/product/2…n/426514_32684385095.html


      En hier vind je een beschrijving met foto's hoe je het moet aansluiten, zoals ik al had gezegd let wel op de pin nummers, als het bij jou pin 1 niet bezet is dan moet je zelfde als ik aansluiten:
      my-gti.com/2150/adding-door-wa…agen-golf-and-jetta-front
      Als je een van die setjes koop hierboven hoef je geen reparatiedraad kopen bij VW dealer, in het setje heb je alles met juiste stekkertjes die in de 32 pins stekker passen.


      Paul eric schrieb:

      Misschien deze nog laten graveren als je toch je stuur gaat vv.
      Gaf bij mij een mooi resultaat.
      Ik had het gezien en ik wou nog aan je vragen, waar heb je dat laten doen als ik vragen mag?
      Inmiddels besteld thanx
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Bedankt @Paul eric, ik zal kijken of ik het ergens kan laten graveren. Deze vind ik ook interessant en die man is weer actief maar ik weet niet of hij ook voor Nederland wil maken:
      eos-forum.de/index.php?thread/…atz-f%C3%BCr-lenkradclip/

      @Jizkid we zijn een pagina verder vandaar verwarring denk ik, en inderdaad als je dak open zet met kofferbak nog open kan je de kofferbak deksel open zetten door 2 haakjes aan beide kanten handmatig los te halen, met zijn tweeën gaat het wel beter denk ik.

      Postbode was net voor donker met de Lithium vet, dus gelijk schuifdak ook ingesmeerd met Lithium vet, ik heb genoeg vet voor komende 50 jaar...
      400g is best veel maar ja beter dan niets: bol.com/nl/p/prolube-wlp-bio-w…00-gram/9200000051414270/

      Ik moet zeggen dat onderhoud aan dak best veel verschil maakt, na paar keer dak openen en dicht doen gaat het allemaal net even fijner, misschien is het placebo effect maar het loopt veel geleidelijker tijdens openen en dicht doen.
    • Hallo allemaal

      Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik weet niet of dit de juiste plek ervoor is, maar dat hoor ik vanzelf wel.
      Ik rijd nu 3 jaar probleemloos met mijn Eos 2010. Sinds deze zomer zit er echter een vervelend geluid ergens bij de achterruit of hoedenplank als ik met het dak dicht over een klinkerweg rijd. Als ik open rijd is er niets aan de hand. Ik heb in Frankrijk de kofferbak stevig moeten aanduwen om deze te sluiten, sindsdien zit het geluid er. Hoewel dat stevig ook wel meeviel. Ik kan niets vonden dat los zit of scheef en alles werkt mechanisch prima. Heet iemand een rip?
    • Spawn schrieb:




      @Jizkid we zijn een pagina verder vandaar verwarring denk ik, en inderdaad als je dak open zet met kofferbak nog open kan je de kofferbak deksel open zetten door 2 haakjes aan beide kanten handmatig los te halen, met zijn tweeën gaat het wel beter denk ik.

      Postbode was net voor donker met de Lithium vet, dus gelijk schuifdak ook ingesmeerd met Lithium vet, ik heb genoeg vet voor komende 50 jaar...
      400g is best veel maar ja beter dan niets: bol.com/nl/p/prolube-wlp-bio-w…00-gram/9200000051414270/

      Ik moet zeggen dat onderhoud aan dak best veel verschil maakt, na paar keer dak openen en dicht doen gaat het allemaal net even fijner, misschien is het placebo effect maar het loopt veel geleidelijker tijdens openen en dicht doen.
      hi @Spawn,
      Leuke tip. Ga Ik eens probberen. Ziet er spectaculair uit..haha.

      Over je schuifdak, dat heb ik ook geprobeerd maar ik heb het waarschijnlijk niet goed gedaan. Kun jij op even of andere manier duidelijk aangeven waar je dat smeren precies gedaan hebt?

      Groets.
    • @Paul eric voor de waarschuwingslichten in je deuren, ik heb even terug gekeken en jij hebt een EOS uit 2006, bij jou module moet PLUS op pin 1 aangesloten worden en MASSA moet van pin 2 afgetakt worden, voor de bijrijders kant is het ook zelfde PLUS op pin 1 en MASSA kan je op pin 4 aansluiten als het niet bezet is, dat is ook een MASSA op onze modules.
      Hier een filmpje hoe dat gedaan is bij een Golf 5 maar principe is zelfde, gebruik alleen juiste pin bezetting en dan aanzetten in VCDS, door dit filmpje kan je jezelf beter oriënteren:

