Wat heb jij vandaag aan je Eos gedaan?

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• M'n motor tikte, 2.0 fsi. Overal gezocht, en hoorde dat dit de hydraulische klepstoters zouden zijn. Heb de olie geflushed met een spulletje en alles ververst. Helaas zonder echt resultaat. Info opgevraagd wat de kosten zijn voor het vervangen van de nokkenasversteller/distributie ketting. A 1000,-. Qua onderdelen is er een set die 500,- kost. 8| vind ik vrij duur.
      Dus dit weekend lekker bezig geweest... ketting en spanner voor 85 euro gekocht en ik moet zeggen, het was geen makkelijke klus, maar het is gelukt. De glijplaat van de spanner was om een of andere reden afgebroken. Denk door het uitrekken van de ketting. De rest was nog goed, dus nieuwe ketting erop gelegd en alles weer teruggezet. Uiteraard wel even alles gemerkt op tijd. Just in case....
      Hij rijdt als een zonnetje, getik is weg. :happy: :feier: :cscsi: 18 nov richting wout... dak doet nogsteeds niks.
    • Gisteren tijdens het rijden ging er een MIl lampje branden en omdat ik geen verandering merkte tijdens het rijden heb ik vandaag pas de tijd genomen om op onderzoek te gaan.
      Met de vcds aangesloten bleek al snel helderheid over de aard van de foutmelding.
      VW P1403 aan.
      Hetgeen te maken heeft met Uitlaatgasterugvoersystheem.
      Dus de motorkap open en op onderzoek gegaan,echter zo op het eerste gezicht geen zichtbare defecten gevonden.

Via de site van Gerrit Speek wat tips gevonden en deze een voor een gecontroleerd.
      Uiteindelijk heb ik de fout gevonden en deze bleek in mijn geval inderdaad te maken te hebben met een defect tandwiel in de EGR unit.
      Het tandwiel heb ik losgehaald en drie tandjes verschoven tegen de klok in.
      Dit omdat ik via div sites had gelezen dat dit een zeer effectief oplossing is en in 30 min zonder kosten te realiseren/repareren is.
      Nog ff de foutcode gewist en na een korte rit met het zonnetje op mijn bol bleef de foutcode weg.
      Op de foto zie je dat er twee tanden weg zijn.
      Missie geslaagd…..
      Files
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

The post was edited 2 times, last by Paul eric ().