Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • vandaag ook even aan de hobby geweest. Embleemloze grill zwart gespoten en de motor & type aanduiding zwart gemaakt.
      Dateien
    • Vandaag met de vele regen, maar een plastic afdekking over het dak gedaan. Ik blijf problemen houden met lekkage bij de linkerstijl daar waar het drie landen punt is van de A-stijl, de dakstijl en het dak. Op een of andere manier komt er daar zoveel water dat de afvoer het niet aankan en staat er een plasje water in de bestuurders stoel.
      Het treedt alleen op bij zware regenval, zoals de laatste paar dagen.
      de linkerdakstijl wordt dan kletsnat.
      Bij normale regen is het geen probleem, dan blijft alles droog, maar bij slagregens begint de boel te lekken.
      Ik kan er maar niet achter komen waar het probleem nu zit. Al een paar keer geprobeerd met een gietertje het na te spelen, maar dan blijft alles droog.
      Heb nog even gedacht dat de rubber doorvoer van de deurstijl afgeklemd werd door de deur zelf, daar een stevig rubberbuisje in gestoken. Gieter erop, loopt prachtig weg allemaal.
      ik weet het even niet meer, vandaar de waterdichte afdekking voor de regen van vandaag.

      Het is deze plek waar het misgaat eos-forum.nl/index.php?thread/…l/&postID=28213#post28213
    • Kan het rubber zijn heb ik net na aankoop ook gehad.
      Als je de dakhemel tussen deur en schuifdak losklikt en er met een gieter water opgooit zie je waar het lekt, dit rubber iets naar voren getrokken ( met veel beleid) en er iets kit onder gedaan zodat deze niet meer verschuift.
      Dit is het rubber van de aansluiting .
      Wat ook nog kan is dat in de voorraamstijl waar het dak in sluit het busje waar je haak van het dak op vastgrijpt stuk of weg is.
      (Links en rechts even vergelijken) deze kan je ook iets opdokken dan trekt de haak daar het dak beter aan( wat betekend minder ruimte tussen dak en voorraamstijl (lees minder kier dus minder lekkage))
      Bij de komende meeting even naar kijken misschien.

      Greets
    • Zaterdag avond !.
      Omdat het toch zoon heerlijk weer was in Limburg ook maar meteen mijn nieuwe Subwoofer ingebouwd.
      Hier nog wat foto’s....
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag mijn Eos uitgelaten,.
      Nu zul je wel denken hmmmm......
      ik ben in Utrecht geweest helaas geen Eos-en gezien wel veel regen heel veel regen,de rit is goed verlopen en met een gem van net 1op 13.5 lijkt mij dat niet verkeerd.
      Omdat ik tot op heden weinig grote stukken heb kunnen rijden was dit dus de kans om hem eens echt goed warm te rijden.
      Gisteren had ik hem al de krytox winterbeurt gegeven en dat was eigelijk het laatste wat ik dit jaar wilde doen.
      ik hoop op mooi weer Zondag,want dan zal ik met trots mijn (nieuwe) eos showen.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Afgelopen 2 weken heeft de EOS bij een dsg garage gestaan, omdat de dsg wanneer deze warm was, geluid maakte met terugschakelen en vanuit stilstand ging bokken met optrekken. De dealer waar ik hem gekocht had, was enorm welwillend en heeft de reparatiekosten vergoed. Het begon met een analyse waaruit naar voren kwam dat het de koppeling moest zijn. Zou 1 dag duren. Uiteindelijk dus 2x een koppeling vervangen, mechatronic schoongemaakt/gefixt. En daarna maar een nieuwe besteld en geinstalleerd. De klachten zijn weg. Vervolgens een offerte gehad voor compleet vervangen motorsteunen a 700,-. Daar ging de dealer niet mee akoord en mocht ik ze laten checken bij de Dealer of dat wel echt zo was. Gisteren, met het dak open, dus naar Drachten toe. Bleek dat de steunen prima in orde waren en dat de dsg olie lekt. Nou, maar het revisiebedrijf gebeld om verhaal te halen, maar daar werd de tel, niet opgenomen. Nu maar even voor mijzelf bepalen of ik naar een ander dsg bedrijf ga om het lek te verhelpen en te zien of alles wel goed gedaan is. Overmorgen naar de meeting en dinsdag naar Oss, naar de koplamp dokter. Verder heb ik alle cosmetische gebreken sinds de aankoop verholpen/vervangen, behalve de velgen. Die laat ik wss opknappen (18" Chicago velgen). Tot zondag!
      Every day is a gift, not a given right ::54