      Hieronder zie je hoe de deurpanel afgehaald wordt, het is beetje rommelig maar goed te zien:


      @Jizkid ik heb eigenlijk te veel gesmeerd, elke opening in de rail heb ik gesmeerd met Lithium vet, let wel op dat je niet de stoffen gedeeltes insmeert. Meeste crucale plek is waar die veer loopt, Lithium vet is ook geschikt voor kunststof en metaal frictie dus daarom ging ik wild met invetten :D
    • Deze info is altijd welkom, ze zijn besteld en in de tussentijd gestart met een ander project!.
      Nl: een WV logo camera inbouwen die ik al ruim drie maanden op de plank had liggen omdat ik eerst een andere klus voorrang moest geven eea ivm het weer.
      Mijn vriendin heeft een seat Leon en deze was in 2012 voorzien van een wrap, die op was en eraf moest
      Nu heb ik 14 dagen vrij en aangezien ik eerst nog die mega klus had af te werken ben ik vandaag dus eindelijk gestart met de Eos.

      Voor ieder die al eens de binnenbekleding in de kofferruimte heeft los gehaald bespaar ik de details.
      (daar zijn genoeg treads over geschreven).

      Uiteindelijk had ik eea los en dacht ff het logo los te schroeven!.
      Tenslotte zit deze maar met drie torx vast,vast pfff zaten ze zeker met enige moeite kreeg ik een los...dat was balen.
      Uiteindelijk ben ik pakweg een uurtje of drie bezig geweest om het oude logo er uit te krijgen.
      Twee van de drie boutjes heb ik moeten vern..ken.
      Dus bleef er niets anders op om twee nieuwe bevestigingen te maken.
      De achterklep is van kunstof dus relatief makkelijk te bewerken met een dremel om zo de nodige ruimte voor moertjes te maken die ik met een lange bout bevestigde.
      Omdat eea alleen moet afsluiten tegen water hoef je geen extreem grote krachten uit te oefenen om het nieuwe logo vast te zetten.

      Uiteindelijk zat deze op zijn plek en kan ik beginnen met een nieuwe + kabel vanaf de accu te trekken en de audio/video kabel te verwerken richting radio door
      het schaar mechanisme heen om deze uiteindelijk naar voren te krijgen.
      Tot zo ver mijn dagje!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Hier de foto's.
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Op foto 1 zie je bolling die normaal het schroefdraad gedeelte herbergt, omdat deze dus dol was heb ik deze open geslepen met de dremel om zo ruimte voor moertjes te creëren.

      Op foto 2 zie je het binnen aanzicht van waar normaal drie schroef bussen zitten daar waar de torx boutjes in horen om het logo vast te zetten.
      De onderste zijn dus afgebroken.

      Op foto 3 zie de een bout die van binnenuit door de moertjes is gedraaid waardoor er een tapeind onstaat waar mee ik uiteindelijk weer het logo/camera embleem vastgezet heb.

      De opengeslepen ruimte heb ik weer dicht gekit eea ivm mogelijke corrosie te voorkomen.

      Morgen als de kit hard is kijk ik of ik het eea nog iets vaster kan aandraaien, mogelijk kit ik het logo van binnenuit nog af!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Daar ben ik weer :rolleyes:

      Vandaag kreeg ik mijn GTI stuur binnen, lekker vroeg dus ik kon het gelijk inbouwen, klip van de stuur was zwart maar die heb ik met mijn originele klip vervangen, het is een gerenoveerde stuur en leer voelt lekker aan, het is best mooi gedaan:



      Gisterenavond kreeg ik het sirene van de alarm binnen, die heb ik zelf niet gemonteerd maar laten doen, het was paar minuten werk op de brug en alarm doet het weer:
    • vandaag dus verder gegaan met het installeren van de bekabeling voor de camera.

      in eerste instantie heb ik de ruitenwissers eraf gehaald en het tussenschot daar door kon ik met een nieuwe dikke plus vanuit de motor ruimte naar achter het dachbord.
      Min los op de accu voor alle veiligeid.

      Toen twee gaatjes geboord in de kofferdeksel ivm de afwatering van de nieuwe camera deze hebben alle een extra afvoer,bij de eos niet standaard aanwezig.

      Verder de bekende demontage van de dorpel,de achter bank zitting en het zijpaneel achter de bestuurders stoel zodat deze kabel netjes van voor naar achter en de videokabel uiteraard weer naar voor kon.

