Taxatie van auto

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Taxatie van auto

      Vandaag ben ik naar de VW dealer geweest om even een klein onderhoud te laten plegen ivm afvoertjes.

      Nu was mijn eosje in de handen van experts, dus kon ik opgelucht spieken naar andere autootjes bij de VW/Audi dealer.

      Ik ben naar de verkoper gelopen met het idee om mijn EOS te laten taxeren als ik een andere auto bij hem koop (occasion).
      De man had geen zin in zijn werk, wat bleek en reageerde snel en hijgerig. Ik zou fictief een Passat CC uit 2010 kopen voor 18,450.

      Hij checked mijn auto en merkt dat mijn Airco het niet doet (die is nl. leeg, omdat ik niet tegen airco's kan, vandaar de cabrio).
      Ik heb de auto voor 12.000 gekocht en hij schat de waarde op 7000 a 8000 euro. :dash:
      Nu weet ik niet door wie ik nu ben genaaid, door de verkoper van de dealer, of de verkoper die me deze Eos heeft verkocht.

      Want naar mijn idee, is deze wagen prima in orde;
      Geen schade, RNS 510, 2.0 FSI, kap werkt prima, sensoren werken prima, 18" l/m scirocco velgen, Nappa leder + full option in die tijd (2007 - okt)

      Wat denken jullie?? Kan deze man wel eens gelijk hebben? hebben jullie ervaring met taxaties e.d.?
      Kappie open, zweet rug tegen het leder aan en door de geluidsbarriere!
    • Taxeren is het inschatten door een onafhankelijk, erkend en ter zake kundig persoon.
      Onafhankelijk zijn is één van de deugden die een waardebepaler/taxateur beslist moet bezitten.
      En als er al iemand niet aan deze waarde voldoet is dat wel een verkoper/inkoper van een autobedrijf....

      Gewoon niets van aantrekken en verder ook niet over discussiëren. Kansloze actie bij die type's

      Grz Nico
    • Ik ben er ook niet op ingegaan, ik heb vriendelijk gedag gezegd en in gedachte, levend op de brandstapel gegooid.

      Maar goed, ik ben niet van plan mijn schatje te verkopen natuurlijk :D, Hoop dat deze nog jaren lang mee gaat.
      Bedankt voor het advies in iedergeval. Een taxatie door een onafhankelijke is zeker wel een optie :).
      Kappie open, zweet rug tegen het leder aan en door de geluidsbarriere!