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Aurora ()

    • (Nieuwe Eos).
      Met trots presenteer ik mijn Eos.

      Graag had ik hem vandaag in Utrecht willen showen maar het weer speelt niet mee!.
      daarom maar op deze manier.

      Hij is recent voorzien (Door schade net Koenen)van een kit van Caractere deze speciaal voor de Eos ontworpen set bestaat uit een front en rear bumperspoiler,sideskirts en een spoiler voor op de kofferdeksel.
      De einddemper heb ik origineel gelaten maar een aanpassing aan de eindstukken zorgt voor de nodige looks
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Sinds ik mijn EOS heb is deze altijd van binnen droog geweest, tot twee weken geleden toen het zo hard regende. :( Het leek wel een zwembad aan de bestuurders kant. Zowel voor als achter de bestuurdersstoel. Naast het drogen dus ook alle afwateringspunten nagelopen door deze schoon te maken met een trekkabel. Ik vermoed dat het water probleem bij de A-stijl vandaan kwam. Ik moet nog checken of de beruchte slang in de A-stijl nog goed vast zit (en dan gelijk in de Polymax zetten). Alle afwateringspunten voor en achter getest na het schoonmaken en water loopt goed weg. Rubbers goed schoongemaakt en behandeld met Krytox en is nu klaar voor de winter! Nu lijkt ie weer droog te blijven.
      Maar.....ik heb in het verleden geen goed beeld kunnen vormen van een van de afwateringspunten in/bij de A-stijl die werd beschreven en heb deze dus niet schoongemaakt. :dash: Misschien dat dit de oorzaak was. Dus, om te zorgen dat anderen wel een goed beeld krijgen even wat plaatjes.

      Hier er in:

      ">

      en daar er uit.

      ">

      Dus, diegene die deze nog niet schoongemaakt hebben..... wacht niet te lang. :s05
    • Lordy schrieb:

      Sinds ik mijn EOS heb is deze altijd van binnen droog geweest, tot twee weken geleden toen het zo hard regende. :( Het leek wel een zwembad aan de bestuurders kant. Zowel voor als achter de bestuurdersstoel. Naast het drogen dus ook alle afwateringspunten nagelopen door deze schoon te maken met een trekkabel. Ik vermoed dat het water probleem bij de A-stijl vandaan kwam. Ik moet nog checken of de beruchte slang in de A-stijl nog goed vast zit (en dan gelijk in de Polymax zetten). Alle afwateringspunten voor en achter getest na het schoonmaken en water loopt goed weg. Rubbers goed schoongemaakt en behandeld met Krytox en is nu klaar voor de winter! Nu lijkt ie weer droog te blijven.
      Maar.....ik heb in het verleden geen goed beeld kunnen vormen van een van de afwateringspunten in/bij de A-stijl die werd beschreven en heb deze dus niet schoongemaakt. :dash: Misschien dat dit de oorzaak was. Dus, om te zorgen dat anderen wel een goed beeld krijgen even wat plaatjes.

      Hier er in:

      ">

      en daar er uit.

      >

      Dus, diegene die deze nog niet schoongemaakt hebben..... wacht niet te lang. :s05



      ——————————-
      Ik heb ook lekkage en ook bij zwaar weer een plas water op de voorstoel. Alle kanalen bij mij lopen als een trein want ik heb ze al een keer behandeld.
      Maarrrr ik ben er nu achter waar het bij mij lekt. Op een onverwachte plaats. En het kan soms met straaljes naar binnen lopen.
      en Lordy, daar moet je ook nog naar kijken,

      het is in het midden waar de achterkant van het glas van het dakraam aansluit op het achter dak deel. Ik zal proberen te beschrijven wat daar gebeurt en voeg een paar plaatjes toe.

