Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Matje wrote:

Balen, ik hoop voor je dat je toch de oorzaak gaat vinden, en inderdaad eens goed kijken wat je nu eigenlijk "vervormd" als je de bekleding terug drukt. Blijft lastig. Sterkte maar weer.
      Ja, het begint een maf verhaal te worden.
      we hebben dus de linker stijl bekleding losgehaald om te kunnen zien wat er gebeurde. Ja niets dus kwam geen druppel doorheen en alles ziet er ook kurkdroog en volledig roestvrij uit onder die bekleding
      De voorkant nog maar eens door gepord. Daar waar dat kleine buisje in het gat valt van de A-stijl. Dat buisje aan de buitenkant ook nog stevig ingevet, zodat het in ieder geval goed afsluit.

Gisteren gonzen van de regen hier, dus ik verwachtte toch weer een natte dakstijl. Wat schetst mijn verbazing ...... kurkdroog.
      Maar nu wel aan de rechterkant wat lekkage, de kant waar we weinig aandacht aan besteed hadden. Dus het lijkt toch om de afvoer in de a-stijl te gaan en de aansluiting van het buisje daarop. Ik sta weer behoorlijk perplex.
    • Batjes wrote:

Je staat toch niet steeds een beetje schuin geparkeerd? Zodat het water soms naar voren afloopt en soms naar achteren?
      Heb je al eens geprobeerd om een afdruk te krijgen van de rubbers tegen elkaar dan wel tegen de voorkant b.v. Met talkpoeder of iets dergelijks?
      ik sta vaak wel schuin, maar dan naar links of rechts, nooit naar voren of achteren. Het blijft een raar gedoe. Van de week stond ik weet iets schuin naar links, en was links ook weer een beetje nat.
      Krijg het dus maar niet onder controle.
    • Jizkid wrote:

Batjes wrote:

Je staat toch niet steeds een beetje schuin geparkeerd? Zodat het water soms naar voren afloopt en soms naar achteren?
      Heb je al eens geprobeerd om een afdruk te krijgen van de rubbers tegen elkaar dan wel tegen de voorkant b.v. Met talkpoeder of iets dergelijks?
      ik sta vaak wel schuin, maar dan naar links of rechts, nooit naar voren of achteren. Het blijft een raar gedoe. Van de week stond ik weet iets schuin naar links, en was links ook weer een beetje nat.Krijg het dus maar niet onder controle.
      Voor wat t waard is: thuis parkeren consequent 'achterover'. Dan loopt er bij remmen geen water op je knie. Maar of dat betekent dat er dan geen water naar binnen komt en naar achter loopt weet ik zo niet. Echter, als ik 'voorover' parkeer, krijg ik commentaar, dus . . .

Op dit moment, als eerder al aangegeven zijn we nog steeds droog, mischien toch weer ns voorover zetten en kijken wat er gebeurt ;-).
    • Vandaag de bekende A stijl lekkage verholpen
      Maar nu doet m’n binnen verlichting t ineens niet meer maar de kleine ronde lampjes branden wel

iemand iedee hoe dit is te verhelpen
      Files
    • Vandaag scheen het zonnetje weer heerlijk in Limburg dus had ik de Eos ff uit de Garage gehaald en er een kort mee door de wijk getreden.
      Ik had de kap open en dat was nu dubbel handig veel wijkbewoners waren als aan het opruimen en zo kon ik verschillende nieuwjaars wensen uitspreken op mijn rondje rijdend door de wijk.
      Daarna heb ik de eerste goede daad verricht en hem ff afgesopt.

Tja... en dat bleef niet on opgemerkt
      ,ik kreeg wel heel vaak koffie met iets er bij en toen de Eos weer schoon in de garage stond kwam het verzoek om ook haar Seat nog ff schoon te maken..
      (Wit is toch lastiger dan grijs)
      Maar ook de Seat staat er weer fris op!.
      Dus is mijn eerste dag in 2020 goed begonnen.
      Vender iedereen een gezond en veilig 2020 toegewenst en moge de zon uitbundig schijnen.
      Gr paul.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • - Vorige week rechter wiellager vervangen en de remblokjes voor vervangen. (€313)
      - Ook vorige week een nieuwe windvanger uit Engeland besteld (origineel EOS). Nog niet aangekomen. (€125)
      - Dit weekeinde het schuimrubber dat om de motor van het dak in de achterbak zit losgehaald en gedroogd. Was een beetje nat, alleen aan de onderkant. Er stond geen water van betekenis in de achterbak.
      - Vandaag ging ik nieuwe banden halen (225/40/18 Goodyear F1 Asymetric 5 € 400 incl montage). Helaas startte de auto niet. De dealer had vorige week per ongeluk het licht laten branden toen ze bezig waren en daardoor was de accu plat. Ze hebben hem wel opgeladen maar voor mijn 4,5 jaar oude accu (120.000 km) was het blijkbaar toch de genadeklap.
      Geprobeerd nog te starten met startkabels, maar zelfs na 30 minuten opladen was het einde oefening accu. Een nieuwe Accu bij Brezan gehaald (Bosch S4 007 72Ah) € 129).
      Met de nieuwe acccu loopt hij weer als een zonnetje, naar de bandenboer. Toen de auto op de brug stond kon ik bij de afvoergaatjes in de achterwielkasten. Die bekeken of ze schoon waren. Dar waren ze. Natuurlijk toch nog een beetje extra schoon gemaakt.
      - Daarna naar de garage om te laten doormeten of er lekstroom was.
      In eerste instantie was er 0,5mha lekstrook, mar dat kon ook liggen aan het feit dat de auto net pas uitgezet was. Dan werken sommige systemen nog. Na 25 minuten weer gemeten en toen was er geen lekstroom van betekening.

- Als bonus kwam ik erachter dat mijn EOS blijkbaar de mod had dat je met de afstandsbediening het dak open en dicht kan doen. Nooit geweten in de 4,5 jaar dat ik de EOS heb.
      Kortom, een hobby kost geld.... :)