      Vanuit de camera in de kofferbak heb ik de bekabeling in de zelfde weg gemonteerd zoals de al aanwezige bekabeling loopt door het schaarmechanisme,het is ff lastig omdat je een paar keer het dak van positie moet veranderen om deze nieuwe bekabeling door alle daarvoor bestemde gootjes te krijgen.
      uiteindelijk de bekabeling vise versa gelegd en eea weer gemonteerd,nu de radio er uit en de oude bekabeling van mijn vorige bumper camers verwijderd,om de nieuwe weer aan te sluiten op de radio.

      Het grote moment was aangebroken!, werkt eea gelukkig wel het logo klapt open en dat binnen een seconde de camera komt netjes uit het logo tevoorschijn en beeld...hihi

      uiteindelijk weer alle panelen en radio weer gemonteerd,toch nog ff een positive noot.

      (Bij de achterbox is voldoende obsorberend isolatieschuim gebruik orgineel met vag logo.)mooi mee genomen.

      Daarna de (oude) bumper camera verwijderd en de orginele nummerplaatverlichting weer gemonteerd.

      Morgen staat in het teken van de afwerking in de kofferbak zodat alle bekleding weer netjes op zijn plek zit.

      indien er intesse is kan ik wat fofos uploden.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag wilde ik de kofferdeksel bekleding terug monteren toen mij opviel dat een pucher stuk was.

      Nu zijn dit soort parts lasig te vinden (zonder verdere gegevens),ware het niet dat een oude tread op dit forum mij weer aan ETKA herrinerde.

      ETKA staat voor erzatzteile katalog en als je deze letters op googl opzoekt vind je een geweldige site met splittekeingen en! onderdeel nummers.
      Het part nr 1Q0827499B die ik nodig had was zo gevonden op het internet en vanuit mijn luie stoel gekocht.
      zeker voor alle nieuwe leden,en degene zoals ik waar het ff wegeept was weer ff onder de aamdacht.
      Er zijn ook licentiesvan het programma te koop,maar persoonlijk ben ik al geholpen met het onderdeel nummer en....Googl :hail:
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag heb ik een de radio ontvangst van de Eos eens nader bekeken, en een eerste poging gewaagd om deze nog iets meer te optimaliseren.

      Dat de Eos een kunstof kofferdeksel heeft is niet zonder reden,gewicht besparing maar ook voor ontvangst optimalisatie van de GPS-telefoon en Radio signaal.

      Dat laatste heb ik mij vandaag nog eens nader bekeken omdat ik soms het gevoel had dat het radio signaal stoorde.
      Achter in de kofferbak deksel zit de versterker die stroom krijgt via de antenne kabel er loopt een enkele draad dwars door de deksel die als een lus op twee contacten van deze versterker aangesloten is.
      (Ontvangst draad).
      De aansluitingen van deze draad waren iets geoxideerd, nadat ik deze had gereinigd leek eea al iets beter(minder ruis).
      De voeding voor de versterker komt normaal via de OEM radio maar in mijn geval omdat ik een aftermarked radio heb via een externe splitter.
      De zogeheten (fantoomspanning).
      Bij het loskoppelen van deze verzwakt het signaal aanzienlijk dus mag ik aannemen dat de voeding zijn werk doet.

      Om eea misschien nog iets beter te optimaliseren heb ik een losse koperdraad genomen van 5 mtr en deze in een lus gemonteerd en de twee uiteinden op de zelfde contacten aangesloten daar waar de orginele lus ook op zit.
      Onder het motto meer koper, meer ontvangst zal ik maar zeggen.

      Morgen ga ik een stukje rijden om de praktijk te testen.
      In de garage had ik al het gevoel dat de ontvangst nu veel beter is.

      Nu zijn er gelukkig hier op dit forum genoeg handige Eos rijders en hun mening hoor ik graag!.
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • @Paul eric ik had ook een Android radio in mijn vorige VW en aftermarket radio's gaan niet goed samen met FM antennes van VW als het op FM ontvangst gaat. Ik heb toen ook veel geprobeerd en ik had betere ontvangst met een FM versterker. Ik weet niet of het ook in een EOS goed werkt, maar voor de prijs kan je het altijd proberen, er is wel een plus draadje nodig, gewoon achter de radio tussen de antenne kabel aansluiten dat is alles.

      Ik had deze versterker:
      aliexpress.com/item/For-Univer…-Vehicle/32822545903.html

      Er is een nieuwe model, maar hier heb ik geen ervaring mee:
      aliexpress.com/item/FM-Signal-…-108-Mhz/32514130785.html

      Mocht je een verloop stukje nodig hebben, kijk even naar deze:
      aliexpress.com/item/EDFY-2-Pcs…nnectors/32574993597.html

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Spawn ()