      Als je het dakraam openschuift dan zie je daar dat er een gootje loopt. Dat gootje watert af naar de voorkant en verdwijnt daar in het lek gaatje wat op de foto van Lordy staat en aan de achterkant loopt het door het t-stukje en dan via een paar kanaaltjes naar beneden naar de wielkast. Het is een rubber gootje met een opstaand randje.
      Als je het dakraam weer dichtschuift, blijft ie nog even op een kiertje staan. En dan moet je de knop nog even vast houden en dan gaat het kiertje dicht. Op dat moment schuift de achterkant van het dakraam langs het opstaande gootje.
      Bij mij heeft dat tot gevolg gehad, dat daar in al die jaren het opstaande randje naar beneden gebogen is.
      Het gevolg is dat als bij mij, bij flinke regen het gootje tamelijk vol loopt, daar het water tussen de metalen rand van het dakraam en het omlaagstaande gootje in de dakstijl loopt, daarin loopt het zowel naar voren als naar achteren en als ik bijvoorbeeld rem komt het aan de voorkant bij de a-stijl in een straaltje eruit.

      Op de Foto kijk je van voren naar achteren terwijl het achterraam opgeklapt is en het dakraam helemaal naar achteren geschoven is.





      Aanvullend, ik moet nog gaan bedenken hoe ik dit op ga lossen.
      voorlopig doe ik, als ik op het weerbericht zie dat het gaat regenen, wat van dat dunne half statische plak plastic op die plek op de auto, je weet wel, dat plastic wat je in kantines wel over een bord eten ziet zitten. Dat werkt uitstekend. Het is nu weer droog, bij welke regenval dan ook. Jammer is alleen dat dat spul niet blijft zitten.
      vorige week moest ik weg met de auto, het gonsde van de regen. Ik stap in, kurkdroog. Ik rij weg, rustig de straat uit. Richting snelweg. Plastic zat er nog op. Moet natuurlijk gas gevel op de snelweg. Floep ... plastic weg en werkelijk binnen 15 seconden een straaltje water op mijn linker broekspijp. Nou leek het ook de zondvloed wel hoor. Toch maar teruggegaan. Ik zou anders kletsnat aangekomen zijn

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Hoi Jizkid,

      Bedankt voor de tip. Ik heb gekeken en wat mij gelijk opviel is dat het achterste gedeelte van die opstaande rand aan beide kanten zo-wie-zo minder hoog is. Zo te zien vanwege het feit dat het mechanisme dat het dakraam beweegt daar langs loopt. Aan de bijrijders kant was ie een beetje "omlaag verbogen" maar aan de bestuurderskant (de "natte" kant) zit ie goed, dus ik ga er van uit dat ik een ander problem had. Ook was bij mij de stoel droog dus kwam het van ergens anders binnen. Overigens heb ik geen idee van waar. Vooralsnog lijkt ie nog steeds droog.

      Heb je de die afwateringslang in de A-stijl met Polymax dichtegemaakt zoals hier beschreven? Ik heb ook gelezen dat de voorruit windscherm soms op de rubber kan drukken wat dan ook de water langs de a-stijl laat komen (zie hier). Hopelijk vind je het euvel gauw.
    • Ha Lordy,

      ja de exercitie met het opnieuw vastplakken van het slangetje heb ik al uitgevoerd, dus daar heb ik geen probleem (meer).
      ik heb het gevoel dat het huidige probleem een relatief nieuw probleem is. Goed om te lezen dat jij dat gecontroleerd hebt en dat bij jou het randje ook iets lager zit. Een plek om in de gaten te houden en goed soepel in de krytox te houden lijkt me.

      Ik zal nog eens kijken wat het effect van het windscherm is op de rubbers aan de uiteinden. Volgens mij heb ik daar echter geen probleem,.

      Groet,
      Jim